Oude bewakingscamera naar IP Camera ombouwen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:14
Ik heb hier momenteel een oude bewakingscamera liggen met een coax aansluiting.
Deze zou ik graag willen gebruiken op een lanparty om de zaal te filmen voor mogelijk een stream maar ook om op te nemen voor als er diefstal of vernieling is.

Nu zit ik al even te zoeken en heb ik wel coax naar UTP dingen gevonden maar volgens mij zijn die alleen bedoeld om de afstand tussen camera en beeldscherm te vergroten.

tot op heden nog geen module of andere oplossing kunnen vinden om de camera om te zetten naar een IP camera oplossing.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Het liefst doen we dit met 4 camera's
in elke hoek 1

Camera wat ik heb liggen is een
Bosch Dinion FX Color Camera,
LTC0485/51

[ Voor 10% gewijzigd door gasemans op 21-03-2012 13:05 . Reden: Camera model toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30
Simpel en goedkoop: machine met (usb) video in of tv kaart met video-in en webcam xp installeren.
camera aansluiten en streamen maar!

[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 21-03-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
is dit nog steeds van toepassing met meer camera's?

Het liefst hangen er straks 4 camera's
Elke hoek 1.

Dat er maar 1 kan streamen is niet zo erg.
Zolang de andere 3 maar kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 20:02
Met de gratis versie van webcam XP kun je maar 1 webcam gebruiken, met de betaalde kon je er dacht ik 4 doen...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Dank

Ik ga eens experimenteren er mee.

Net even gezocht en heb nog 2 capture kaarten met video in liggen zag ik.

Had zelf nooit gedacht om dat via een capture kaart te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Nog even hier op reageren:
gasemans schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:00:
Nu zit ik al even te zoeken en heb ik wel coax naar UTP dingen gevonden maar volgens mij zijn die alleen bedoeld om de afstand tussen camera en beeldscherm te vergroten.
Ik vrees dat je hier het een en ander door elkaar haalt, de coax uitgang op de camera is een video uitgang (analoog), de coax naar utp omzetter is 99% zeker bedoeld om een 10base2 netwerk over te zetten naar utp.

Gaat dus niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:24

SA007

Moderator Tweaking
@Avar,
Je hebt ook zgn baluns die videosignaal omzetten naar utp voor lange afstand, wordt heel veel gebruikt in de beveliging (je hebt zelfs camera's met ze ingebouwd)

@TS,
Er zijn wel kastjes om een normale camera naar LAN om te zetten, maar zijn zijn _duur_ en in mijn ervaring best brak.
Er zijn wel voor intressante prijzen quad capturekaarten te krijgen (4 in 1).
Wel opletten, veel van die (goedkopere) kaarten hebben 4 ingangen en maar 1 captureaansluitingen en moet je dus continue schakelen.
In mijn ogen is dat ook verreweg de beste oplossing en het goedkoopste.

Als je geen software kan vinden kan je ook zoneminder pakken, werkt prima hier. Is wel voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
SA007 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:12:
@Avar,
Je hebt ook zgn baluns die videosignaal omzetten naar utp voor lange afstand, wordt heel veel gebruikt in de beveliging (je hebt zelfs camera's met ze ingebouwd)
Ah, ik nam aan dat de "gevonden" opmerking van OP sloeg op iets wat hij in een oude lade gevonden had, maar waarschijnlijk is dat inderdaad gegoogled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Klopt, je zou eens wat rond kunnen zoeken naar een Axis 241 video server, coax video in, tcp/ip uit, ze zijn er zelfs in quad uitvoeringen, maar wel behoorlijk aan de prijs geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een aviosys video server te koop .. 4 video tulip ingangen .. mag weg voor 3 tientjes ofzo ..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:31
MaChOmIdGeT schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:46:
Ik heb een aviosys video server te koop .. 4 video tulip ingangen .. mag weg voor 3 tientjes ofzo ..,
Wil ik wel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

The Third Man

The Third Jellyfish

Avar schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:45:
Ik vrees dat je hier het een en ander door elkaar haalt, de coax uitgang op de camera is een video uitgang (analoog), de coax naar utp omzetter is 99% zeker bedoeld om een 10base2 netwerk over te zetten naar utp.

Gaat dus niet werken...
Een kleine aanmerking hierop: dat zijn 99% zeker géén 10base2 naar utp-converters maar coax-video naar tweedraads-over-UTP verloopjes. Een 10base2-netwerk kan niet zomaar naar UTP omgezet worden omdat het een bus-netwerkbetreft met afsluitweerstanden, oftewel dat moet via een tussenliggend buffertje in de converter omgezet worden. Ook bekend (met meerdere UTP-poorten) als een HUB indertijd, converter en koppelaar in-één.
Tweedraads video is echter wel mogelijk om direct vanuit coax naar UTP om te zetten en zelfs over honderden (!) meters door te zenden zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies omdat het tweedraadsignaal uitstekend gebalanceerd is, net zoals bij een gebalanceerd microfoonsignaal dat je ook over een flinke afstand kan laten lopen.
Pagina: 1