Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:59

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Goedemorgen,

Heb al een paar jaar een abonnement bij Hi, nu mag ik mn abonnement weer verlengen en ben aan het rond kijken gegaan. Heb nu een HTC Hero.

Op het moment spreken de iPhone 4S, de Samsung Galaxy S2 en de Sony Experia S mij erg aan.
Daarnaast kijk ik ook met een schuin oog naar de Nokia Lumia 800.

Gebruik mijn telefoon voor de volgende dingen.
Bellen + sms
Messaging (whatsapp)
GPS/navigatie
Surfen
Games (af en toe)
Camera (af en toe)

Mijn huidige telefoon ben ik op zich wel tevreden mee alleen een aantal dingen zijn mij een doorn in het oog.
Hij is langzaam, typen op het touchpad werkt voor geen meter, intern geheugen is weinig.

Heb zelf ook een iPod touch en ben daar zeer over het typen op het touchscreen te spreken. Alleen om een iPhone te nemen spreekt me dan weer minder aan vanwege de gesloten structuur. De open structuur en aanpasbaarheid in Android spreken me erg aan naast de vele features die er gratis beschikbaar zijn.

De nieuwe abonnementsvorm bij Hi ben ik niet tevreden over. Wil gewoon het toestel houden als mijn abonnement afloopt, die lease constructie vind ik maar niks. Daarom ben ik ook bij andere providers aan het kijken gegaan. Zie alleen door de bomen het bos niet meer, zoveel providers, zoveel aanbiedingen. Weet ook niet hoe het zit met met de kwaliteit van de netwerken e.d.

Even samengevat:
-Toestel
Bellen + sms
Messaging (whatsapp)
GPS/navigatie
Surfen
Games (af en toe)
Camera (af en toe)
Accuduur (vind 1 dag toch wel aan de korte kant)
+degelijke bouwkwaliteit
(heb mijn HTC Hero redelijk vaak laten vallen, op wat deukjes/krasjes in de behuizing na geen enkel probleem)

-Abonnement
Rond de €30-40
Internetbundel 500-1GB
Bellen + sms 300 min/sms (tenzij er natuurlijk een sms bundel bij zit waardoor ik weer meer kan bellen oid)
Vind de lease constuctie bij Hi maar niks, tenzij het een flinke financiele meevaller is, dan gaat dat voor
Ben ook af en toe in het buitenland te vinden en goede prijzen op dit gebied spelen ook mee
Kwaliteit van het netwerk moet gewoon goed zijn. Hi heb ik nog nooit problemen gehad.

Alvast bedankt!

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:07

ettie1990

PSN:ettiesick

Ik heb sinds zaterdag een abonnement afgesloten bij vodafone.

Betaal rond de 40 euro in de maand 1gb data en eerste 8 of 9maanden 50%korting
heb overigens 100min/sms

Ik denk dat ik zo goedkoop mogelijke abonnement heb gepakt, dat leasen bij HI vond ik niks.

Verlengen bij KPN vond ik veel te duur, en heb overigens een nokia lumia 800 zwart, zeer tevreden over

Mocht je nog vragen hebben, dan zie ik ze vanzelf

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zat eerst ook te denken om over te stappen of een sim-only te nemen.
Maar als je op internet leest hoe vaak het fout gaat met nummerbehoud en zo, heb ik toch maar mijn abo verlengd bij Hi.
Net als jij, nog nooit problemen gehad met Hi.

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Waar ik een beetje tegen aan loop met leasen is dit.
In de algemene voorwaarden staat bij verplichtingen contractant o.a. dit:
-geschikte maatregelen te (laten) treffen voor het voorkomen en beperken van schade;
-geen technische wijzigingen (aanpassen van de hardware, geïnstalleerde software e.d.) of optische veranderingen (permanente stickers, verwijderen van door Hi aangebrachte kenmerken e.d.) aan het Mobiele Randapparaat aan te (laten) brengen;
-het Mobiele Randapparaat tegen schade door weersinvloeden en damp dan wel vocht te (laten) beschermen;
-De Contractant is verplicht het toestel op verzoek van Hi te laten inspecteren.
en bij Einde toestellease
-De Contractant verplicht zich het Mobiele Randapparaat binnen twee (2) weken na het einde van de overeenkomst voor de Aansluiting, na verwijdering van data, schoon en werkend aan Hi te retourneren, inclusief alle onderdelen en toebehoren. Teruggave van het Mobiele Randapparaat dient op de door Hi aangegeven manier te gebeuren.
Ik wil gewoon het toestel houden aan het einde van de contractperiode. Ik betaal er 2 jaar voor en dan uiteindelijk kan ik het voor een nog te bepalen bedrag overnemen (als ze dit aanbieden) of ik moet het terug sturen.
Daarnaast kan ik je vertellen dat er een hoop kan gebeuren in 2 jaar. Wat valt er onder gebruikssporen en wat merken zij aan als schade? Straks krijg je een boete oid. Daar heb ik geen zin in.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Verwijderd

Gewoon je huidige abbo door laten lopen (dus niet verlengen!) en een toestel kopen naar je keuze.

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:42:
Gewoon je huidige abbo door laten lopen (dus niet verlengen!) en een toestel kopen naar je keuze.
betaal je dan niet onnodig hoge kosten? of trekken ze 50% van de maandelijkse kosten af omdat je de telefoon al afbetaald hebt.

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 23:33
Kijk even naar de abbos van kpn bel sms web, zoek er 1 uit. Voordeel is namelijk dat je dan nog wat hebt aan je evt. Hoge klantwaarde. Daarnaast eerste 9 maanden 25 eu p.m. daarna kan je hem kosteloos omlaag zetten. Komt er op neer dat bijna alle toestellen gratis zijn. Je neent bv abo van 150 eu in de maand-> voor negen maanden terug zetten wat dus betekent dat bijna elk toestel gratis is ;)
Als je dat te duur vindt moet je ff bij tmobile kijken, op dit moment ongeveer de goedkoopste provider ;)
persoonlijk zou ik de xperia s prefereren boven de S2, vanwege het HD scherm en camera, anders de iphone maar die is een stuk duurder(andere abos)
Succes!

Verwijderd

Muta schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:50:
[...]

betaal je dan niet onnodig hoge kosten? of trekken ze 50% van de maandelijkse kosten af omdat je de telefoon al afbetaald hebt.
Tja, als je je dus al een poot hebt laten uitdraaien dan word het wel duur inderdaad. Dan zou ik dus een sim-only abbo nemen en je toestel los kopen.

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 23:33
3 van de 4 keer is abo met toestel goedkoper in totaal ;) provider rekent er namelijk op dat je buiten je bundel gaat bellen, etc. Maar dat moet je zelf even narekenen ;)

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Heb even de abonnementen vergeleken met Hi en Tmobile, scheelt echt haast niets.
T-mobile
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nf1wd0.jpg
Hi
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2uer50j.jpg

Hebben jullie nog opmerkingen over de telefoons die ik noemde. Anders wordt het waarschijnlijk een T-mobile abonnment met een Sony Experia S.
Alhoewel ik nog een beetje zit te dubben over het verlengen van mn Hi abonnement. Daar krijg ik namelijk 12 maanden 50% korting en bij T-Mobile maar 9 maanden.

[ Voor 33% gewijzigd door Vae Victus op 22-03-2012 13:24 ]

Verwijderd

Vae Victus schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:08:
Goedemorgen,

Heb al een paar jaar een abonnement bij Hi, nu mag ik mn abonnement weer verlengen en ben aan het rond kijken gegaan. Heb nu een HTC Hero.

Op het moment spreken de iPhone 4S, de Samsung Galaxy S2 en de Sony Experia S mij erg aan.
Daarnaast kijk ik ook met een schuin oog naar de Nokia Lumia 800.

Gebruik mijn telefoon voor de volgende dingen.
Bellen + sms
Messaging (whatsapp)
GPS/navigatie
Surfen
Games (af en toe)
Camera (af en toe)

Mijn huidige telefoon ben ik op zich wel tevreden mee alleen een aantal dingen zijn mij een doorn in het oog.
Hij is langzaam, typen op het touchpad werkt voor geen meter, intern geheugen is weinig.

Heb zelf ook een iPod touch en ben daar zeer over het typen op het touchscreen te spreken. Alleen om een iPhone te nemen spreekt me dan weer minder aan vanwege de gesloten structuur. De open structuur en aanpasbaarheid in Android spreken me erg aan naast de vele features die er gratis beschikbaar zijn.

De nieuwe abonnementsvorm bij Hi ben ik niet tevreden over. Wil gewoon het toestel houden als mijn abonnement afloopt, die lease constructie vind ik maar niks. Daarom ben ik ook bij andere providers aan het kijken gegaan. Zie alleen door de bomen het bos niet meer, zoveel providers, zoveel aanbiedingen. Weet ook niet hoe het zit met met de kwaliteit van de netwerken e.d.

Even samengevat:
-Toestel
Bellen + sms
Messaging (whatsapp)
GPS/navigatie
Surfen
Games (af en toe)
Camera (af en toe)
Accuduur (vind 1 dag toch wel aan de korte kant)
+degelijke bouwkwaliteit
(heb mijn HTC Hero redelijk vaak laten vallen, op wat deukjes/krasjes in de behuizing na geen enkel probleem)

-Abonnement
Rond de €30-40
Internetbundel 500-1GB
Bellen + sms 300 min/sms (tenzij er natuurlijk een sms bundel bij zit waardoor ik weer meer kan bellen oid)
Vind de lease constuctie bij Hi maar niks, tenzij het een flinke financiele meevaller is, dan gaat dat voor
Ben ook af en toe in het buitenland te vinden en goede prijzen op dit gebied spelen ook mee
Kwaliteit van het netwerk moet gewoon goed zijn. Hi heb ik nog nooit problemen gehad.

Alvast bedankt!
https://www.studentmobiel...on_id=965#bestelformulier

tele 2 met smartmix 350 (min/sms) + 1000MB internet 1e 9 maanden 22,5 daarna 45 euro per maand (dus gemiddeld 36,56 per maand) en 77 euro bijbetalen voor de iPhone.. op gsmweb.nl is ie geloof ik 7 euro ofzo goedkoper maar daar duurt de levering meer als 2 weken..

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik ben juist wel te spreken over het nieuwe Hi abbonement. Mocht je jaarlijks willen voorzien van het nieuwste toestel, dan is dit een ideale combinatie.

Ik heb nu een iPhone 4S 32 genomen, en mijn totale jaarlijkse kosten inclusief abb zijn goedkoper dan de toestelwaarde van c.a 700 euro.

Een los toestel + goedkoopste sim only zou dus een stuk duurder zijn. Waarom zou je het toestel willen behouden, als je vanaf 4 maanden voor contract afloop al het nieuwste toestel kan krijgen bij contract verlenging.

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Heb gebeld met Hi en ze kunnen weinig voor me doen. Het enige wat wel kan is dat ik kosteloos word omgezet naar KPN, daar hebben ze nog wel de oude abonnementsvormen. Zit nog erg te dubben of ik niet gewoon naar T-Mobile moet overstappen. Die hebben op dit moment de beste abonnementsopties voor mij.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer je van Hi/KPN overstapt naar T-Mobile, hou er dan wel rekening mee, dat je de provider met gemiddeld (uiteraard hebben ze ook wel wat gaten) de beste dekking verruilt voor die met gemiddeld de slechtste dekking, vooral wat betreft 3G, GSM is over het algemeen wel goed.
Heb al vaker mensen, die jarenlang KPN hadden en dus dachten, dat goed bereik inmiddels wel vanzelfsprekend was, erachter zien komen, dat dit helemaal niet zo was, doordat ze, na overgestapt te zijn naar T-Mobile, ineens op een aantal plaatsen alleen heel langzaam konden internetten, via GPRS, maar niet via 3G.

Je kunt beter eerst even een T-Mobile prepaid simmetje kopen, om te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 02-04-2012 15:33 ]

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Me toch maar laten overzetten naar KPN, heb ik ongeveer hetzelfde abonnement wat ik nu heb zonder toestel lease.
Omdat ik al een tijd klant ben bij Hi kreeg ik ook nog een mooie korting.

bedankt voor de adviezen en het meedenken.

Pagina: 1