Ervaringen Issue trackers/Project Management

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03
Op internet is veel te vinden of Issue Trackers en Project management software, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen, en dan vooral op het gebied van Software ontwikkeling.

Er zijn er zoveel (zie Wikipedia: Comparison of issue-tracking systems en Wikipedia: Comparison of project-management software), en om ze allemaal uit te proberen lijkt me een beetje ver gaan.

Het liefst zou ik alles bij elkaar hebben, dus bijhouden van leads, status van projecten, tijd bijhouden, issues tracken en mogelijke koppeling met versiebeheer (git). Het liefst zou ik dat ook willen koppelen aan een administratietool, voor bijvoorbeeld facturaties of een crm. En aangezien we veel kleine projecten doen (websites ed.), moet er niet teveel overhead zijn per project.

Zijn er hier mensen die goede ervaringen met dit soort software hebben? Ik neig zelf een beetje naar Jira, die voor de eerste 10 gebruikers slechts 10 dollar per maand kost. Voor zover ik kan zien is dat goed uitbreidbaar met addons, en is de workflow goed zelf aan te passen. Ook integratie met git (evt Bitbucket) en een Scrum plugin (Greenhopper, ook 10 dollar p/m) zijn voordelen.

(Ik weet niet of dit perse het goede forum is, maar het leek mij meer hier gepast dan bij client-software, omdat het vooral gericht is op software project management)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fds
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:37

fds

MantisBT gebruik ik regelmatig bij relaties voor issue tracking en als lichtgewicht knowledge base. Krachtig met heldere interface en dus eenvoudig in gebruik. Ook is het prima bruikbaar voor management van software ontwikkeling in een klein team.
Mantis is minder geschikt voor project management, tenzij dit rechtlijnig is. Hiervoor gebruik ik Achievo, wat meer gericht is op milestone en uren management.

Beide zijn bedoeld om zelf te hosten, maar verder kosteloos!
DM me maar voor gedetailleerde info.

Er zal weinig software zijn dat alles doet wat je wilt, maar is dat ook echt nodig?
Project management (ontwikkeling) is totaal iets anders dan versiebeheer (productie), issue tracking (nazorg) en klantenbeheer (administratie). Elke discipline heeft vaak zijn eigen groep medewerkers en bijbehorende verantwoordelijkheden wat aansluitende software vereist.
Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat alles goed doet, tegen acceptabele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jira is zeker aan te raden; Wij gebruiken Jira ondemand in combinatie met BitBucket en Confluence (de wiki software van Atlassian).

Ik ben zeer tevreden over deze setup; We kunnen in Confluence een pagina per project aanmaken, en in Jira de bijbehorende release. Vervolgens is in confluence ook een live-view van jira issues toe te voegen zodat in een oogopslag te zien is wat de status is.

Verder is in Jira bij te houden hoeveel tijd aan issues gespendeerd is, en het zal zonder meer mogelijk zijn om hiermee te koppelen vanuit facturatietools. Al moet je daar wel kijken of een ondemand instance dan handig is, aangezien ze daar maar een beperkte set plugins ondersteunen.

Na veel gespeeld te hebben met gratis tools heb ik sinds de overstap naar atlassian ondemand nooit meer terug gekeken. Het is echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
@fds, het hoeft ook niet alles te doen, maar we zijn maar een klein team (3 man + stagiair), dus het projectmanagement en administratie ligt bij 1 persoon, versiebeheer/issues bij de rest. Maar het zou fijn om in 1 oogopslag de status te zien van een project.
Dan zou je dus zoiets hebben als:
- Project aanmaken
- Milestones/versies met deadlines inplannen
- Issues toekennen aan die milestones (dus niet alleen nazorg, maar gewoon alle punten, van opzetten database, functionaliteit en controle)
- Issues (/taken) afvinken en tijd bijhouden.

Op die manier krijg je dus een totaal overzicht van je lopende projecten, deadlines en belangrijke issues. Maar dus ook de tijd besteed aan het project (kijken of het klopt met wat je geschat hebt), en extra werk (uren voor issues na de release). En liefst koppel je dat dus ook aan je leads en/of facturatie, zodat je niet overal dezelfde gegevens gaat invullen.

Ik zal zeker even naar Mantis en Achievo kijken, tnx

@B-Man, Klinkt goed. Confluence heb ik nog niet naar gekeken, maar Greenhopper leek me ook handig voor Scrum. En tot 10 gebruikers is 3x10 euro (voor Jira, greenhopper en confluence) best schappelijk (of 30 euro in totaal om het zelf te hosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heb je al eens naar Redmine gekeken?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ja daar heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar ik was niet echt overtuigd door de interface. Het is wel lekker clean om issues etc in te vullen, maar ik kreeg niet echt het gevoel van een soort algemeen overzicht voor mijn projecten en projectstatus. Maar dat kan ook aan de demo liggen, waar gewoon veel te veel nepprojecten in staan.
Ik zal er nog wel eens naar kijken, want als issue tracker leek het me iig prima geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wij werken er hier intern mee en zijn er extreem happy mee. De demo online is inderdaad erg vervuild, je zou eigenlijk een install ergens neer moeten zetten. Het voldoet imho perfect aan je lijstje in Barryvdh in "Ervaringen Issue trackers/Project Management". De integratie van je versiebeheer is ook handig. In je SVN/Git/Whatever comment een "Fixes #1234" en je issue wordt automatisch op resolved gezet.

[ Voor 63% gewijzigd door MueR op 22-03-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Toch eens naar kijken dan, of het qua project management ook prima werkt. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik ben al jaren erg tevreden over Trac. De UI is misschien iets minder modern dan Redmine, maar de code is heel modulair opgezet, waardoor je makkelijk plugins kan schrijven (er zijn ook veel bestaande plugins). Ik vind vooral het concept van wiki, bug tracker, en version control interface in een (en gecombineerd in een timeline) erg prettig (maar ik geloof dat Redmine dat ook heeft -- waarschijnlijk geleend van Trac).

Van Jira word ik zelf altijd minder enthousiast, hoewel het voor sommige settings misschien ook geschikt is. Het is wat complexer in het gebruik, met een veel uitgebreidere interface (althans in de opzet die ik ken).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier ook al een week of wat mee bezig. De meeste mooie tools zijn betaald, maar wel vaak gebaseerd op OpenSource en gratis Frameworks.

http://www.planbox.com is bijvoorbeeld echt makkelijk maar die wil je zelf hosten... ik hou dit topic dus goed in de gaten voor alternatieven.

Ik denk overigens dat ik ze inmiddels allemaal wel gezien heb. Ik ben vandaag ook de hele dag aan het googlen geweest om te kijken wat handig is.

Persoonlijk zou ik voor een PHP versie kiezne gezien deze het makkelijkste aan te passen is in combinatie met HTML5, Jquery, whatever.

Mocht ik wat interessants tegenkomen post ik het.

De enige waar ik momenteel uit uitkom en welke tevens geen echte lekker gui heeft is:

http://www.todoyu.com/

/me zoekt verder!

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 29-03-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09

Priet

To boldly do what no one has..

"Geen" echt lekkere GUI of "wel" een lekkere gui?

Ik ben uiteindelijk bij Redmine uitgekomen, werkt prima :) Maar Todoyu kende ik toen nog niet.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Wij gebruiken hier op de zaak ook Redmine. Wat ik vooral fijn vind is de integratie met versioning, en dat je binnen een project subprojecten kan maken.

Bijvoorbeeld:
CMS
CMS/Klant/Website1
CMS/Klant/Website2

De layout ziet er inderdaad niet uit, maar in dit geval hebben wij toch gekozen voor functionaliteit boven layout. Wij hebben een eigen plugin ontwikkeld waarmee wij projecten (web) direct kunnen releasen naar een test server, een live server of een dev server. Het voordeel hierbij is dat we op onze live servers niet meer hoeven in te loggen met FTP om bestanden te vervangen en dat hierdoor alles op de FTP staat gelijk is aan de laatste branche binnen onze SVN omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je erg moet denken aan het algemene doel, hier wordt direct gekeken naar SVN wat veel bedrijven niet nodig hebben bij een dergelijke scheduler.

je wil eigenlijk een versimpelde CRM hebben met een goede time planner erin...

Wellicht is dit toch iets voor je. Ik kom hem steeds tegen en probeer er niet naar te kijken maar het lijkt een goed product.

http://www.projectpier.org

De GUI... tja... het is geen echte management tool zoals wij zouden willen zien. Iets dynamisch, etc als planbox.com

[ Voor 37% gewijzigd door BtM909 op 29-03-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee doe dat nou niet... We hebben niet voor niets dit soort regels bedacht. Binnen 24uur de laatste reageerder, even je laatste post aanpassen!

[ Voor 86% gewijzigd door BtM909 op 29-03-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Nouja, dit is natuurlijk wel de Devschuur, dus waarschijnlijk gebruiken de meeste mensen wel iets van versiebeheer. En dan is het wel makkelijk om dat te integreren, zodat je maar 1 omgeving hebt.

Todoyu ziet er ook wel aardig uit, al hoeft het niet mooi te zijn, maar voor praktisch en snel. Daarnaast is het ook wel belangrijk dat het systeem actief ontwikkeld wordt en een grote community heeft, voor nieuwe features en een stabiele basis, en natuurlijk eventuele plugins/koppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat er op zich echt super goed uitziet en volledig te extenden valt is:

http://openatrium.com/

Het is gebaseerd op Drupal wat me tevens weer zorgen baart dus niet echt een optie is vind ik. Versie verschillen voor de punt dus van 6 naar 7 geven grote problemen omdat alles om de API van drupal gebouwd is. Een fout in Drupal kan dus ook betekeken dat je app buggy is of een security issue heeft, dit kan zelfs herhaaldelijk zijn.

Mijn inziens heb je iets aan een 2.0 variant die zijn eigen codebase heeft en dus ook aanpasbaar zonder van een framework afhankelijk te zijn waar je nooit weet wat er gebeurt. Fork je in een dergelijke geval zonder onderliggende framework een project dan heb je meer te vertellen dan weer met dat framework mee te moeten denken.

Het probleem is.... is kan echt al dagen geen fancy versie met een eigen codebase vinden.

http://www.collabtive.com/

Ook mooi, beetje onoverzichtlijk en donker maar wel rich... en wederom... op een framework!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Collabtive heb ik trouwens ook een tijdje geprobeerd, maar ik had het gevoel dat het al snel onoverzichtelijk werd bij veel todo puntjes. En effectjes zoals uitschuivende vakjes zijn wel leuk, maar niet zo snel. Ook kon timetracken wel wat makkelijker (log 1u20m en close issue, in plaats van ergens start+eindtijd invullen, en dan op ander scherm je task afronden)
Zijn maar kleine dingetjes, maar het gaat irriteren als dat continu tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:29:
Collabtive heb ik trouwens ook een tijdje geprobeerd, maar ik had het gevoel dat het al snel onoverzichtelijk werd bij veel todo puntjes. En effectjes zoals uitschuivende vakjes zijn wel leuk, maar niet zo snel. Ook kon timetracken wel wat makkelijker (log 1u20m en close issue, in plaats van ergens start+eindtijd invullen, en dan op ander scherm je task afronden)
Zijn maar kleine dingetjes, maar het gaat irriteren als dat continu tijd kost.
Ben ik met je eens. Het voordeel is wel dat het te integreren valt in je "intranet" als je wil.

Ik had er nog een, moet even zoeken welke dat was, met budgetering. Dat is op zich wel prettig als je wil kijken wat je project kost, of het teveel tijd in geld gaat kosten.

Voor externe ontwikkeling is een factuur eruit meteen handig... want dat zit er wel in soms.

Je gaat snel richting CRM, hoewel dat echt vaak draken zijn!

http://www.phpcollab.com is wel clean en netjes.

De ontwikkeling lijkt alleen volledig stil te staan, er was al een nieuwe skin maar daar heb je ook alles mee gezegd...

Dit zijn vaak wel de projecten die goed zijn/waren.

Ik denk dat http://www.phprojekt.com wel aan je eisen zal voldoen.

Nu even onderzoeken of het echt lekker is om het ZEND framework er onder te hebben als je zelf wil gaan devven.

Ik heb er weer twee gevonden, die echt best handig kunnen zijn:

http://www.tree.io

Lijkt echt perfect, jammer dat het in Python is geschreven als je het mij vraagt. Ik ben een echte PHP freak, dus wellicht dat dat mee speelt.

http://projectfork.net/

Ook een geweldige tool, opgezet zoals je het zou willen met modules die je kan kopen of zelf kan bouwen dus.

Jammere is dat het gebaseerd is op Joomla!

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 29-03-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:En nu geen dubbele posts meer maken!

[ Voor 77% gewijzigd door BtM909 op 29-03-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Eh ja, maar het zijn er inderdaad heel veel die het nét niet zijn, ook al hebben ze nog zo'n leuke website. Daarom ga ik denk ik liever voor iets als Jira / Redmine, waarvan ik weet dat het gebruikt wordt door mensen die ik ken. Persoonlijke ervaringen zeggen vaak een stuk meer, zeker in dezelfde branche (in mij geval dus webdevelopment)
(Overigens denk ik dat je eigen topic kicken niet altijd gewaardeerd wordt hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde, ik struin echt al dagen alle sites af.

Ik kwam net http://qbit.com.mx/labs/celestic/ tegen, beetje te 2.0 maar kan wel veel.

Ook weer een nadeel dat het op een framework gebaseerd is als je het mij vraagt.

Jira is overigens betaald, which **** anyway.

Dit is niet echt kicken, dit is goed updaten wat volgens mij wel gehonoreerd wordt. Het is niet druk in dit forum anyway

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Jira is wel betaald, maar tot 10 gebruikers is het alleen eenmalig 5 euro (en 5 euro voor paar grote plugins dan). (En hosted is hetzelfde bedrag per maand). Gaat overigens direct naar het goede doel.

RedMine heeft niet echt 1 overzicht waar je lopende projecten instaan, met voortgang (aantal open issues ed, milestones ed.) toch? Of kijk ik er langs, ik zie alleen een lijstje met lopende projecten, alleen titel+beschrijving.
Zou wel handig zijn, aangezien we vaak ca. 10 projecten tegelijk hebben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:11:
RedMine heeft niet echt 1 overzicht waar je lopende projecten instaan, met voortgang (aantal open issues ed, milestones ed.) toch? Of kijk ik er langs, ik zie alleen een lijstje met lopende projecten, alleen titel+beschrijving.
Zou wel handig zijn, aangezien we vaak ca. 10 projecten tegelijk hebben lopen.
Dat klopt, maar dat zie ik overigens bij meerdere pakketten als een minpunt.

Ik denk zelf inmiddels dat het het beste is om voor een Zend Framework Based versie te gaan mocht je zelf nog willen uitbreiden.

Het voordeel is dat je dan met Zend een echte applicatie draait en niet een "website".

Ik kan alleen PHProjekt vinden, welke veel te wensen over laat, welke gebaseerd is op Zend.

Ik merk wel dat ik enigszins keuzes begin te maken hier, fancy is leuk maar het moet wel doeltreffend zijn. Doeltreffend ook leuk maar we leven niet meer in het 2000-Frontpage tijdperk wat velen toch wel schijnen te denken.

Gulden middenweg is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:31:
Het voordeel is dat je dan met Zend een echte applicatie draait en niet een "website".
Oh please, do tell. Hoe zou je een applicatie willen draaien via HTTP? Of heeft zend toevallig het HTTP protocol herschreven om het stateful te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Barry: ik zou adviseren om atlassian ondemand (of een andere saas app) gewoon eens te proberen.

Atlassian ondemand kun je sowieso 30 dagen gratis proberen, en is daarna per maand opzegbaar. Je zit er niet direct voor een jaar aan vast dus. Dit is ook precies de reden dat ik er een keer mee begonnen ben in onze organisatie. Mocht je plugins missen in de saas versie, dan kun je een export laten maken (gratis) en een licentie kopen zodat je e.e.a. zelf kunt gaan hosten.

Ik zei het al eerder: ik ben erg enthousiast en vooral tevreden over jira & co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:31:
[...]

Oh please, do tell. Hoe zou je een applicatie willen draaien via HTTP? Of heeft zend toevallig het HTTP protocol herschreven om het stateful te maken?
Je weet best wat ik bedoel.

Java is meestal ook meer applicatie based en kan via HTTP, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Jammer dat er in dit topic niet zo veel naar boven is gekomen betreft de bugtrackers / project managementtools.

Ik ben ook druk opzoek naar een tool. En ben op redmine gekomen. Helaas heeft RedMine een aantal minpunten waar ik me behoorlijk aan kan ergeren. Hier een lijstje, misschien dat iemand hier een oplossing o.i.d. voor weet (kom nou niet met verhalen van zelf de source gaan aanpassen...)
  • Wanneer je meerdere projecten hebt en je hebt bijvoorbeeld bij het eerste project A (ik noem het even project A en B ) een issue aangemaakt. Krijgt het issue het ID #1 Zo kan je door gaan met issue's aanmaken, maar wanneer je een issue aan wilt maken voor project B telt het getal gewoon door op A wat soms best vervelend is omdat ik het een beetje onoverzichtelijk vind worden.
  • Wanneer ik ongeveer een kwartier niets gedaan heb duurd het een poosje voordat mod passenger weer is opgestart.
Hebben jullie misschien nog alternatieven voor dit systeem (het liefst een systeem in PHP) ?

[ Voor 0% gewijzigd door xehbit op 18-12-2012 20:55 . Reden: Kreeg een smile wat ik niet wou haha, spatie toegevoegd dan maar.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Dragon707 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:54:
Jammer dat er in dit topic niet zo veel naar boven is gekomen betreft de bugtrackers / project managementtools.

Hebben jullie misschien nog alternatieven voor dit systeem (het liefst een systeem in PHP) ?
Niet iets wat echt goed is. We zijn al een paar jaar geleden overgestapt op JIRA / Confluence, nooit meer naar wat anders gekeken. Niet het antwoord wat je wil horen denk ik, maar het is wel een oplossing voor je probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Youtrack _O_
Een agile, bugtracker, management-tool. Geheel op PHP-gebaseerd (dus webbased, dus door iedereen met een browser te bekijken) en van de vrienden van Jetbrains. Een geweldig software-ontwikkelingsbedrijf waar ik meerdere licenties van in huis heb (PHPStorm Resharper).
http://www.jetbrains.com/youtrack/index.jsp
Ik heb het zelf een keertje opgezet voor een projectje waar we agile wilden gaan ontwikkelen. Binnen twee uur was ik er al wegwijs mee en de installatie is helemaal een peulenschil.
Daarnaast hebben ze ook nog VCS-ondersteuning, waarmee je automatisch patches en dergelijke kunt koppelen (desnoods geautomatiseerd) aan bugfixes.
Ik vind het een geweldige tool. Kijk er eens naar. Er is een gratis versie voor een beperkt aantal gebruikers.

[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 19-12-2012 07:56 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
Wij gebruiken voor alle projecten JIRA met de Greenhopper plugin van Atlassian _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit

xehbit

Ik lees erg veel mooien dingen over JIRA, het nadeel is alleen de kosten. Aangezien ik wel closedsource projecten maak en een team maar er geen winst op willen maken. Dus JIRA gaat het helaas niet worden ben ik bang. Bun nu een beetje aan het spelen met TheBugGenie, ziet er erg netjes uit. Maar ben benieuwd hoe de support en of alles een beetje goed werkt :)

Zometeen even kijken naar Youtrack, wat Matis al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Hier ook Jira, bedoeling is dat we in de loop van volgend jaar alles naar de cloud te migreren, is voor een deel al gedaan, BitBucket voor coderepos, Jira voor Issuemanagement, Bamboo voor CI/CD, en geloof dat we ook Confluence en Campfire gebruiken, voordeel is dat als je veel bij Atlassian afneemt je behoorlijke korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
Je zou kunnen kijken naar Podio. Hierin kun je 'apps en formulieren' maken en deze koppelen enzo. Er is ook een 'app-store' waarin bijvoorbeeld als 'Agile pakketten' zitten, met sprints e.d. die je kan invullen.

Mocht je iets iets anders willen aanpassen kan dat op zich zo. En je kan zien wie welk item heeft toegevoegd e.d in een soort van 'time-overview' e.d.

Zelf heb ik het momenteel zo ingedeeld:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/LgRN/indeling.png

Er is een projectenoverzicht, welke gekoppeld zijn aan klanten.

Elk project heeft features waarin je kan aangeven wat het is, bestandjes kan toevoegen e.d, alsook de prioriteit.

En voor elke feature om deze af te maken zijn er taken die uitgevoerd moeten worden.

Met de slider kan je aangeven hoever de taken zijn en die worden automatisch doorgegeven aan de features en projecten zodat je de algehele voortgang daarmee ook kan zien.

Als laatst heb ik een soort van bug-tracker er bij gemaakt, waarbij je een publieke webform kan toevoegen zodat anderen zonder account ook informatie kunnen invullen.

Ben zelf nog een beetje aan het spelen hoe ik het precies wil hebben, maar dit lijkt tot nu toe wel te werken, heb er nog niet zo veel in staan. Maar je hebt geen burn-down charts als in jira bijvoorbeeld, maar dat vind ik zelf ook niet erg relevant.

Je kan ook je eigen code er aan hangen, voor elke applicatie en item e.d. die gewijzigd wordt kan je een hook call laten vuren en eigen code uitvoeren via de API die echt uitgebreid is, de hele website zelf draait ook via hun eigen api. Dus alles wat je op de site kan doen kan je ook automatisch doen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit

xehbit

ZpAz schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:58:
Je zou kunnen kijken naar Podio. Hierin kun je 'apps en formulieren' maken en deze koppelen enzo. Er is ook een 'app-store' waarin bijvoorbeeld als 'Agile pakketten' zitten, met sprints e.d. die je kan invullen.

Mocht je iets iets anders willen aanpassen kan dat op zich zo. En je kan zien wie welk item heeft toegevoegd e.d in een soort van 'time-overview' e.d.

Zelf heb ik het momenteel zo ingedeeld:

[afbeelding]

Er is een projectenoverzicht, welke gekoppeld zijn aan klanten.

Elk project heeft features waarin je kan aangeven wat het is, bestandjes kan toevoegen e.d, alsook de prioriteit.

En voor elke feature om deze af te maken zijn er taken die uitgevoerd moeten worden.

Met de slider kan je aangeven hoever de taken zijn en die worden automatisch doorgegeven aan de features en projecten zodat je de algehele voortgang daarmee ook kan zien.

Als laatst heb ik een soort van bug-tracker er bij gemaakt, waarbij je een publieke webform kan toevoegen zodat anderen zonder account ook informatie kunnen invullen.

Ben zelf nog een beetje aan het spelen hoe ik het precies wil hebben, maar dit lijkt tot nu toe wel te werken, heb er nog niet zo veel in staan. Maar je hebt geen burn-down charts als in jira bijvoorbeeld, maar dat vind ik zelf ook niet erg relevant.

Je kan ook je eigen code er aan hangen, voor elke applicatie en item e.d. die gewijzigd wordt kan je een hook call laten vuren en eigen code uitvoeren via de API die echt uitgebreid is, de hele website zelf draait ook via hun eigen api. Dus alles wat je op de site kan doen kan je ook automatisch doen.
Dit ziet er inderdaad erg netjes uit. Je hebt bij een screenshot je adresbalk geblurred, maar bij je 1e screenshot ben je dat vergeten denk ik :)

Anyway, is het mogelijk met dit systeem om authorizatie via LDAP te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
De screenshot met de geblurde url is een publieke url, die van een webform, van elke applicatie kan je zo'n webform maken als je wilt. De rest moet je voor ingelogd zijn.

Je zou LDAP denk ik via de API aan hun account kunnen hangen, dus als je een gebruiker toevoegt (LDAP is Active Directory oid toch?) dat deze dan ook daar geregistreerd wordt en het wachtwoord daar wijzigen enzo.

edit:
Je kan blijkbaar niet met de API users aanmaken.

Misschien is dit wat daarvoor: http://app.onelogin.com/connector/podio-single-sign-on

Maar wil je met meer dan 5 gebruikers werken dan moet je wel voor de service per gebruiker betalen. (9$ per maand). Ik gebruik het zelf maar remy stijl alleen momenteel. (ZZP)

[ Voor 20% gewijzigd door ZpAz op 19-12-2012 13:11 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

De JIRA UI vind ik trouwens echt nogal brak, veel te complex.

Geef mij maar Trac.

Rustacean

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
We hebben hier ook een tijd met losse software gewerkt. Inmiddels werken we volledig in Github. De link tussen issues en code is zo sterk dat dit veel voordelen heeft. Het zorgt voor een sterke workflow, zijn goede practices voor te vinden en het overzicht blijft goed. Met name het structureren van issues met milestones maakt het overzichtelijk en geeft focus op de juiste taken.

https://github.com/blog/831-issues-2-0-the-next-generation

Wat ook prettig werkt is dat je ziet dat de tools constant verbeterd worden. Je ziet soms ineens een update waarvan je denk "oh, handig!".

Ze werken zelf met de eigen tools, dit is wel interessant om eens te lezen over hoe het in de praktijk werkt:
http://zachholman.com/posts/how-github-works-asynchronous/

Kortom: Zeker even het proberen waard.

Daarnaast zijn de kosten vrijwel nihil.

• Barryvdh
Mwoah, de kosten zijn zo'n 2,50 per maand per private repo. Voor grotere projecten is dat niet zoveel, maar voor kleine sites loopt dat aardig op. Dan is Github misschien ook overkill, maar je wil wel alles in dezelfde omgeving hebben staan.
Wat dat betreft is Bitbucket weer goedkoper, daar betaal je voor extra users, niet voor extra repo's.
Pagina: 1