WRT610n 5Ghz range problemen

Pagina: 1
Acties:

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:30
Ben in het bezit van een Linksys WRT610n V2 router, en deze heeft tot op heden altijd prima zijn werk gedaan. Enerzijds omdat ik alleen maar 802.11G apparatuur had en dit altijd de maximale snelheid op 2.4Ghz behaalde. Nu heb ik een Macbook Pro erbij die 802.11N kan halen op 5Ghz.

En daar gaat het nu even flink mis. De Linksys heb ik de 5Ghz alleen op Wireless N gezet. Het signaal is op een afstand van 5 meter (1 Gibo muur ertussen) dramatisch. Of eigenlijk gezegd gewoon 0. In de kamer zelf behaald ik wel de range maar dat is met een afstand van nog geen 1,5 meter.

Is er iets in de Linksys die ik nog kan wijzigen zodat de range op de 5Ghz band groter kan worden, of zuiverder? Of is de Linksys rijp voor vervanging voor dergelijke doeleinden?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

5GHz is zowiezo minder sterk dan 2.4GHz. Heb ik momenteel ook last van.
Heb alleen mijn TV op 5GHz, zodat die ongestoord HD kan streamen. Andere apparaten die bereik nodig hebben heb ik op 2.4 draaien.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Wicked-Game
The Milkman schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:52:
5GHz is zowiezo minder sterk dan 2.4GHz. Heb ik momenteel ook last van.
Heb alleen mijn TV op 5GHz, zodat die ongestoord HD kan streamen. Andere apparaten die bereik nodig hebben heb ik op 2.4 draaien.
5Ghz minder sterk is ben ik van bewust. Maar een range van max. 2 meter waarbij nog volle snelheid haalt is wel heel triest te noemen. Nadeel is dat als ik op 2.4Ghz ga zitten er ook G-apparaten op aanwezig zijn en hierdoor de snelheid terug geschroeft is.

Nu is meer de vraag komt de WRT610n echt te kort hierin? Zijn hiervoor nog mogelijkheden dit te verbeteren of zijn er routers met een grotere range waardoor ik wel binnen een straal van 5 meter de maximale N snelheid zou kunnen behalen.

• Wicked-Game
Gisteren nog even zitten klooien met de instellingen op 5Ghz maar het biedt totaal geen verbetering. Bij 5Ghz kakt de WRT610n echt compleet in elkaar en is op max 1,5/2 meter een verbinding te realiseren op in iedergeval volle snelheid.

Ben dus bang dat de WRT610n het veld moet gaan ruimen voor iets anders, maar welke router zou een goede vervanger zijn met name op het 5Ghz afstand verhaal?