Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 13:43

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds augustus heb ik een HTC Sensation in gebruik en ik ben er tot nog toe erg tevreden mee. De laatste 2 weken heb ik echter een vreemd verschijnsel.

De beltoon van Gmail verandert automatisch 8)7 . Wanneer ik een mail krijg begint er ineens een dance-nummer te spelen op mijn telefoon die ophoudt wanneer ik het meldingenscherm naar beneden trek van bovenaf mijn scherm. Het nummer dat dan in Gmail is ingesteld vind ik niet eens terug in de HTC-ringtone-picker. :o

Hardware-versie 0128
(Nog) geen ROOT-toegang,
Rom: origineel 2.3.4
HTC-Sense 3.0
softwarenummer 1.50.401.1
Gmail versie 2.3.5.2
Launcher GO Launcher EX
wellicht nuttig: Zedge voor downloaden van ringtones en wallpapers.

Ik gebruik geen taskkiller of iets dergelijks.

Ik heb al op tweakers gezocht maar krijg geen bijzondere hits op
"android beltoon verandert"
"android gmail eltoon verandert"
"Sensation beltoon verandert"
"Sensation Gmail beltoon verandert"

Ook gekeken op XDA, maar zelfde verhaal. :-(

Hebben meer mensen hier last van, ervaring mee of een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank!

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Heel toevallig dat je erover begint. Van de week merkte ik dat mijn sms-toon veranderd was. Ik heb het idee dat dit wordt veroorzaakt doordat de door jou gewenste ringtone op je SD-kaart staat. Op de een of andere manier is deze soms niet leesbaar en selecteert het systeem dus een standaardringtone.

Kun je even checken of dit in jou geval ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
Hmm, dat de sd-kaart even niet bereikbaar is kan ik me wel voorstellen en dat zou het probleem verklaren. Het vreemde is dat de ringtone die ik hoorde nergens in mijn telefoon is ingesteld. Ik heb even gekeken waar het muziekbestand staat dat hij afspeelde maar dat staat zelfs ook op mijn SD-kaart :S .

Het blijkt een muzieknummer op één van de CD's die ik eens op mijn sd-kaart heb gezet voor de vakantie. Nu blijkt trouwens dat ook mijn gewone beltoon is veranderd!! Ik snap er niets meer van... |:(

[ Voor 2% gewijzigd door Gaoske op 21-03-2012 12:54 . Reden: spelfoutjes eruit... ]

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
Bah :(
Vanavond thuis gekomen en ineens een vreemd geluid in huis van een huilende baby. De laatste keer dat ik checkte hadden we echt nog geen kinderkamer. Ja hoor, alle meldingsgeluiden in de telefoon een grote bende. Iedere melding had een willekeurige andere ringtone dan vanochtend ingesteld.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Voorlopig heb ik in ieder geval Zedge eraf gegooid in de hoop dat dat helpt. |:(

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7-UP
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb dus ook dezelfde problemen en kon ook nks vinden op de keywords die hierboven zijn beschreven.
Lijkt me dus niet een veel voorkomend probleem.
Bij mij is het zo dat alles door elkaar gegooit word. Ook de beltonen die ik aan verschillende contacten heb gegeven.
Die veranderen ook.. En punt is dat ik die niet meer kan veranderen. Als ik dat probeer is het scherm leeg met te kiezen beltonen. Krijg niet eens de optie om te kiezen tussen bijv Zedge en/of mn mobiel zelf.

Snap er niks van.. Heb een stock Sensation niet rooted en 4.0.
Wel net een half uurtje geleden een OTA systeemupdate gekregen.. hoop dat daar een aantal bugfixes in zitten..