Phenom II X4 960T + CM550 Silencio + Mugen 2

Pagina: 1
Acties:

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een systeem in elkaar geknutseld. Ben alleen niet zo tevreden over de geluidproductie. Ik heb een Phenom II X4 960T icm met een boxed cooler dat best wat lawaai produceert.

Nou heb ik gelezen in diverse reviews ed. dat de Mugen 2 cpu cooler stil is, en wil die graag kopen voor mijn systeem. Enigste waar ik mee zit is mijn kast icm met de cpu cooler. De CM550 Silencio bevat schuim aan de zijkant.

Heeft iemand misschien ervaringen met de combinatie CM550 + Mugen 2 of het gaat passen? Eventuele andere coolers zijn ook welkom, als het maar net zo stil of stiller is.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[Geluid] Het stille PC topic deel IV

Veel leesplezier :P
Tevens: meten is weten!
Als je boxed cooler veel lawaai maakt wil dat zeggen dat hij veel moet koelen. Dit wil ook zeggen dat a) je cpu te warm wordt en waarschijnlijk b) je weinig airflow hebt om de hitte af te voeren. Ik zou daar eerst aan werken voor je een 'grote' investering doet. In het bovenstaande topic staat gigantisch veel info ;-)

Get Airflow, save the world.

• styx1
  • Niet online
diedazz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:41:
[Geluid] Het stille PC topic deel IV

Veel leesplezier :P
Tevens: meten is weten!
Als je boxed cooler veel lawaai maakt wil dat zeggen dat hij veel moet koelen. Dit wil ook zeggen dat a) je cpu te warm wordt en waarschijnlijk b) je weinig airflow hebt om de hitte af te voeren. Ik zou daar eerst aan werken voor je een 'grote' investering doet. In het bovenstaande topic staat gigantisch veel info ;-)
Dankje! Met alle respect, maar mijn vraag was of iemand ervaring heeft met de combo Cooler Master Silencio 550 + Mugen 2 cpu cooler =) dus of het gaat passen. Boxed cooler maakt idd veel geluid, althans dat vind ik, een ander kan het echt wel stil vinden. En als ik de reviews moet geloven is de mugen een van de stillere coolers in de markt.

Verwijderd

Is maar een idee maar waarom geen Hydro serie van Corsair, heb je een goede koeler en hij past zeker in je case en daarbij neemt ie weinig ruimte inbeslag en behoud je de max. airflow in je case.
Succes met je build.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 15:39 ]

• styx1
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:37:
Is maar een idee maar waarom geen Hydro serie van Corsair, heb je een goede koeler en hij past zeker in je case en daarbij neemt ie weinig ruimte inbeslag en behoud je de max. airflow in je case.
Succes met je build.
Heb er even naar gekeken, maar dat lijkt een gesloten waterkoel systeem oid. Dus met radiator ed waar ik niet veel zin in heb. Maximale airflow met de bestaande fans heb ik al (geen extra hdd wat in de weg staat). Ik zou het liefst de mugen 2 willen, maar of het past ins de grote vraag =)

Verwijderd

Is een ieder zijn keuze.
Ik draai er zonder problemen met mijn X4-955BE op 4,3Ghz en hoger mee en is wat een ieder wil.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De kast is 210mm breed Je mobo steekt een beetje uit en je hebt van dat foam zitten (geen idee hoe dik dat is).
De Mugen 2 is 158 mm hoog als ik me niet vergis.

Ik gok dat het gaat passen. Ik kan het je niet garanderen.
Als je er een wil die echt 100% zeker past neem dan Deze. Ikzelf heb m in mn kast zitten en hij blijft ook stil. Ik heb er weliswaar een andere fan op gezet (een dikkere die meer lucht verplaatst), maar de standaard fan die erbij komt werkt ook prima.

edit: Oh en de mugen 2 is zo'n beetje de beste luchtkoeler die er is. Er zijn misschien íets betere, maar dan betaal je gelijk 2x zoveel.

[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 26-03-2012 10:17 ]

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
In deze productreview heeft de reviewer een Mugen 3 ingebouwd: productreview: Cooler Master Silencio 550 review door hcmveerman

Deze heeft dezelfde hoogte als de Mugen 2, dus het zou moeten lukken.

Verwijderd

In de produktrevieuw geeft ie wel aan dat de koeler tegen het foam aanzit, weet niet hoelang dat goed gaat als je gaat overclocken en de heatpipes warm gaan worden.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:05:
In de produktrevieuw geeft ie wel aan dat de koeler tegen het foam aanzit, weet niet hoelang dat goed gaat als je gaat overclocken en de heatpipes warm gaan worden.
Helemaal geen zorgen over maken. Voor de temps zo hoog worden dat het foam kan smelten is je CPU allang gestorven ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Dat kan wel kloppen maar het past dus net wel of niet.
Afdrukken heb je dan wel en de trillingen gaan door heel je case heen van de fans.
Persoonlijk zou ik dus kijken naar een cpu koeler die gewoon netjes past zonder dat ergens iets wordt aangeraakt.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:37
Let ook even op je mobo. Mijn AS-Rock 890GX Extreme 3 bord zet standaard alle fans vol aan aan. Heb zelf ook een Mugen maar ook die maakt herrie op volle toeren. Moet echt specifiek de fans op een target temperature met een zo laag mogelijke level zetten om het toerental naar beneden te brengen.

• styx1
  • Niet online
__fred__ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:38:
Let ook even op je mobo. Mijn AS-Rock 890GX Extreme 3 bord zet standaard alle fans vol aan aan. Heb zelf ook een Mugen maar ook die maakt herrie op volle toeren. Moet echt specifiek de fans op een target temperature met een zo laag mogelijke level zetten om het toerental naar beneden te brengen.
Ik heb ook een asrock bord, en idd target staat 45C(lager kan niet). Dan is 5000rpm met de standaard koeler niet fijn. Ik ga mn cpu niet overclocken, dan zou ie met target 45C nog steeds stil moeten zijn gok ik?

• styx1
  • Niet online
Trouwens nog een vraag, ik weet wel dat er een topic over is maar misschien kan hier beter advies gegeven worden icm mijn setup. Welke koelpasta gebruiken met de mugen2 met stock cpu?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
styx1 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:38:
Trouwens nog een vraag, ik weet wel dat er een topic over is maar misschien kan hier beter advies gegeven worden icm mijn setup. Welke koelpasta gebruiken met de mugen2 met stock cpu?
Ik zou de koelpasta pakken die in het koelpasta topic staat (daar krijg je veel meer reactie op je vraag dan hier, lijkt me). Maar als je voor jezelf al niet kan kiezen welke koelpasta je wil, dan moet je meer reviews lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door diedazz op 30-03-2012 13:06 ]

Get Airflow, save the world.

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:18
ik heb je een email gestuurd met het email adres wat in je Tweakers profiel staat.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• styx1
  • Niet online
diedazz schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:01:
[...]

Ik zou de koelpasta pakken die in het koelpasta topic staat (daar krijg je veel meer reactie op je vraag dan hier, lijkt me). Maar als je voor jezelf al niet kan kiezen welke koelpasta je wil, dan moet je meer reviews lezen.
Dat wordt dan de arctic silver 5 premium =)

• styx1
  • Niet online
Supsooi schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:19:
ik heb je een email gestuurd met het email adres wat in je Tweakers profiel staat.
Dat is een heel oud email adres wat niet meer in gebruik is =)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20

D4NG3R

kiwi

:)

Een Mugen II gaat niet passen, deze is namelijk 158mm hoog. Terwijl je kast tot 154mm ondersteund.

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6702
CPU cooler height: 6.10-inch (154mm)
Edit: Er zit blijkbaar foam aan de zijkant van de kast. Als je je PC stil wilt houden zorg je ervoor dat je koeler deze niet raakt. Het trillen van het zijpaneel veroorzaakt namelijk een bak lawaai.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 30-03-2012 13:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• styx1
  • Niet online
Zie bericht van iFez, als de Mugen III past zou de Mugen II ook moeten passen, lijkt me =)

Edit: Ik wil idd een stil systeem hebben, vandaar de keuze voor de Mugen II. Ik wil geen bak lawaai hebben, heb je misschien een suggestie voor een andere stille cooler?

[ Voor 49% gewijzigd door styx1 op 30-03-2012 13:43 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20

D4NG3R

kiwi

:)

Dit kan je het beste even vragen in [Geluid] Het stille PC topic deel IV.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• styx1
  • Niet online
Al kan ik mij niet voorstellen dat ik een bak lawaai krijg doordat de cpu cooler tegen de foam zal zitten van de CM550, maar goed misschien vergis ik mij wel. Ik had het graag getest en misschien zal ik het ook wel doen =)

styx1 heeft geen zin om weer op zoek te gaan naar een cpu cooler :)

Pagina: 1