Helpdesk medewerkers loon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.106 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12770

Topicstarter
Hallo,

Ik heb maandag een gesprek met een bedrijf dat de communicatie verzorgt voor onder andere @home. Ik kan daar komen werken als internet helpdeskmedewerker. Ik ben zelf een fanatieke internetter, tweaker en student Hogere Informatica, dus ik weet er voldoende vanaf om gebruikers weer op het juiste spoor te krijgen.

Het loon is volgens hen 9,93 bruto in het uur. Mijn vraag: is dit niet wat weinig? :?

Ik ben trouwens 18 jaren jong. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4518

nogal ja. Dan kan je net zo goed in een supermarkt werken. Nu maken ze gebruik van je expertise maar ze willen er niet voor betalen :(. Ga eens bij een uitzendbureau kijken. Dan verdien je gegarandeerd meer! Ik zelf werk via ManPower in een Primafoon winkel , ben 18 en krijg 13,70. Ik weet er bestaan baantjes die nog betalen maar ik zit wel goed.

//Hoort dit niet in stuffis Generalis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Ikzelf dacht het niet. Helpdesk medewerker doe je via telefoon :) en ik zou dan internet helpdesk medewerker zijn. Toch internet dacht ik zo. Als ik nou eens brutaal zou zeggen dat het aan de lage kant is, wat zou ik als voorstel kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5721

Solliciteer bij een Albert Heijn en je krijgt meer (+nog eens een winstuitkering als ik me niet vergis).
[edit]ik zie net dat degene voor me dat ook al zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4518

Ligt er een beetje aan hoe nodig ze jou hebben en hoe graag jij daaar wilt werken. Je kan altijd laten vallen dat je het loon te weinig vind, jij bied expertise die je buiten al hebt opgedaan en daar mogen ze voor betalen ook. Voor helpdesk medewerker is 13,- echt niet te veel hoor!!
Als ze niet meer willen bieden ga dan ergens anders heen, de baantjes liggen voor het opscheppen! (---> we hebben het over een bijbaantje he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, het is een bijbaantje, maar ik kan het geld wel goed gebruiken. 13 gulden dus.. Ik vraag me af of ze daar blij mee zullen zijn, maar als ik ze laat weten dat ik het niet veel vind en ze vragen naar een voorstel, dan kunnen we altijd nog onderhandelen.
Als hier nog helpdeskers zijn, of mensen met ervaring, dan hoor ik graag wat zij er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2552

Ik ben 19 jaar en werk bij een bedrijf dat telefonische helpdesken voor oa fleurop, rabobank en telfort verzorgd (fatsoenlijke bedrijven dus :)) Ik verdien 22,50 per uur, op zondagen (zoals op dit moment :P) verdien ik 150% dwz 1.5x 22.50, dit bedrag is trouwens Netto, ze hebben hier een soort truc, je krijgt namelijk reiskosten vergoeding per uur, die reiskosten vergoeding is net zoveel als jij per uur aan de belasting afdraagt.
Die 22.50 is wel als je al wat langer hier werkt en technische helpdesk doet (technische helpdesk is voor computer probs enzo, is wat hoger ingeschaald dan bijv telfort >:)) als je hier nieuw begint zit je dacht ik op 12,50, dit is voor elke nieuweling onder de 20 jaar, je krijgt dus ook alleen opslag als je contract verlenging krijgt, niet als je ouder wordt omdat je al boven je min loon zit (dik boven je min loon)
De helft van je pauze tijd (die 15% van je totale werktijd is) wordt trouwens ook normaal uitbetaald. Speciale vakantie dagen, kerst, nieuwjaar, worden 100% uitbetaald als je op die dag moet werken en je hoeft niet te komen, wil je wel komen krijg je 200% :P
We zoeken trouwens nog mensen dacht ik, er zijn vestigingen in Weert (hoofdgebouw, hier zit alles zo'n beetje), Den Bosch (klein telfort gedeelte) en Roermond (rabobank zakelijk). Interesse mail mij maar ff: QWolf@Hotmail.com
Als jij hier namelijk langer als 1000 uur gewerkt hebt en ik werk hier ook nog steeds krijg ik 500 piek bonus die natuurlijk gedeelt kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12248

Goh, buzzz, zeker HCN ?!?! Nou ja, kheb gesoliciteerd bij HCN Haarlem en tegen mij werd heel wat anders gezegd, maar wat ik wel weet is dat mijn uurloon als 17 jarige boven jouw uurloon ligt. Kan zijn dat ze me hebben voorgelogen bij de solicitatie, maar dat boeit niet veel, het verdient altijd meer en is altijd leuker dan bij een supermarkt waar ik nu nog werk.

Het werk dat ik ga doen is trouwens ook voor @Home. Supertechnisch ben ik ook weer niet, maar wel goed genoeg. Daarom was ik al aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad HCN. Ik ben wel benieuwd wat jou dan is gezegd, aangezien je dat er niet bij zei. Morgen heb ik dus het gesprek, maar ik heb al wel door dat ik niet voor die 9,93 bruto moet gaan. Ik ben geen internet deskundige, maar die verdwaalde schaapjes moet ik toch wel weer op het juiste pad kunnen krijgen :)

Als ik brutaal mag zijn: wat is jou uurloon als 17 jarige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12248

Ze zeiden tegen mij 10,93 maar of ik dat nu nog moet geloven weet ik niet. Heb nog geen contract getekend. Die 10,93 was mondeling helaas en misschien alleen om me te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8160

9,93 bruto? Damn, afzetters, ik verdien 38 per 40 uur. Ga zelf maar uitrekenen hoeveel dat is. Savonds en in weekend komt er meer op mijn bankrekening te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12380

Op zaterdag 24 maart 2001 19:33 schreef BuzZz het volgende:
Hallo,

Ik heb maandag een gesprek met een bedrijf dat de communicatie verzorgt voor onder andere @home. Ik kan daar komen werken als internet helpdeskmedewerker. Ik ben zelf een fanatieke internetter, tweaker en student Hogere Informatica, dus ik weet er voldoende vanaf om gebruikers weer op het juiste spoor te krijgen.

Het loon is volgens hen 9,93 bruto in het uur. Mijn vraag: is dit niet wat weinig? :?

Ik ben trouwens 18 jaren jong. 8-)
Hm, kijk gewoon nog eens even verder. Dit ruikt naar gewoon een callcenter met een laag salaris. En in de automatisering is genoeg te vinden waar je als 18 jarige gewoon een meerderjarigeloon kan krijgen.
Bovendien loop je het risico dat je geacht wordt antwoorden te geven volgens het boekje en mag je waarschijnlijk niet je eigen gezonde verstand en kennis gebruiken.
Sorry, dit hoeft niet waar te zijn, maar gezien het salaris en de omschrijving zou het me niets verbazen.
Schrijf gewoon eens een aantal providers aan, of andere automatiseringsbedrijven met helpdeskafdelingen om eens te kijken wat die te bieden hebben en wat ze er voor terug vragen.
De kans is redelijk aanwezig dat er iets leukers bij zit of iets wat beter betaalt.
Je kan deze baan natuurlijk wel tijdelijk nemen om eens te zien wat voor een werk het is en waar je sterke en zwakke kanten liggen. Maar ik zou er niet lang blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 16:42 schreef slakkie het volgende:
9,93 bruto? Damn, afzetters, ik verdien 38 per 40 uur. Ga zelf maar uitrekenen hoeveel
38 gulden per 40 uur. Dat is 95 cent per uur.. Dan is dit baantje toch niet zo slecht :)

Ik heb deze baan geaccepteerd, maar ik kan natuurlijk altijd verder kijken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660071

9,93 bruto.. Daar zou ik met MIJN loon zo voor tekenen. Ik ben bijna 21, en ik verdien voor 32 uur per week 5,95 euro bruto per uur. (Ik zit ook op een internethelpdesk trouwens)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:46
Anoniem: 660071 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:34:
9,93 bruto.. Daar zou ik met MIJN loon zo voor tekenen. Ik ben bijna 21, en ik verdien voor 32 uur per week 5,95 euro bruto per uur. (Ik zit ook op een internethelpdesk trouwens)....
Bedankt voor deze megakick uit het gulden tijdperk :?

5.95 euro komt neer op iets van 13 gulden (inflatie niet meegerekend) dus zo slecht doe jij het nog niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 05-10-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 16:04
Gewoon 2 jaar wachten :P Moet je trouwens niet gewoon nog naar school zodat je ook een fatsoenlijke baan krijg?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, Ik zit nog steeds op school hoor. Ik doe een BBL Netwerkbeheerder opleiding (is MBO niveau 4). Voor degenen onder ons die dat niet kennen, bij BBL werk je 4 dagen, en ga je 1 dag naar school. Om die opleiding te starten heb je wel een vast contract nodig bij een werkgever, dus je zou ook voor 32 uur uitbetaald moeten krijgen als normaal werknemer...
Keiichi schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Gewoon 2 jaar wachten :P Moet je trouwens niet gewoon nog naar school zodat je ook een fatsoenlijke baan krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Dan verdien je nu meer met €5,95 brute per uur dan 9,93 GULDEN... 14 jaar geleden...

_O-

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker bezig... Note to myself: eerst even goed lezen xD

Maar toch, het loon is niet al te veel, vooral als ik hoor wat mijn studiegenoten verdienen voor 32 uur per week. (1500 Netto tot 2000 Netto per maand)
ASNNetworks schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Dan verdien je nu meer met €5,95 brute per uur dan 9,93 GULDEN... 14 jaar geleden...

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 14:32

Koppensneller

winterrrrrr

Anoniem: 660071 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:41:
Lekker bezig... Note to myself: eerst even goed lezen xD

Maar toch, het loon is niet al te veel, vooral als ik hoor wat mijn studiegenoten verdienen voor 32 uur per week. (1500 Netto tot 2000 Netto per maand)

[...]
2000 netto voor een N4-student o.b.v. 32 uur lijkt me sterk. Grote verhalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Da's een modaal inkomen, 33.696 bruto per jaar. Fulltime zou dat 40k bruto zijn. Niet slecht voor iemand die in een BBL traject zit een beetje de helpdesker uit te hangen.

Iets zegt dat daar geen ene reet van klopt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, heb wel mee mogen kijken bij een paar salarisstroken.
Anyways, het kan zijn dat ik gewoon enorm zit te zeiken, en veel te veel verwacht van mijn bedrijf...
Koppensneller schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

2000 netto voor een N4-student o.b.v. 32 uur lijkt me sterk. Grote verhalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:46
Anoniem: 660071 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:47:
Geen idee, heb wel mee mogen kijken bij een paar salarisstroken.
Anyways, het kan zijn dat ik gewoon enorm zit te zeiken, en veel te veel verwacht van mijn bedrijf...

[...]
T zal waarschijnlijk bruto ipv netto zijn?

Maar sowieso is 6 eu bruto wel erg weinig, dat lijkt me zelfs onder het minimumloon (maar het kan zijn dat dat anders ligt omdat je werken/leren doet?) niet goed gelezen

[ Voor 20% gewijzigd door Bartske op 05-10-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik werk ook als ICT helpdesk medewerker maar dan voor diverse bedrijven ipv consumenten en ik doe dit parttime, maar ik verdien sowieso wel een stuk meer dan de 5,95 euro bruto dat Rolando94 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 10:52
1500-2000 netto voor een nivo4 BBL?
Volgens mij zijn jouw studiegenoten best wel opscheppers, of ze hebben naast hun standaard takenpakket nog andere taken bij hun werkgever (vul zelf maar in watvoor taken dat zouden kunnen zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

Speedmaster

Make my day...

Je zit gewoon op minimumloon, pech, je werkgever betaald gewoon wat de wet voorschrijft. Kijk even of er een CAO is waar de rest van het bedrijf onder valt, mogelijk dat je daar nog wat uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-07 10:55
2000 Bruto is al behoorlijk voor 32 uur of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, het moge duidelijk zijn dat:
a: De lonen 14 jaar geleden anders waren dan nu
b: De lonen 14 jaar geleden in Nederlandse Guldens werden uitbetaald
c: De lonen in € dus niet te vergelijken zijn met lonen in ƒ
d: De meeste mensen het verschil niet weten tussen bruto en netto
e: Er heel wat wordt gelogen over het loon..
f: Een topic kicken van 14½ jaar oud gewoon niet de bedoeling is.

:w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.