Overkoepelende site + userpagina's -> Wordpress+Buddypress?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik kreeg de vraag om een overkoepelende website te maken voor een winkelstraat, met daarin de winkeliers uit die winkelstraat. De hoofdadmin zet de winkeliers erin, en deze winkeliers mogen dan elk een eigen pagina (binnen de overkoepelende website) van hun eigen winkel aanmaken (uiteraard met link naar hun eigen website). Ze moeten dus kunnen inloggen.

In de loop der jaren heb ik best veel websites ontwikkeld, in het begin vaak met een simpel zelf ontwikkeld CMSje, maar ik wou nu graag een open source pakket gebruiken. Ook heb ik wat jaren geleden een tweetal websites gemaakt met Joomla en met Drupal, maar dat vond ik heel erg lastig werken als er later een custom aanpassing gedaan moest worden. Sinds een jaar ben ik overgestapt op WordPress en dat bevalt me wel. Ik heb alleen nog nooit gewerkt met een plugin waarbij users zich kunnen aanmelden in Wordpress, zoals nu nodig gaat zijn. Ik las wat over de plugin Buddypress. Zou ik bovenstaande kunnen realiseren met Wordpress + Buddypress?

Uiteraard ga ik het gewoon proberen maar misschien denkt er nu al iemand 'nee niet doen, dat gaat absoluut niet lukken'. Mocht dat zo zijn dan hoor ik het graag. :)

De enige andere 2 belangrijke dingen die er nog in moeten zitten is een blogfunctionaliteit (vandaar ook mijn keuze voor Wordpress dus dat moet geen probleem zijn) en een Google Maps kaartje met daarop de locatie van alle winkeliers samen en als je dan op een winkelier drukt, dat die dan naar de eigen pagina van die winkelier/user gaat. Met meerdere locaties (users) op 1 Google Maps kaartje heb ik nog geen ervaring, zou daar een plugin voor zijn icm Buddypress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk jij zelf dat je het voor elkaar gaat krijgen een mooi en solide systeem op te leveren? Zou een professional inschakelen niet een beter idee zijn? Iemand die ervaring heeft met dit soort systemen en precies weet wat wel en wat niet kan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik denk dat je hier naar maatwerk zit te kijken. Plugins bij elkaar knopen gaat geen oplossing zijn voor je en heeft ook weinig met Programming te doen. Je zou het natuurlijk gewoon even kunnen proberen? Je topic komt nu lichtelijk over als een scriptrequest.

Tsurany: Misschien moet je gewoon niet posten als je niets nuttigs te melden hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door MueR op 21-03-2012 10:47 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Dit stelt niet zo heel veel voor. Je moet uitgaan van een gewone Wordpress website, met de mogelijkheid om in te loggen. Hier heb je geen plugin voor nodig, dit kan standaard in Wordpress.

Het enige wat je moet doen is een pagina per winkelier aanmaken en de winkelier een account. De account dan de rechten geven om die pagina te bewerken en klaar is kees. Ik zou helemaal niet beginnen aan een plugin, alles wat je hier doet zit standaard al in Wordpress. Ik zou voor deze pagina's een custom post type gebruiken.

Je kunt in de Google Maps API gewoon 'markers' aanmaken op een locatie, dus dat moet geen probleem zijn.

Wat heb je dus nodig?

- Custom post type 'winkels'/'winkeliers'.
- Custom meta box koppelen aan de boven genoemde post type (longitude, latitude).
- Login functionaliteit, zit er al in.
- Blog functionaliteit, zit er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ MueR: Nee hoor, het is absoluut geen scriptrequest, alleen een duwtje in de goede richting. Ik ga het sowieso met WordPress doen maar wilde voornamelijk weten of ik Buddypress dan nodig zou hebben.

@ TheNephilim: Aha, dank je voor de uitleg! Buddypress dus niet nodig. :) Ik ga nu aan de slag!

// edit:
Ha, nogmaals dank Nephilim, ik ben er al zo'n beetje! Een custom post type 'winkels' zit erin, evenals een custom meta box hieraan gekoppeld met de longitude en latitude. En de rest zat er al in ja. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheNephilim schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:21:
Je kunt in de Google Maps API gewoon 'markers' aanmaken op een locatie, dus dat moet geen probleem zijn.
Okee, maar als ik dan die longitude, latitude in een custom meta box in Wordpress opsla, dan wordt deze toch eigenlijk niet meer gebruikt? Want via de Google Maps API moet ik ze er toch allemaal hard in zetten? Dat het dan ook nog in Wordpress staat is op zich wel handig als naslag, maar er is toch geen verbinding tussen Wordpress en het Google Maps kaartje?
Pagina: 1