Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bios CMOS reset werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

1 x intel i5 2500
1 x XFX 6950 dual fan
1 x Asrock z68 pro 3 gen 3
1 x corsair 600watt voeding
1 x corsair 8 gb ram
1 x corsair 120gb hdd
1 x WD caviar green 2 TB hdd
1 x samsung dvd writer
1 x schyte mugen 3 rev 3

Ik weet niet of dit de juiste forum is voor dit. Maar ik heb een probleem, mijn pc start namelijk op maar er komt niets dan een zwarte scherm. Geen post noch memory dump. Ik heb mijn bios geupdate voordat mijn moederbord naar de klote ging. Want het detecteerde namelijk mijn grafisxhe kaart niet dus ik heb mijn bios geupdate en daarna kreeg ik een zwart scherm. Ik heb meerdere keren CMOS reset gedaan en CMOS battery eruit gehaald. En ook alle 8 pins, 24 pins, ramschijven en sata kabels eruit getrokken en weer geplaatst maar het werkte niet. Kan iemand hier vertellen wat het probleem is.

Mvg,
Marco

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 19:50
stroom eraf, batterij eruit en minstens een half uur laten staan (al hebben sommige wel langer nodig), soms moet je ook nog ergens een jumpertje weghalen of juist op zetten om de cmos te te resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan maar de meeste cmos hebben maar 10 seconden nodig.

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Is je grafische kaart voldoende gevoed (met de juiste connectors, ik denk dat je de 2 PCI-E connectors moet inpluggen)? Desnoods je grafische kaart eruit halen en opstarten met de onboard, om eens te testen of je config werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn grafische kaart werkt niet met 2 pci express connectors en heb net 30 minuten mijn CMOS battery eruit gedaan en terug erin gestoken maar niets werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc ging tijdens BIOS update automatisch uit het is dus waarschijnlijk een gefailde bios flash update.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Kan je iets duidelijker zijn:
je computer start op, maar er komt een zwart scherm, ok:
1: hoe weet je dat je computer opstart? (hardeschijf activiteit, zie je POST, zie je "loading windows", etc etc.)
2: heb je al geprobeerd je externe videokaart te verwijderen (je hebt een I5 +z68, dus je kan ook booten via IGP)
3: heb je je monitor op de correcte output (je moederbord heeft vga/hdmi/dvi out, en je videokaart ook)
4: je hebt CMOS reset gedaan, staat je jumper nu weer op de correcte stand?

Verder zeg je dat je computer tijdens bios update automatisch uitging, normaliter duidt dit op 2 dingen:
A: er is iets gruwelijk fout gegaan, probeer je jumper om te zetten om vanaf default bios te booten
B: hij is goed geflashed, maar zag daarna je externe kaart niet meer omdat hij naar factory defaults is gegaan, sluit je monitor op je moederbord aan, en ga naar bios om je bios aan te passen

dus (indien je dit nog niet gedaan hebt): sluit je monitor op je moederbord aan, haal alles van je moederbord af (behalve moederbord, voeding, cpu/koeler, voeding (en evt. HDD)) en probeer te starten.
je zou in dit geval of een audible error moeten krijgen, of een post scherm.
geef je berichtgeving hier, en dan kunnen we verder helpen.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg geen post scherm. Alle fans draaien mijn cpu werkt en memory sticks ook. Maar ik krijg geen post scherm. Meerdere keren cmos jumpers geset en battery eruit gehaalt en niets werkt. Krijg ook geen beeps alleen als mijn ram eruit is krijg ik lange beep codes. En mijn usb slots geven geen stroom aan mijn keyboard en muis. En mijn jumper staat op de correcte stand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 09:00 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ok, kan je de rest ook proberen dan? (graka eruit, monitor op mbr)
Kijk anders ook even op http://europe.asrock.com/...Z68%20Extreme3%20Gen3.pdf
pagina 36 hoe je je cmos jumper moet hebben

note: daar staat ook dat je je CMOS nooit mag clearen na een update, wat jij dus (blijkbraar) wel gedaan hebt

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte mijn onboard gpu al lang omdat het mijn externe niet herkent. Ik kreeg problemen voordat ik lijn cmos heb gereset.
Pagina: 1