Toon posts:

CPU koeler in combo met geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Sory dat ik jullie lastig val op dit late uur.

Ik had graag geweten welke high performance luchtkoeler ik kan aanschaffen voor mijn I5 cpu.
Probleem is dat ik de corsair ram heb met hoge koelvinnen waardoor ik bang ben dat niet alles zal passen.
Iemand ervaring?

Zoals hier te zien.
http://tones.be/product/c...ddr3-vengeance-red-series

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:06:
Hey mensen

Sory dat ik jullie lastig val op dit late uur.

Ik had graag geweten welke high performance luchtkoeler ik kan aanschaffen voor mijn I5 cpu.
Probleem is dat ik de corsair ram heb met hoge koelvinnen waardoor ik bang ben dat niet alles zal passen.
Iemand ervaring?

Zoals hier te zien.
http://tones.be/product/c...ddr3-vengeance-red-series
Veel koelers werken met heatpipes waardoor de vinnen verhoogd zijn. Ik gebruik ook zo'n koeler en die past precies. Type weet ik niet precies, maar de CPU is een i7 2600. Lig al op bed en ga er nu niet meer uit en de pc kast lostrekken als je het niet erg vind :>

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

mijn glazenbol verteld me niet welke koelers je wilt aanschaffen ;)

en anders werkt het ook wel om je geheugen een slotje verder te verplaatsen :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
@ Fairy
Indien je me kan laten weten wat jij gebruikt zou ik dat ten zeerste waarderen.
(temps loaded eventueel)
Ik wil niet iets kopen om dan te moeten constateren dat mijn ram in de weg staat.

@Fordox
Al mijn memory banks zitten vol dus ik kan niet werken op die manier.
Ik weet ook niet goed welke koelers ik het best bekijk en overweeg.

Men pc draait op 4.6Ghz met de stock koeler maar tijdens het gamen gaat de temp ruim over 70 graden.
Ik zoek dus een waardig alternatief dat de tempratuur rond de 60 graden kan houden in combinatie met die hoge koelvinnen van het ram geheugen.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Alternatief kun je kijken naar closed loop waterkoeling systemen, deze hebben bij de CPU niet veel ruimte nodig. Volgens mij zijn er ook van verschillende koelers de techhnische specificaties te vinden qua dimensies.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoek even in Air Cooled Gallery en kijk welke specs bij de machine horen (cpu, mobo en cooler). Staan vaak afbeeldingen bij die vrij duidelijk zijn of het wel of niet past, hoe breed een cooler is etc.
Vaak (niet altijd) zijn coolers minder breed dan lang, dus kun je ze ook een kwartslag draaien en komen ze niet eens voorbij de ram-modules. Genoeg voorbeelden overal me dunkt.

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Zonder problemen te krijgen met je ram is een Hydro serie van Corsair een mooie oplossing mss voor je.
Behoud je alle airflow en ruimte in je case en zit je ram niet in de weg voor een goede koeler.
Succes met je build.
Pagina: 1