V-Sync in Windows 7 Classic mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:10
Beste mede-tweakers,

Draai toch al een tijdje mee in tweak land en mede om die reden heb ik een veels te dure laptop(Quad-Core, 8GB RAM, SSD, 1080p 3D scherm etc) om er vervolgens Windows 7 met klassiek thema op te draaien... Dat gaat nou eenmaal net 1 tiende van een seconde sneller.

Nu valt me al tijden op dat met name YouTube video's last hebben van screen-tearing(dus één beeld wordt als het ware verdeeld over twee beeldverversingen) en dat is mateloos irritant. Ik heb het probleem overal gezocht, met name in de Hz instellingen van de monitor aangezien het een 240Hz variant is(nouja, 120Hz met Black Frame Insertion) en niet alle video qua FPS zich daar goed door laat delen maar des te lager de setting des te erger het werd.

Ben vanavond na maanden maar eens gaan googelen om er achter te komen dat schijnbaar in Windows 7 classic mode de V-Sync uitgeschakeld is. Ik heb het gelijk maar even getest... En ja hoor, met Aero doet YouTube het perfect... Maar ik zit helemaal niet te wachten op Aero.

Sommige oplossingen hadden het over de V-sync forceren in de nVidia settings maar dat helpt uiteraard niks aangezien classic mode juist geen 3D modus gebruikt. Hoe krijg ik nou in hemelsnaam de V-Sync aan in Windows 7 classic? Is daar een register tweak voor of iets dergeljks?

Bij voorbaat dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik nou in hemelsnaam de V-Sync aan in Windows 7 classic? Is daar een register tweak voor of iets dergelijks?
Je kan via apparaat beheer > Nvidia > manage 3D settings > de VSync niet per programma afzonderlijk aanzetten? Om wat voor videokaart gaat het? Wat mogelijk ook kan helpen is een hogere resolutie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Rctworld schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:05:
...
om er vervolgens Windows 7 met klassiek thema op te draaien... Dat gaat nou eenmaal net 1 tiende van een seconde sneller.
offtopic:
offtopic, maar dat is dus niet waar, tenzij je een 6 jaar oude intel videochip hebt werkt Aero sneller. Zie bijvoorbeeld http://www.brighthub.com/...atform/articles/25197/p2/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic, maar dat is dus niet waar, tenzij je een 6 jaar oude intel videochip hebt werkt Aero sneller. Zie bijvoorbeeld
Wat je los daarvan ook kan doen is het tweaken van het register van de menu balken en deze reactietijd aanpassen (is std. 400ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:15:
[...]
Je kan via apparaat beheer > Nvidia > manage 3D settings > de VSync niet per programma afzonderlijk aanzetten? Om wat voor videokaart gaat het? Wat mogelijk ook kan helpen is een hogere resolutie draaien?
Het is een nVidia GT540M en hoe zou een hogere resolutie moeten helpen? Het is een 1080p scherm die op 120Hz draait(240Hz effectief). Veel beter dan dat wordt het niet :+

Sowieso er is geen probleem ,behalve dat de V-Sync dus niet aan staat, en die 3D settings hebben daarop geen invloed omdat de classic mode geen 3D versnelling gebruikt ;)
Ramon schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:20:
[...]

offtopic:
offtopic, maar dat is dus niet waar, tenzij je een 6 jaar oude intel videochip hebt werkt Aero sneller. Zie bijvoorbeeld http://www.brighthub.com/...atform/articles/25197/p2/
Mja, wellicht theoretisch gezien... Maar met een quad-core heb je ook weinig last van CPU rendering ofzo hoor... En daarnaast wordt 2D ook wel degelijk versneld door de GPU.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:22:
[...]
Wat je los daarvan ook kan doen is het tweaken van het register van de menu balken en deze reactietijd aanpassen (is std. 400ms)
Mja, het is vooral het gevoel inderdaad, maar dat neemt niet weg dat ik de GUI van Windows 7 ook teveel in de weg vind zitten(start balk is al twee keer zo groot). Classic mode is lekker kaal... Enige wat ik mis is de V-Sync :P

[ Voor 16% gewijzigd door Rctworld op 20-03-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zou een hogere resolutie moeten helpen?
Wat je ziet bij schermen met hogere resolutie is dat als je op dat scherm een lagere resolutie ingesteld dat het beeld dan minder goed (matig) is bij gesneden ten opzichte van de std. resolutie. En mogelijk hierdoor wat minder duidelijk is
en die 3D settings hebben daarop geen invloed omdat de classic mode geen 3D versnelling gebruikt
Voor zover ik weet heeft 'classic mode' alleen iets met de windows menu's en vensters te maken en niet met de overige programma's.
neemt niet weg dat ik de GUI van Windows 7 ook teveel in de weg vind zitten
Je kan ook de menu balk iconen ook verkleinen maar ik werk ook graag met clasic mode :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:34:
[...]

Wat je ziet bij schermen met hogere resolutie is dat als je op dat scherm een lagere resolutie ingesteld dat het beeld dan minder goed (matig) is bij gesneden ten opzichte van de std. resolutie. En mogelijk hierdoor wat minder duidelijk is

[...]

Voor zover ik weet heeft 'classic mode' alleen iets met de windows menu's en vensters te maken en niet met de overige programma's.

[...]
1. Het is een 1080p monitor die op 1080p draait, scherpte is ook niet iets wat met screen-tearing te maken heeft, screen-tearing is dat het bovenste gedeelte van het scherm al een nieuw beeld toont terwijl het onderste gedeelte nog een vorig beeld toont.
2. Classic mode is 2D, Aero is 2D met 3D versnelling... Daarom heeft Aero ook van zichzelf V-Sync :P
Pagina: 1