Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo gehackt? of hoax

Pagina: 1
Acties:

• Drareg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 07:25
Ik kom net op FOK een link tegen naar pastebin waarin er word geclaimd dat ziggo gehackt zou zijn.
Als ik echter de link volg en naar de geposte namen kijk dan heb ik het idee dat deze verzonnen zijn.
Heeft iemand hier aanvullende informatie?

Aanvulling:
Op het einde staan twee twitter lnks:
http://twitter.com/#!/WWWrev
http://twitter.com/#!/AnonyINTRA

En ik kan geen van de namen vinden hmmm...
IK vermoed bluf

update:
In ronde twee heeft hij een paar mail adressen erbij gegoogeld:
http://pastebin.com/01XKtjdn

[ Voor 42% gewijzigd door Drareg op 20-03-2012 22:01 ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Tja, ik kan natuurlijk ook snel zo'n lijstje verzinnen en posten op Pastebin...eerst maar even afwachten of er meer berichten komen vanuit gerespecteerde bronnen.

Verwijderd

Waarschijnlijk net als bij de 'kpn hack' ergens anders is iets gehackt, de hacker zoekt vervolgens op ziggo en plakt deze adressen/wachtwoorden in een nieuwe pastebin met de melding dat ziggo gehackt is.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Op basis van deze lijst ga je toch niks wijzer worden. Ik weet waarom je denkt dat het verzonnen is. Dat weet je gewoon niet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• NoordTer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:09
Ben benieuwd toch maar even wat ww change voor zekerheid.

• crazman
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen test het is:
Admin login info used on 20-03-12:

Ziggo_admin_adm
ziggo999

• NoordTer
crazman schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:58:

Ziggo_admin_adm
ziggo999
Moet je wel even wetern hoe je toegang krijg tot de core router van Ziggo neem ik aan:)

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 14:57

Ziggo_admin_adm
ziggo999
werkt niet heb ik al geprobeerd ;)

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Ziggo_admin_adm
ziggo999
Ahja, en jij denkt dat die gegevens nu ook nog werken? :')

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
Ik kom er anders gewoon mee ingelogd op mijn Ziggo!

Haha vet man! 8)

8)7

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Drawer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:59:
[...]

Ahja, en jij denkt dat die gegevens nu ook nog werken? :')
Daarnaast kan me niet voorstellen dat ziggo zo'n wachtwoord gebruikt ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• NoordTer
MarkieNL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:00:

Haha vet man! 8)

8)7
als dat zo is post dan direct even screentje als bewijs :)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nah, hoe groot is de kans dat geen enkele naam via Google gevonden kan worden... want voor zover ik geprobeerd heb kan ie niets vinden. Hoax dus denk ik :P

Rekeningnummers kloppen wel als in de elfproef, helaas geen voorheen Postbank nummer zodat ik even kon kijken of naam-nummer klopt. Wil niet zeggen dat de nummers dus bestaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Bastien op 20-03-2012 21:02 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MarkieNL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:00:

Haha vet man! 8)

8)7
Als dit waar is zou je al opgepakt kunnen worden...

• MarkieNL
NoordTer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:01:
[...]

als dat zo is post dan direct even screentje als bewijs :)
Nou, speciaal voor jou dan 8)

Afbeeldingslocatie: http://img814.imageshack.us/img814/1558/knipselqs.png

:D

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn het niet heel aparte namen? Voornamen als Kailene of Amine? Wel toevallig dat ze allemaal letter<punt>achternaam hebben, iets wat niet echt een standaard voorstel is vanuit Ziggo dacht ik me zo te herinneren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Bastien schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:01:
Nah, hoe groot is de kans dat geen enkele naam via Google gevonden kan worden... want voor zover ik geprobeerd heb kan ie niets vinden. Hoax dus denk ik :P
LoL.. Ach je kan al aangeven via een namaak persbericht dat Minister van Financiën Venizelos (griekenland) boos is op een kunstwerk gemaakt is van olifanten stront omdat de Europeese minister van cultuur 90 duizend euro voor het kunstwerk neer geteld wordt...

Sterker nog dat komt op alle nationale nieuws items dan terug.. Hoaxes worden bij het leven gemaakt, en veel van die dingen worden als echt beschouwd.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En volgens mij heeft Achmea Retail bank geen betaalmogelijkheid, is het afaik een tussenrekening van hypotheken, onlogisch :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SinergyX schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:07:
Zijn het niet heel aparte namen? Voornamen als Kailene of Amine? Wel toevallig dat ze allemaal letter<punt>achternaam hebben, iets wat niet echt een standaard voorstel is vanuit Ziggo dacht ik me zo te herinneren.
Toen we nog bij Ziggo zaten was voorletter.achternaam volgens mij standaard.
De eerder genoemde login geeft hier melding van een niet kloppende username of pw. Dus hoe jij er in bent gekomen... En dat plaatje zegt alleen maar dat je bent ingelogd, niet met welk account, je geeft geen bewijs dat dat met de eerder genoemde logingegevens is gebeurt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 21:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 19:57
Raven schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:11:
De eerder genoemde login geeft hier melding van een niet kloppende username of pw. Dus hoe jij er in bent gekomen... En dat plaatje zegt alleen maar dat je bent ingelogd, niet met welk account, je geeft geen bewijs dat dat met de eerder genoemde logingegevens is gebeurt ;)
Roflol, rly???

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54

NSG

Je weet niks!

[...]

[...]

Met zijn eigen account misschien... ?

• MarkieNL
Enes_81 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:12:
[...]

Met zijn eigen account misschien... ?
Bingo! U gaat door voor de koelkast met vriesgedeelte :9

[ Voor 4% gewijzigd door MarkieNL op 20-03-2012 21:13 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Lijkt op fake. ING autocorrigeert de naam bij de bankrekeningen niet terwijl het bij sommigen volgens de IBAN info wel ING rekeningen zouden moeten zijn.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tsja, ookal is het een troll, wilde het wel even 100% zeker weten :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:13:
Lijkt op fake. ING autocorrigeert de naam bij de bankrekeningen niet terwijl het bij sommigen volgens de IBAN info wel ING rekeningen zouden moeten zijn.
Doet hij dat niet alleen bij girorekeningnummers?

edit: zojuist even gecheckt bij het rekeningnummer van mijn host dat volgens de iban ING is, hij corrigeert het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Pikoe op 20-03-2012 21:18 ]

• crazman
  • Niet online
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: http://alltheragefaces.com/img/faces/png/misc-you-dont-say.png

[ Voor 11% gewijzigd door crazman op 20-03-2012 21:18 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je een plaatje dat werkt? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 21:28 ]

Oscar Wilde

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Alle rekeningnummers komen wel door de 11 test, maar de namen zijn te vaag om waar te zijn.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:20
http://www.wwwr.eu/?page_id=2
Wij zijn Anonymous-leden die jongeren ontmaskeren voor het gebruiken van valse gegevens om dingen te verkrijgen in het virtuele wereld. Wij zijn deze project opgestart, omdat dit onacceptabel is en te ver gaat.

Wij zetten pas gegevens online en geven het door, totdat wij het hele onderzoek hebben afgerond en alles volgens schema is behandeld, wij gaan voorzichtig te werk met onze bekendheid en schermen al onze IP-adressen af, zodat we echt anoniem zijn.

Dus, pas op wat je doet op het internet, anders weten wij wie je bent voordat je het bedenkt.
;w

[ Voor 57% gewijzigd door Bobmeister op 20-03-2012 22:41 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@keeshoekzema

Ziggo bevestigd aan @brenno dat de gegevens niet kloppen, mailadressen bouncen en niet alle rekeningnummers voldoen aan de 11-proef: hoax
https://twitter.com/#!/ke...status/182201627783086080

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 20-03-2012 21:30 ]

Oscar Wilde

• Johny_B
Dan is die 11 test op het internet niet zo betrouwbaar, want ik heb echt elk rekeningnummer getest en ze komen er doorheen.

Mailtjes bouncen idd, duurde effe (21 minuten voor een bounce is wel lang). Hoax en we hebben het 06 nummer van een obscuur persoon uit Amersfoort die computerhulp aanbiedt en claimt hacker te zijn... Hmmm...

• Bobmeister
Johny_B schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:42:
Dan is die 11 test op het internet niet zo betrouwbaar, want ik heb echt elk rekeningnummer getest en ze komen er doorheen.

Mailtjes bouncen idd, duurde effe (21 minuten voor een bounce is wel lang). Hoax en we hebben het 06 nummer van een obscure persoon uit Amersfoort die computerhulp aanbiedt en claimt hacker te zijn... Hmmm...
Haha jij ook al :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bobmeister op 20-03-2012 22:41 ]

• Johny_B
Jah ik ook al, het was dat jij over 06 begon want ik had er eerst overheen gelezen. Toen nog een keer gekeken, maar hoe hij die naam heeft geregistreerd is vragen om problemen :)

• Bobmeister
Is hij nou echt achterlijk?

https://twitter.com/#!/WWWRev/status/182201423277207552

Die gegevens komen van hulphond.nl .. Hij zegt dus de ziggo database gehackt te hebben, terwijl hij gegevens haalt van hulphond.nl ...

Typ maar eens zo'n emailadres in en je zult het zien ;)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hmjah, als hij mijn gegevens lekt word ik pas echt bang :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Krijgen jullie ook melding van jullie virusscanner op pastebin?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
navlim schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:57:
Krijgen jullie ook melding van jullie virusscanner op pastebin?
nee, want ik heb geen virusscanner

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

Lijst lijkt hiervandaan te komen:

http://webcache.googleuse...=clnk&gl=nl&client=safari

verdacht veel overeenkomsten, alleen staan in bovenstaande link geen passwords.

edit: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Hoite op 20-03-2012 22:16 ]

Lekker kort.

• Johny_B
Die wachtwoorden komen iig niet van Ziggo, want ze zijn allemaal fout.

• Bobmeister
Johny_B schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:12:
Indeed :P

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

Johny_B schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:12:
Misschien snel gereset? vooralsnog denk ik niet dat dit heel serieus is.

Lekker kort.

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:24
Als Ziggo zijn wachtwoorden in plaintext opslaat lijkt me dat erg amateuristisch. Aan de andere kant, je weet het maar nooit.

offtopic:
@remco_k hieronder,

Voor het opslaan van wachtwoorden kan je oa keepass/lastpass/onepassword gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Zilla op 20-03-2012 22:37 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat wachtwoorden (kennelijk) nog steeds veel in plaintext op worden geslagen, bleek laatst ook in bepaalde versies van Plesk. Ook niet de kleinste...

Het geeft eigenlijk gewoon aan dat je beter niet overal dezelfde wachtwoorden kunt gebruiken.
Maarja, die administratie dan...

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 20-03-2012 22:31 ]

Alles kan stuk.

• Johny_B
De gegevens uit Google cache die eerder in dit topic zijn genoemd heb ik even ge-copy-paste in Excel (waarom moeilijk doen) met een filtertje op @ziggo.nl... raad eens wat... 8 mailadressen.

Verwijderd

Haha, maar ik denk dat dit een vergissing is.

Ik ben @WWWRev op Twitter en kan jullie het ook laten aantonen, ik zal even zeggen dat ik het via-via heb gehoord dat er een Ziggo-hack aan te pas zou komen van het persoon @AnonyIntra. Ik heb dus dingen gehoord dat ze ook 1.000 gegevens zouden vrijgeven en dat er nog meer dingen zouden komen.

Als jullie het anders hebben opgevat, bied ik me excuses aan. Ik heb het ook verwijderd nu bij deze, nog een fijne avond :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:02:
Haha, maar ik denk dat dit een vergissing is.
Ik anders niet.
Ik ben @WWWRev op Twitter en kan jullie het ook laten aantonen, ik zal even zeggen dat ik het via-via heb gehoord dat er een Ziggo-hack aan te pas zou komen van het persoon @AnonyIntra. Ik heb dus dingen gehoord dat ze ook 1.000 gegevens zouden vrijgeven en dat er nog meer dingen zouden komen.
Dan kun je maar beter uitleggen waar jij dan de informatie vandaan hebt, want Pastebin was kennelijk niet jouw bron. Hoe kon jouw Twitter adres er anders onder staan? Je bent in elk geval deels verantwoordelijk voor de publicatie of hebt nauw contact met degene die het gepubliceerd heeft.

Verwijderd

Dan kun je maar beter uitleggen waar jij dan de informatie vandaan hebt, want Pastebin was kennelijk niet jouw bron. Hoe kon jouw Twitter adres er anders onder staan? Je bent in elk geval deels verantwoordelijk voor de publicatie of hebt nauw contact met degene die het gepubliceerd heeft.
Ooit gehoord zoals MSN of AnonymousIRC?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:11:

Ooit gehoord zoals MSN of AnonymousIRC?
Uiteraard. Maar jij publiceert de gegevens.
Of ze nou correct zijn of niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:13:
[...]

Uiteraard. Maar jij publiceert de gegevens.
Of ze nou correct zijn of niet
Klopt inderdaad, ik publiceer de gegevens samen met andere 200/300 mensen die hebben retweeted of zelf een bericht gemaakt. Dus wat wil je hier nu mee zeggen?

• Johny_B
Waarom neem je je telefoon niet op? ;) Zweet op het voorhoofd en bang dat je ouders boos worden?

Verwijderd

Johny_B schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:14:
Waarom neem je je telefoon niet op? ;) Zweet op het voorhoofd en bang dat je ouders boos worden?
Ik ben niet gebeld, of althans nog niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:14:

Klopt inderdaad, ik publiceer de gegevens samen met andere 200/300 mensen die hebben retweeted of zelf een bericht gemaakt. Dus wat wil je hier nu mee zeggen?
Dat jouw twitter adres onder de informatie op pastebin.com staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:14:
[...]

Dat jouw twitter adres onder de informatie op pastebin.com staat.
Dat zie ik net ook, ik deel WWWRev met nog 2/3 mensen. Het project 'World Wide Web'-revolution wouden we opstarten en zijn in het begin door (mijzelf) ook dingen gepost over SOPA en PIPA waarmee ik het niet eens was, ook sommige dingen betreft BREIN. Het zou goed kunnen dat die 'vriend' van mij dat heeft geregeld. Maar goed, om even weer terug te komen, heb dus alles betreft Ziggo verwijderd behalve de retweets en de wachtwoord veranderd en het e-mailaccount.

Als jullie vragen hebben PM me maar.

• Bobmeister
https://twitter.com/#!/AnonyINTRA/status/182231418003398658

Dit is dan wel heel toevallig? Ik snap er niets meer van :P Is ziggo nou gehackt of niet? :o

Verwijderd

Ik zal heel eerlijk zeggen, ik weet het ook niet meer. Informatie waar ik vandaan haalde is dus zowel @Anonymous, als @AnonyIntra als de IRC-chat van Anonymous en van MSN.

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10 11:43
@Sarejevo: als je geschoren wordt, moet je stilzitten. Stop met doen wat je nu doet, zet je computer uit en bedenk hoe je je hieronder uit gaat praten, want als dit verhaal de media bereikt ben jij de eerste op wiens deur er gebonsd gaat worden.

• BDHowner
  • Laatst online: 24-11 00:03
Awsom schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:54:
Is hij nou echt achterlijk?

https://twitter.com/#!/WWWRev/status/182201423277207552

Die gegevens komen van hulphond.nl .. Hij zegt dus de ziggo database gehackt te hebben, terwijl hij gegevens haalt van hulphond.nl ...

Typ maar eens zo'n emailadres in en je zult het zien ;)
Ik mag i.i.g. hopen dat zij niet gehackt zijn.

Deze meneer heeft namelijk al eens een zeer groot beveiligingsprobleem aangekaart bij Wididi (lees: binnen 1 min. admin-rechten op elke willekeurige account).

In mijn geval was het goedkope URL + JavaScript.

Verwijderd

BvDorp schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:38:
@Sarejevo: als je geschoren wordt, moet je stilzitten. Stop met doen wat je nu doet, zet je computer uit en bedenk hoe je je hieronder uit gaat praten, want als dit verhaal de media bereikt ben jij de eerste op wiens deur er gebonsd gaat worden.
Waarvoor, omdat er dus *neppe* gegevens werden verspreid en mijn twitter-account onder werd gezet, heb wel zin om in de media te komen, lekker bij Paris Hilton.

Ik heb niks verkeerds gedaan dan alleen het posten over het hack wat ik heb gehoord en gelezen dus vanuit de Twitter-kanalen en de IRC. Ik wist ook niet dat bij de eerste post mijn Twitter-account werd vermeld en zoals ik al zei heeft 'andere' projectleden waarmee we ook samen toegang hadden tot het account dat gedaan, dat kan ik nu niet verifiëren omdat ze er niet zijn. Ik heb althans GEEN rechten gegevens of GEEN toestemming om hun mijn Twitter-account op het Pastebin neer te zetten.

Althans, mij boeit dit verhaal niet meer en voel me hier niet schuldig over.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 21:34
Dit is echt zoooo slecht :P

Vorige maand heeft iemand het voor elkaar gekregen om een database met onder andere wat KPN inloggegevens te ronselen, en dit op Pastebin te zetten als:

"KPN GEHACKED!"

Extreme media aandacht. 2 miljoen mensen een dag lang afgesloten van hun mailbox omdat KPN het erg serieus nam.

Hoe groot is de kans dat er nu iemand denk van.. "Goh, dat kan ik ook! :9 "

- Fix ergens een database lijst met gegevens vandaan van onder andere wat ziggo klanten (die lijsten zijn ongetwijfeld, zoals hierboven ook al aangegeven, te vinden op het internet. Zo niet dan hack je zelf een simpele website want dat schijnt tegenwoordig ook al niet al te moeilijk meer te zijn..)
- Filter de Ziggo adressen eruit.
- Shuffle de adressen en kolomvolgorde wat (essentieel!, deze stap was de 'KPN hacker' vergeten :+ )
- En plaats op Pastebin:

"ZIGGO GEHACKED!"

*erg leuke trololo maar toch echt 12 dagen te vroeg hoor ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SmiGueL op 20-03-2012 23:54 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• BDHowner
  • Laatst online: 24-11 00:03
BDHowner schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:41:
[...]

Ik mag i.i.g. hopen dat zij niet gehackt zijn.

Deze meneer heeft namelijk al eens een zeer groot beveiligingsprobleem aangekaart bij Wididi (lees: binnen 1 min. admin-rechten op elke willekeurige account).

In mijn geval was het goedkope URL + JavaScript.
En deze mensen hebben de wachtwoorden nog steeds plaintext opgeslagen (net getest).

Niet te geloven dat zo'n bedrijf niet eens goed is in het beveiligen van websites (als het maken van websites je brood is)...

• Bobmeister
Dit klinkt eerlijk gezegd nu alsof Sarajevo ergens aan begonnen is, maar nu pas de consequenties begint te zien ..

En nu is het WWWrev twitter account verwijderd?! Het wordt steeds interessanter zeg.. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bobmeister op 21-03-2012 00:14 ]

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:28
Ik lees dit nu allemaal door. Toevallig dat de Twitter account inderdaad verwijderd is.

En waarom wil je dit zomaar verspreiden? Je zou het zelf niet willen als jou gegevens op het internet stonden.

• Bobmeister
Ik vraag me nog steeds af waarom iemand usernames/passwords van een andere site, in een 'hack' van ziggo zet op pastebin ... ? 8)7

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:13
Wat een noob, sjesus.....

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Verwijderd

Om gelijk Anonymous erbij te halen voor een hack van een ISP die waar ik zeker van ben niet door "Anonymous" zelf is gedaan is wel heel makkelijk (LulzSec hacks waren ook niet allemaal van hunzelf die hacks worden gegeven of ergens mee geruild). Wordt wel meer zogenaamd gehackt onder de naam Anonymous wat dus hellemaal niet waar is. Wat is het nut of cause om ziggo/KPN te hacken voor anonymous? Kan in zo'n hack geen enkele statement zien als je nu bv een hack bij de PVV doet en is uitzoekt waar die geldstromen vandaan komen dan. AnonymousNL doet dan een hack op een datingsite of slaat de plank hellemaal mis met de pedo uitzending van SBS6 dit wil niet zeggen dat het "Anonymous" is. Die zaak met Brein was wel van "Anonymous" dat kan je dan ook gelijk zien als je een beetje oplet dat wordt niet via MSN Skype gedaan je handshake wordt daar gemonitoord Anonymous draait geen operaties via die sites. @AnonymousIRC is geen persoon op zich het zijn er meerdere.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

Hackt anonymous niet enkel uit wraakacties omdat ze voor vrijheid van de mens zijn en al die onzin? wat zou hun argument tegen ziggo dan kunnen zijn?:P

Verwijderd

Yintha schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:26:
Hackt anonymous niet enkel uit wraakacties omdat ze voor vrijheid van de mens zijn en al die onzin? wat zou hun argument tegen ziggo dan kunnen zijn?:P
Nee het zijn niet altijd wraakacties trouwens rare uitspraak "vrijheid van de mens zijn en al die onzin?" Jij bent liever niet vrij? Anonymous is meer dan alleen een paar kids die Ddossen of hacken Anons zijn gestorven in de revoluties in het midden oosten op dit moment zijn er meerdere anons in syria om daar te helpen. Anonymous is groter dan je denkt en doet meer dan je ziet. Probeer ook te zeggen dat een hack op ziggo opzich geen argument is

• Bobmeister
@Sarajevo,

Waarom is je twitter nu opeens down?

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Heb je niet toevallig ook het netwerk van de Amerikaanse overheid gehackt, en daarbij het adres van de president buitgemaakt? barack.obama@whitehouse.gov. Moet je echt voor hacken anders kan je dat niet weten :P
Pagina: 1