Geen audio via pioneer vsx-921-k op soundbar

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Het lukt mij maar niet om geluid te krijgen uit mijn soundbar die op mijn pioneer vsx-921-k zit aangesloten.

Eerst beeld:
Popcorn, xbox, upc hd media box en dvd speler allen met hdmi aangesloten op versterker.
Tv aangesloten op versterker.
Beeld werkt!

Nu geluid:
De soundbar heeft 2x optische input en 1x analoge jack input.
Ik pak een analoge output (2 tulip aansluitingen achteropnversterker) en sluit deze aan op de jack input van de soundbar.
Geluid werkt niet!

Ik weet zeker dat mijn apparaten geluid en beeld via hdmi kunnen sturen want als ik ieder apparaat zonder alle tussenapparatuur direct op mijn tv aansluit ik zowel beel als geluid heb.

Hieronder een tekening van hoe ik het aan heb gesloten.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3587120/home_setup.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door shardphoenix op 20-03-2012 20:01 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Misschien iets heel stoms, heb je hem wel in rood/wit OUT ipv IN gedrukt op de VSX921?
En heb je in het menu ook even een toewijzing gedaan dat die specifieke uitgang geluid uit de soundbar moet geven? aangezien jou systeem denkt dat alles over hdmi gaat nu en via de speakers eruit

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00

DjVe

Hatsaflats!

dus als ik het goed begrijp...sluit je nu twee versterkers achter elkaar aan......

Dit kan alleen als je de Pioneer als voorversterker kan gebruiken dmv pre outs/zones, maar die heeft dit model niet. Met andere woorden, wat jij wilt kan niet tenzij je de hoofdtelefoonuitgang van de Pioneer op de aux in van de Samsung sluit. De Pioneer zet je op een constant volume en met de Samsung het volume gaat bedienen. Je zal geen Dolby Digital/DTS op de Samsung binnen krijgen, just plain 2.0 stereo.

Het is sowieso eeuwig zonde om een stel budget speakers van Samsung aan een mid end versterker te hangen, dat klinkt geen nog steeds slecht.

[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 20-03-2012 19:03 ]

• shardphoenix
DjVe schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:00:
dus als ik het goed begrijp...sluit je nu twee versterkers achter elkaar aan......

Dit kan alleen als je de Pioneer als voorversterker kan gebruiken dmv pre outs/zones, maar die heeft dit model niet. Met andere woorden, wat jij wilt kan niet tenzij je de hoofdtelefoonuitgang van de Pioneer op de aux in van de Samsung sluit. De Pioneer zet je op een constant volume en met de Samsung het volume gaat bedienen. Je zal geen Dolby Digital/DTS op de Samsung binnen krijgen, just plain 2.0 stereo.

Het is sowieso eeuwig zonde om een stel budget speakers van Samsung aan een mid end versterker te hangen, dat klinkt geen nog steeds slecht.
Wat betreft die optie van hoofdtelefoon - ik begrijp dat dat zeer onder de maat is. Ik wil nog zeker andere speakers gaan kopen maar op dit moment nog even niet. Dus ik moet nu nog even vooruit met de soundbar.
Is dat stereo 2.0 geluid niet identiek aan een analoge aansluiting met roow/wit naar jack aansluiting...is dat ook niet simpel stereo geluid?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00

DjVe

Hatsaflats!

shardphoenix schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:24:
[...]

Wat betreft die optie van hoofdtelefoon - ik begrijp dat dat zeer onder de maat is. Ik wil nog zeker andere speakers gaan kopen maar op dit moment nog even niet. Dus ik moet nu nog even vooruit met de soundbar.
Is dat stereo 2.0 geluid niet identiek aan een analoge aansluiting met roow/wit naar jack aansluiting...is dat ook niet simpel stereo geluid?
Jup klopt.

• shardphoenix
Ok. vandaag een koptelefoon aansluting verloopstukje naar normale jack plug gehaald en deze aangesloten op de versterker (ik begrijp dat dit niet versterkt wordt) en de jackkabel op de soundbar aangesloten.
Dit werkt.

Op dit moment is mijn versterker dus een dure HDMI switch omdat hij verder niet echt veel doet..behalve mijn beeld behoorlijk mooi maken (voor mijn oude hd ready tv).
Dus sowieso geld waard en nu op zoek naar speakers.

popcorn met hdmi direct op tv
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3587120/tn-pch-tv.jpg

popcorn via $ 15 hdmi switch op tv
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3587120/tn-pch-switch-tv.jpg

popcorn via versterker op tv
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3587120/tn-pch-versterker-tv.jpg

Wat een verschil
Pagina: 1