beste allemaal ik ben al een tijdje opzoek naar deze vraag.
ik gebruik netbeans en heb daar een jtable aangemaakt en wil deze nu vullen.
ik heb een array van object met een aantal gegevens zoals naam adres geboortedatum en dat soort informatie.
die array word gevuldt door een get methode uit een persoon klasse.(deze wordt goed gevuld)
alleen nu wil ik dus al die gegevens in een jtable.
hoe doe ik dat?
dit is de get methode.
ik gebruik netbeans en heb daar een jtable aangemaakt en wil deze nu vullen.
ik heb een array van object met een aantal gegevens zoals naam adres geboortedatum en dat soort informatie.
die array word gevuldt door een get methode uit een persoon klasse.(deze wordt goed gevuld)
alleen nu wil ik dus al die gegevens in een jtable.
hoe doe ik dat?
dit is de get methode.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| public static Persoon[] getPersoonNummer(int persoonNr) { return getPersoon("select * from Persoon WHERE persoonNr = " + persoonNr + ""); } public static Persoon[] getPersoon(String query) { ResultSet r = Database.executeSelectQuery(query); int aantalPersoon = Database.getAmountResultSet(r); Persoon[] Persoon = new Persoon[aantalPersoon]; try { for (int i = 0; i < aantalPersoon; i++) { Persoon value = new Persoon(); value.setPersoonNr(r.getInt("spelerNr")); value.setBankRekening(r.getInt("bankrekening")); value.setEmail(r.getString("email")); persoon[i] = value; r.next(); } } catch (SQLException e) { System.out.println(": getPersoon: " + e.toString()); } return persoon; } |