Goedemiddag,
Ik ben bezig met het schrijven van een programma met een klein menutje. In dit menu zitten 2 menuitems, toevoegen van iets en een ander menuitem waarmee ik het overzicht wil geven. Deze heb ik beide in een andere class gestopt. Nu heb ik een class aangemaakt genaamd GUI die aangeroepen word als ik het programma debug en hierin maak het het menu aan:
nu is het dus de bedoeling dat ik met de 2 actionlisteners de juiste panels aanroep. (add.java & overzicht.add) Hoe werkt dit ?? Op mijn vorige topic heb ik kritiek gekregen dat er meer inzet gegeven moet worden voor er een topic word aangemaakt, maar hier kom ik simpelweg niet uit.
Bedankt voor de hulp alvast !
Ik ben bezig met het schrijven van een programma met een klein menutje. In dit menu zitten 2 menuitems, toevoegen van iets en een ander menuitem waarmee ik het overzicht wil geven. Deze heb ik beide in een andere class gestopt. Nu heb ik een class aangemaakt genaamd GUI die aangeroepen word als ik het programma debug en hierin maak het het menu aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| import java.awt.FlowLayout;
import javax.swing.*;
import java.awt.event.*;
/**
*
* @author Wouter
*/
public class GUI extends JFrame
{
private JMenuItem mi;
private JMenuItem mi2;
public GUI()
{
knopopenen ko = new knopopenen();
setLayout(null);
JMenuBar mb;
JMenu menu;
mb = new JMenuBar();
menu = new JMenu("Opties");
mb.add(menu);
mi = new JMenuItem("Overzicht");
mi2 = new JMenuItem("Toevoegen");
menu.add(mi);
menu.add(mi2);
setJMenuBar(mb);
mi.addActionListener(ko);
mi2.addActionListener(ko);
}
class knopopenen implements ActionListener
{
public void actionPerformed( ActionEvent e )
{
if(e.getSource()== mi2)
{
}
if(e.getSource() == mi)
{
}
}
}
} |
nu is het dus de bedoeling dat ik met de 2 actionlisteners de juiste panels aanroep. (add.java & overzicht.add) Hoe werkt dit ?? Op mijn vorige topic heb ik kritiek gekregen dat er meer inzet gegeven moet worden voor er een topic word aangemaakt, maar hier kom ik simpelweg niet uit.
Bedankt voor de hulp alvast !