[Excel 2010] dynamische csv of xml, hoe aanvullen met info *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Hallo,

Ik zou graag willen weten of het volgende mogelijk is:

Mijn leverancier heeft een prijslijst in csv of .xml
Mijn vraag is: Is het mogelijk om 1 van deze bestanden in bijvoorbeeld excel te openen. en vervolgens een cel ernaast een marge erover te laten berekenen. Zodat achter elk product mijn verkoop prijs komt te staan. Ik wil natuurlijk wel dat de prijzen van leverancier(die iedere dag worden geupdate) up2date blijven in excel zelf.

Is het mogelijk om een 'life' excel bestand te maken zodat mijn verkoop prijzen steeds worden bijgewerkt?!

ps. Het zijn ongeveer 37.000 producten in een lijst, en ik gebruik er enkel 300.

Als iemand kan helpen graag!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Afhankelijk van hoe het bestand er precies uit ziet: ja hoor, geen probleem.

Maar het is natuurlijk niet bedoeling je marge hoog te houden door anderen het loopwerk te laten doen ;) Waar liep je vast toen je zelf een sheet maakte, welke opties heb je geprobeerd? De makkelijkste manier is natuurlijk "gewoon" verwijzen naar een ander bestand.

Ik pas ondertussen de topictitel even aan, "Office Excel 2010" is wat mij betreft wat te generiek. Er zijn in het verleden wel meer topics geweest die over Excel gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
Bedankt voor de reactie en titel verandering! Ik heb geprobeerd formules toe te voegen. Maar als ik dan op vernieuwen druk, reset de complete product lijst. Het is ook totaal niet de bedoeling om andere mensen het loop werk te laten doen. Het leek mij gewoon gemakkelijk aangezien hier heel veel tijd inzit en ik die tijd juist nodig heb om klanten te helpen met vragen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zou inderdaad verwijzen naar het bestand dat wordt geleverd, en met vlookup de gegevens opzoeken.
Met de gevonden gegevens kun je weer gaan rekenen.

Dit ziet er wel usefull uit: http://blog.contextures.c...up-from-another-workbook/

[ Voor 28% gewijzigd door defusion op 20-03-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
Kijk eens aan! super bedankt.

Alleen nog een vraagje over Vlookup, kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld:

Artikelnr: omschrijving: Prijs:

5664 Boek 10
5665 Schrift 14
5666 Pen 30

Vlookup in onze artikellijst onder het kopje: inkoopprijs de prijs van artikelnr: 5665 weergeeft? Zodat als er producten worden verwijderd van de prijslijst dat hij aangeeft dat artikelnr niet gevonden is(of een dergelijke melding)

EDIT: Dat is het hele idee van VLookup 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door PerK op 20-03-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Perkerssens schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:32:
EDIT: Dat is het hele idee van VLookup 8)7
uhu :+
Pagina: 1