Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jibbs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2022
Hoi,

Ik heb een probleem met Whatsapp, over Wi-Fi werkt het op mijn werk en thuis in de woonkamer goed, maar ga ik naar m'n slaapkamer dan mislukt het verzenden heel vaak en krijg ik een rood uitroepteken.
Op mijn kamer zit een airport express die dienst doet als acces point, internet hiervan werkt gewoon(twitter en facebook) maar alleen bij whatsapp gaat het mis. Op mijn laptop die ook gebruik maakt van deze verbinding zijn er geen problemen, alleen bij whatsapp.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mvg,
Jibbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 11:42

talin

ES-MA

groeten hoeft op GOT niet.

volgens mij zit je probleem niet in je WIFI netwerk maar bij je dekking van de mobiele aanbieder dus de verbinding van de SIM kaart met het netwerk.

met whatsap maak je wel degelijk gebruik van je mobiele aanbieder want die stuurt de CLIP ( het mobiele nummer ) mee en moet daar ook were terug kunnen communiceren naar die SIM kaart.

als je wel 100% wifi dekking hebt maar geen mobiel signaal kan deze het bericht niet afleveren.

kan je op deze plaatsen wel smsen of goed storingsvrij bellen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:42
talin schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:43:
volgens mij zit je probleem niet in je WIFI netwerk maar bij je dekking van de mobiele aanbieder dus de verbinding van de SIM kaart met het netwerk.

met whatsap maak je wel degelijk gebruik van je mobiele aanbieder want die stuurt de CLIP ( het mobiele nummer ) mee en moet daar ook were terug kunnen communiceren naar die SIM kaart.
Dit snap ik niet helemaal eerlijk gezegd. Als ik het goed lees is hij verbonden via wifi, op dat moment hoeft het niets met de mobiele aanbieder te maken te hebben toch? Mijn vriendin kon zonder data abo (data verbindingen had ik uitgeschakeld op de telefoon, geen iphone overigens) gewoon whatsappen via wifi. Dat werkt dan alleen omdat je wel een mobiel signaal hebt? Dat je een sim nodig hebt geloof ik meteen, maar volgens jou werkt Whatsapp niet als je geen netwerk hebt maar wel wifi? Het zou kunnen hoor, maar heb je daar een bron van?

Op XDA-developpers wordt er wel gesproken over manieren om Whatsapp geinstalleerd te krijgen op tablets zonder simkaart en dergelijke na wat hack werk. Werkt niet helemaal goed, maar het verzenden werkt wel. Dat spoort dan niet helemaal met jou bewering. Het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar ben wel benieuwd waar het op gebasseerd is :)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:32
talin schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:43:
groeten hoeft op GOT niet.

als je wel 100% wifi dekking hebt maar geen mobiel signaal kan deze het bericht niet afleveren.

kan je op deze plaatsen wel smsen of goed storingsvrij bellen?
Dit klopt niet helemaal volgens mij.. ik kan zelfs whatsappen zonder simkaart.

- Heeft TS meer accespoints dan alleen zijn Airport op zijn kamer?

zo ja.. Whatsapp heeft moeite met het overschakelen van netwerken. bijvoorbeeld van 3G naar WiFi vind hij niet fijn voor een korte periode. dus ook van WiFi netwerk naar WiFi netwerk vind whatsapp niet fijn.
Dan kan het even duren voor Whatsapp verbonden is met de servers en geeft hij een rode uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 11:42

talin

ES-MA

my bad, ik was altijd in de veronderstelling dat je een sim kaart nodig had om te kunnen whatsappen, waar moet hij naar retour antwoorden dan?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

Hij koppelt gewoon je telefoonnummer aan je whatsapp.
Pagina: 1