Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden op tweakers,

Op 19 maart 2012 hebben wij een nieuwe Samsung UE46D8000 aangeschaft.
Dit is een 3D LED televisie.

Wij gebruiken deze televisie samen met onze interactieve recorden in combinatie met Ziggo.

Gisteren avond hebben wij deze televisie meteen aangesloten en getest, wat ons opviel is het volgende;

De televisie heeft zeer scherp beeld op HD kanalen van ziggo (RTL4, NED1 etc).
Echter wanneer wij naar niet HD kanalen gaan krijgen wij het bekende bleeding effect.
Dit is voornamelijk te zien wanneer er zwart beeld is (bijvoorbeeld bij zappen).

Het bleeding effect wil zeggen dat er witte vlekken in het beeld verschijnen, voornamelijk in de hoeken van het scherm.

Ik heb verschillende forums en site's afgezocht om dit probleem te voorkomen, echter zonder succes.

Weten jullie misschien een oplossing om van deze witte vlekken (bleeding effect) af te komen?

Met vriendelijke groet,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
LINK

Ik heb gezocht op bleeding in het Samsaung D8000 forum. Ik denk dat je hier eerst maar eens moet gaan zoeken. Ik lees oplossing als het zwartniveau van HDMI op laag, en de backlight op 10 zetten ofzo.

Laat je bevindingen anders even in het samsung d7000/d8000 forum ?

[ Voor 12% gewijzigd door knights16 op 20-03-2012 15:26 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het backlight staat veel te hoog bij Samsung zet dit ik op ongeveer 50 a 60% en je hebt er bijna geen last meer van.

Het kalibreren van je tv is aan te bevelen. Voor de beste instellingen kijk op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké duidelijk, ik heb de bovenstaande oplossingen toegepast, het bleeding effect is nu minimaal en is wanneer we televisie kijken nauwelijks te zien.

Echter wanneer we een film gaan kijken en er een scene is die zich in het donder afspeeld komt het bleeding effect weer terug. Hoe kan dit?

Kortom,
we kijken televisie via Ziggo -> Nauwelijks bleeding meer.
we kijken een film -> Bleeding (en witte wolken) aan de zijkanten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:09:
Oké duidelijk, ik heb de bovenstaande oplossingen toegepast, het bleeding effect is nu minimaal en is wanneer we televisie kijken nauwelijks te zien.

Echter wanneer we een film gaan kijken en er een scene is die zich in het donder afspeeld komt het bleeding effect weer terug. Hoe kan dit?

Kortom,
we kijken televisie via Ziggo -> Nauwelijks bleeding meer.
we kijken een film -> Bleeding (en witte wolken) aan de zijkanten te zien.
Kijk je de film via een andere ingang USB of andere HDMI ingang dan moet je volgens mij voor die ingang ook de instellingen aanpassen. Instellingen dus geliijk maken aan de instellingen voor de ingang waar je TV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edebee schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:35:
[...]

Kijk je de film via een andere ingang USB of andere HDMI ingang dan moet je volgens mij voor die ingang ook de instellingen aanpassen. Instellingen dus geliijk maken aan de instellingen voor de ingang waar je TV kijkt.
Oké ga ik vanavond even proberen ;), bedankt alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Heb je je bleeding kunnen minimaliseren?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
knights16 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:56:
Heb je je bleeding kunnen minimaliseren?
Yup bleeding is nu niet meer te zien! _/-\o_

Echter zitten wij nu met een ander probleem, tijdens het kijken van digitale televisie (ziggo),
verschijnt er aan de linker verticale zijde een zwart balkje van ongeveer een centimer, dit balkje zie je
over de gehele lengte. Wanneer er een film wordt afgespeeld is dit niet het geval!!

Ik heb al op internet gekeken voor eventuele oplossingen, echter zonder resultaat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

overscan aanzetten?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overscan?

Via de tv bedoel je? Of via de interactieve recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Edge LED daarom :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:35:
Overscan?

Via de tv bedoel je? Of via de interactieve recorder?
Overscan uitzetten via je tv, dus geen screenfit gebruiken maar 16:9 optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
''Edge LED daarom''? Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
devil-strike schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:40:
[...]

Overscan uitzetten via je tv, dus geen screenfit gebruiken maar 16:9 optie.
Ja maar sluit het digitale HD beeld dan wel volledig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bleeding is een veel voorkomend LCD probleem, met name de Edge LED varianten.

Je decoder gewoon op 16:9 laten staan, en de rest via de TV regelen. Met overscan zoomt je TV een stukje in zodat uitzendproblemen buiten beeld vallen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:50:
Bleeding is een veel voorkomend LCD probleem, met name de Edge LED varianten.

Je decoder gewoon op 16:9 laten staan, en de rest via de TV regelen. Met overscan zoomt je TV een stukje in zodat uitzendproblemen buiten beeld vallen.
Oké bedankt alvast, ik zal het wederom vanavond weer even proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/uk/led/images/lg-full-led-vs-edge-led-tv-display.jpg

Bij Edge led zit er alleen LED in de zijkanten van je scherm, en zullen ze dus harder moeten branden om meer licht te brengen op het scherm op andere plekken waarom je dus in hoeken vaak bleeding krijgt.

Een echte " full led" heeft dit probleem niet, achter hebben die vaker last van Banding waar jij weer Minder van zou hebben in theory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben de led 46D8000 nu 5 maanden in ons bezit waren erg tevreden over dit toestel mooi beeld echt geweldig.
We hadden de tv op 5-4-2012 s,avondes aangezet en we wilden het naar een ander zender zetten werd het geweigerd en vanaf die avond doet hij niks meer.
De volgende ochtend om 9.00 uur gelijk met de 0900 nummer van Samsung gebelt dat de tv niks meer deed werd er gewoon gezegt u word dinsdag 10-04-2012 terug gebelt de paasdagen zaten er tussen maar wij werden niet gebelt aande eind van de dag zelf maar weer gebelt konden ze gelijk zeggen voeding stuk we weten niet of we het op voorraad hebben bellen u zo terug een kwartier werden we gebelt hadden het niet op voorraad moest bestelt worden
Het is nu donderdagavond 22.30 uur en nog NIETS gehoort van de monteurs dus dat word weer een weekend zonder tv maar als je nu gaat googlen is dit een bekende probleem van Samsung
We zitten nu al een week zonder tv hoelang gaat dit nog duren zijn vanavond nog even bij een tv zaak langs
geweest dit kon wel eens 3 weken gaan duren.
Ze hadden ons Samsung aan geraden maar dat was eenmaal maar NOOIT GEEN SAMSUNG weer want ze hebben dus ECHT GEEN SERVICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:49
met 3 weken heb je nog geluk, het heeft bij ons 3 maanden geduurd voordat ze de tv maar hebben omgewisseld, omdat ze hem niet konden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zou je de volgende keer spellingscontrole willen gebruiken voordat je post? Dat leest voor ons een stuk gemakkelijker.

On: TS, ik denk dat het erg helpt als je de manual van je TV doorneemt. Ook al lijkt het voor zich te spreken, er zitten vaak handige tips in de manual die problemen zoals die van jou beschrijven en daar een oplossing voor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 10:31
Gerdi, het kan helpen om Samsung ook via twitter te benaderen, omdat dit openbaar is heb je veel sneller een reactie terug en vaak is deze reactie dan ook meer goedwillend. Ik heb hetzelfde probleem gehad met contact opnemen via telefonie of email over de Smartpack actie (2 gratis 3D brillen) en uiteindelijk kwamen er ineens twee 3D brillen in de brievenbus. 8)7
Pagina: 1