Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik probeerde vanaf mijn Windows vista pc (64 bit) een netwerkschijf te bereiken. Deze schijf is voor alle computers in het netwerk zonder problemen bereikbaar behalve via deze computer.
Bij de netwerkinstellingen probeerde ik netwerkdetectie te activeren, waardoor het mogelijk zou moeten worden om andere computers en schijven in het (particuliere) netwerk te zien.

Als ik echter netwerkdetectie aanvink en op toepassen klik krijg ik de melding ''De opgegeven service is geen geinstalleerde service. Na wat verder onderzoek merkte ik dat de meeste netwerkopties zoals "Bestanden delen" "Openbare mappen delen" en printers delen ook niet werken. Hierbij krijg ik dezelfde foutmelding.

Na wat googelen kwam ik erachter dat dit wellicht aan de windows firewall instellingen kan liggen. Hierdoor kwam ik erachter dat WIndows Firewall en defender zijn uitgeschakeld en kan ik deze niet inschakelen vanwege "een onbekende fout". Ook de instellingen van de firewall kan ik niet aanpassen, wederom door een "onbekend probleem". Ik kan de firewall ook niet handmatig starten bij Services. De foutmelding die ik dan krijg is "De windows firewall service is gestart en daarna gestopt".

Mijn eerste gedachte was een virus of spyware, maar AVG en Search and destroy kunnen beide niets vinden.
Hierna besloot ik om Windows te herstellen via de installatieschijf, maar ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Heeft iemand misschien een idee waar dit vandaan komt en wellicht de oplossing?

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Niks meer aan rommelen gewoon een herinstallatie doen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:48

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firewall kan niet aan omdat AVG die blokkeert. Die heb je immers. Ook blokkeert AVG nogal wat van die features, ons hele thuisnetwerk lag er ook overhoop door. Ik heb nu Norton, werkt wat dat betreft beter.

Herinstallatie, zal je zien dat het werkt, AVG erop en hij werkt niet meer

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI