Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

kan je zien wanneer domeinnaam beschikbaar komt ?

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08-02 18:41

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik heb een domeinnaam op het oog, maar is reeds actief.

Wat uitzoek werk gedaan en blijft het bedrijf jaren geleden failliet is gegaan. Kan een voorstelling maken dat er een aantal jaren vooruit is betaald.

Is het nog mogelijk om te zien hoelang de domeinnaam nog actief blijft zodat je eventueel kans maakt om deze opnieuw vast te kunnen leggen voor jezelf ?

FiXxXeR

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:33
whois.com ?

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Om wat voor domein gaat het? Bij een .NL-domein zul je het in ieder geval niet kunnen zien.

Andere domeinen hebben soms wel een vervaldatum, echter zegt dat nog niet over het feit of het betreffende domein wel of niet verlengd is.

Kort antwoord: nee.

• Beatboxx
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02-03-2016

Beatboxx

Certified n00b

tracert.com en dan dat bedrijf een mailtje sturen. De domeinnaam blijft actief totdat het hostingbedrijf tegen bijvoorbeeld SIDN zegt dat het niet meer actief is. Puur administratie van de hoster.

soundcloud

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Het gaat om .nl domeinnaam. Jammer dat ik het daar niet kan zien.

Registar = KPN Telecom BV ('S Gravenhage)
Administratie door = NL Domain Registry

Wat zijn de verdere mogelijkheden dan nog, heb eventuele contactpersonen proberen te benaderen, mailen, bellen enz. Maar omdat het bedrijf failliet is, is er niemand verantwoordelijk en hoop dat via Tweakers me iemand verder kan helpen.

FiXxXeR

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In dat geval, contact opnemen met de registrar in plaats van de registrant? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bartbh
  • Niet online
Contact opnemen met KPN?

edit: met NMe ^^

bartbh wijzigde deze reactie 20-03-2012 14:46 (29%)

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Ok. Dus in dit geval KPN. Nog enig idee welke afdelen e.d. ? KPN heeft veel ingangen en er wordt vaak doorverwezen binnen die organisatie (lees van kastje naar de muur) is mijn ervaring (ook regelmatig terug te lezen op Tweakers). Iemand een suggestie . . . ?

FiXxXeR

• bartbh
  • Niet online
Via het emailadres dat in de whois staat?

Je zou ook nog kunnen proberen of iemand de registrant kan achter van het domein.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Reeds geprobeerd, zowel administratieve contactpersoon als technische contactpersoon (zelfde mailadres), echter bestaat het email adres helemaal niet (meer), krijg een NDR.

FiXxXeR

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon bellen naar de afdeling verkoop, of anders even via Twitter contact zoeken met hun webcare? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-03 21:25
Misschien kun je via de KvK in contact komen met de curator van het bedrijf?
Het domein is gewoon een eigendom.
Misschien denkt de curator er nog geld voor te kunnen krijgen. Misschien is hij het helemaal vergeten.

Indien hij het is vergeten is heeft KPN misschien niet door dat hun klant al failliet is.

TheS4ndm4n#1919

• Johny_B
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 02:00
Als het bedrijf al jaren failliet is, maar de domeinnaam nog steeds bezet is dan zal deze toch nog betaalt worden. Contact opnemen met de curator heeft dan geen zin, dit viel kennelijk niet onder de inboedel. Misschien wordt het nog gebruikt voor een (prive)site/mail.

Een curator schrijft zsm alle bedrijven aan die zaken doen met het failliete bedrijf en zet een blokkering op automatische incasso om verergering van de schuld te voorkomen. Schuldeisers moeten zich dan melden bij de curator.

Bellen met KPN voor de gegevens van een andere klant... Ik hoop toch echt dat dat niet gaat lukken, zou wel triest zijn als het lukt. Bovendien weet je dus niet welke afdeling van KPN je moet hebben (zakelijk/prive).

Als de eigenaar van een domein ervoor heeft gezorgd dat je geen contact op kan nemen aan de hand van de whois info, dan is dat waarschijnlijk een keuze. Ik doe het zelf ook bij mijn domeinen. Ik wil ze niet kwijt, dus ik wil ook geen mailtjes of ik ze wil verkopen/overdoen naar een ander.

• bartbh
  • Niet online
Je kunt de registrar (in dit geval dus KPN) wel vragen of ze de eigenaar een mailtje willen sturen met jouw contactgegevens.

Dan kan de eigenaar zelf beslissen of deze wel of niet contact opneemt. Zelfde heb ik ook wel eens gedaan met een domein waarvan geen eigenaargegevens kon achterhalen.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
KPN gebeld, afdeling domeinregistratie. Gesproken met een zeer aardige en behulpzame vrouw. Heeft gekeken voor de desbetreffende domeinnaam, ziet nog iets meer als wij via SIDN.

Bedrijf is jaren geleden inderdaad failliet gegaan. Wordt al jaren niet voor betaald, maar blijkt dat de KPN de namen gewoon vast houd omdat ze TE GROOT zijn, geeft mevrouw aan. Verder zegt ze dat ik het via SIDN moet spelen. Daar aangeven dat de domeinnaam door de KPN in bezit is en dat ze 'vergeten' zijn deze te ontkoppelen.

SIDN kan dan volgens haar een procedure opstarten, waarbij er een partij kan reageren, en als er niemand reageert kan ik hem claimen . . .

Denk dat ik dan vanmiddag maar eens ga bellen met SIDN. Kan iemand bovenstaand verhaal bevestigen ?

FiXxXeR

• allure
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 10:40

allure

Titaan fase 2/3

Ik benieuwd of je het domein in handen krijgt, ik heb ook al ruime tijd een domein in het vizier welke reeds "bezet" is.
De Administratieve contactpersoon reageert niet, en de Registrar is uitgeschreven uit het handelsregister.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
FiXxXeR39 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:19:
SIDN kan dan volgens haar een procedure opstarten, waarbij er een partij kan reageren, en als er niemand reageert kan ik hem claimen . . .

Denk dat ik dan vanmiddag maar eens ga bellen met SIDN. Kan iemand bovenstaand verhaal bevestigen ?
Ben heel benieuwd of dit gaat lukken en, zo ja, dan hoor ik dat heel graag... Heb nagenoeg een identieke situatie met een domein.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Vorige week contact gezocht met SIDN en aangegeven wat de KPN me heeft verteld. Hierop start SIDN een procedure, waarbij ze de contactpersoon proberen te benaderen, mocht dit niet lukken, de registar, in dit geval KPN. Mocht het verhaal kloppen, dan komt de domeinnaam in quarantaine en komt uiteindelijk beschikbaar mocht er niemand reageren. Hoe lang en wanneer ze de procedure starten konden ze niet aangeven, behalve dat de domeinnaam in de gaten moet worden gehouden ! Bij nieuwe ontwikkelingen horen jullie deze ook . . .

FiXxXeR

• Denzeltje
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
FiXxXeR39 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:02:
Vorige week contact gezocht met SIDN en aangegeven wat de KPN me heeft verteld. Hierop start SIDN een procedure, waarbij ze de contactpersoon proberen te benaderen, mocht dit niet lukken, de registar, in dit geval KPN. Mocht het verhaal kloppen, dan komt de domeinnaam in quarantaine en komt uiteindelijk beschikbaar mocht er niemand reageren. Hoe lang en wanneer ze de procedure starten konden ze niet aangeven, behalve dat de domeinnaam in de gaten moet worden gehouden ! Bij nieuwe ontwikkelingen horen jullie deze ook . . .
Het grote nadeel van het .NL quarantaine systeem is dat na de periode 9 van de 10 domeinen vast worden gelegd door 'bedrijven' welk vervolgens de hoofdprijs vragen voor een onnozel domein.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Klopt inderdaad. Inmiddels is het betreffende domein in quarantaine gezet en daar staat een eindfdatum bij. Deze einddatum is niet de eindtijd.

Is dit ge-automatiseerd, zodat op die datum, ik direct om 00:00 de domeinnaam kan vastleggen of ergens die dag een keer. Zit er inderdaad niet op te wachten dat Pietje Puk de domeinnaam vastlegt en hem wel wil verkopen voor een belachelijk bedrag.

FiXxXeR

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
FiXxXeR39 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:19:
Klopt inderdaad. Inmiddels is het betreffende domein in quarantaine gezet en daar staat een eindfdatum bij. Deze einddatum is niet de eindtijd.

Is dit ge-automatiseerd, zodat op die datum, ik direct om 00:00 de domeinnaam kan vastleggen of ergens die dag een keer. Zit er inderdaad niet op te wachten dat Pietje Puk de domeinnaam vastlegt en hem wel wil verkopen voor een belachelijk bedrag.
Ja, en Ja. Het gebeurt geautomatiseerd, en dat kan op ieder willekeurig moment van de dag zijn. Maar verplaats je even in de SIDN. In hoeverre ben jij voor hen anders dan "Pietje Puk die de domeinnaam vastlegt en hem wel wil verkopen voor een belachelijk bedrag"? Domeinnamen werken toch vooral op first-come, first-served basis.

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 1TB SSD | OS X Mojave

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Probleem is dat bijv. lijsten als deze http://domeinfreak.nl/qua...t-quarantaine-27-03-2012/ gebruikt worden om geautomatiseerd domeinen te registreren. Oftewel, wees er zo snel mogelijk bij en zoek een registrar die dat dus ook volledig 24/7 geautomatiseerd doet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jroz2001
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-03 12:21
Wat bovenstaande zegt. Probeer het via sites als domainorder.nl. Hier kan je bieden op domeinnamen die vrijkomen. Voor de hoogste bieder gaan ze het dan proberen. Mocht het domeinnaam een zeer sterke url zijn, heb je kans dat je gaat concurreren met nog veel anderen, en moet je behoorlijk wat geld te besteden hebben. Er zijn verschillende van dit soort sites. Probeer er meerdere, vaak is het no cure no pay.

Je hebt echter ook ratten als sonexo.nl. Deze kopen zoveel mogelijk domeinnamen om ze vervolgens voor MINIMAAL € 2000,- willen doorverkopen.

Helaas is de domeinnaamhandel een grote business die door een aantal bedrijven wordt gedomineerd en er grof geld aan verdienen. Komt een niets zeggende .nl naam vrij die JIJ graag wilt hebben, zelfs dan heb je nog grote kans dat de domeinnaam voor je neus wordt weg gekaapt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Domeinnaam is uit quarantaine, maar ben waarschijnlijk een paar minuten te laat geweest voor een domeinkaper |:(

Iemand ervaring met dit soort sites, zoals domeinorder.nl bijvoorbeeld ?
Is hier een beetje kans om deze middels domeinorder.nl in bezit te krijgen?

FiXxXeR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Alles is te koop.. de vraag is meer wat willen ze er voor hebben en wat heb jij er voor over.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
De vraag is of je wel een domeinnaam van een failliet bedrijf wil hebben? Aangenomen dat het dezelfde branche of klantengroep betreft kan er toch een behoorlijk negatief imago aan een domeinnaam van een failliete toko hangen.

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-03 21:25
Als jij een bedrijf hebt met dezelfde naam als het domein dat je wilt, heb je een goede kans om het via de rechter te kunnen claimen.
Zeker als de domeinkaper er niets mee doet.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True