Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 18:33
Beste mede tweakers,

Ik ben opzoek naar een tablet zoals de pricewatch: Asus Transformer Pad Prime 32GB Grijs of de iPad 2/3 welke kan streamen vanaf een NAS/thuisserver (WHS2011) zodat ik bijvoorbeeld films kan bekijken op een tablet direct vanaf mijn NAS/thuisserver en de tablet ook voor zakelijk gebruik/thuisgebruik kan gebruiken.
Ik las zelf al dat de ASUS alleen locale mappen kon bekijken en geen netwerk mappen.
Wel las ik dat je bijv. met een airplay server video's kon streamen naar een iPad.. maar in hoevere dit vlekkeloos werkt weet ik niet.
Ik heb zelf nog geen ervaring met een tablet aangezien dit mijn eerste wordt. en ik deze ga aanschaffen tegelijk met m'n HTPC (XBMC) en thuisserver (WHS2011 / FreeNAS 8.2)
ook wil ik mijn HTPC kunnen bedienen vanaf de tablet met WIFI door middel van XBMC commander is dit ook voor android beschikbaar?

PS: Ik zag nergens een BBG betreft tablets dus ik denk ik vraag het maar gewoon zo :)..

Jan

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ReTechNL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:02:
Ik las zelf al dat de ASUS alleen locale mappen kon bekijken en geen netwerk mappen.
Dat is in ieder geval onjuist.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31
1. XBMC heeft een Android App
2. Android kan vanaf SAMBA streamen
3. AirVideo werkt goed (althans; bij mij werkte het goed).

• ReTechNL
418O2 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:04:
1. XBMC heeft een Android App
2. Android kan vanaf SAMBA streamen
3. AirVideo werkt goed (althans; bij mij werkte het goed).
Ik heb zelf nog geen ervaring met Android of iedere andere tablet. Maar werkt dit beter/gemakkelijker als iOS qua navigatie? (heb namelijk wel een iPhone)
Want zoek een tablet die ook gelijk als semi laptop gaat dienen. die ik voor zakelijk/IT gerelateerde doeleinden kan gebruiken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31
qua navigatie... wat bedoel je?

en wat wil je er "zakelijk/itgerelateerd" mee doen?

• ReTechNL
418O2 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:50:
qua navigatie... wat bedoel je?

en wat wil je er "zakelijk/itgerelateerd" mee doen?
Zakelijk
  • Documentaties maken
  • Netwerk analyses (wireshark?)
  • Remote desktop
  • koffie zetten
  • Internet browsen
Thuis
  • Internet browsen
  • Film kijken via NAS
  • Remote Desktop
  • XBMC bedienen (XBMC Controller)
  • TV kijken via dreambox (Enigmanoid)