Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Lijkt me een beetje te mierenneukerig op de definitie. Denk eerder dat augmented reality een vorm is van (een) virtual reality.
Immers, als je argument is dat het pas "virtual" is als _alle_ dingen die je meekrijgt gegenereerd worden, waarom zou je bij het visuele systeem ophouden? Waarom niet het geluid, de tastzin, geur, etc? Die krijg je zelfs met een volledig ondoorzichtige bril toch ook nog via de realiteit door?
Immers, als je argument is dat het pas "virtual" is als _alle_ dingen die je meekrijgt gegenereerd worden, waarom zou je bij het visuele systeem ophouden? Waarom niet het geluid, de tastzin, geur, etc? Die krijg je zelfs met een volledig ondoorzichtige bril toch ook nog via de realiteit door?
Ik ben het met OP eens, en stoorde mij aan het misplaatste gebruik van termen.
@Keypunchie: Het gaat om een bril, daarbij gaat het om zicht. Andere zintuigen doen er dan niet per se toe.
@Keypunchie: Het gaat om een bril, daarbij gaat het om zicht. Andere zintuigen doen er dan niet per se toe.
Dat kan je mierenneukerig vinden, maar juist gebruik van taal maakt duidelijk wat er bedoeld wordt.Keypunchie schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:35:
Lijkt me een beetje te mierenneukerig op de definitie. Denk eerder dat augmented reality een vorm is van (een) virtual reality.
Het staat al jaren vast wat virtual reality is en wat augmented reality is, dan zou het een kleine moeite moeten zijn om dat correct te gebruiken.
Ik erger me ook aan het incorrect gebruik van termen zoals nu gebeurt in het artikel.