Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Half doorzichtig is geen virtual reality

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
In het artikel nieuws: Microsoft wil patent op bril voor gamen staat het volgende:
Het glas kan bovendien half doorzichtig gemaakt worden, zodat de bril geschikt is voor virtual reality-toepassingen. De drager kan dan zowel de omgeving als het geprojecteerde beeld zien.
Als de realiteit nog zichtbaar is door de virtuele heen dan is het augmented reality en niet virtual reality.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lijkt me een beetje te mierenneukerig op de definitie. Denk eerder dat augmented reality een vorm is van (een) virtual reality.

Immers, als je argument is dat het pas "virtual" is als _alle_ dingen die je meekrijgt gegenereerd worden, waarom zou je bij het visuele systeem ophouden? Waarom niet het geluid, de tastzin, geur, etc? Die krijg je zelfs met een volledig ondoorzichtige bril toch ook nog via de realiteit door?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben het met OP eens, en stoorde mij aan het misplaatste gebruik van termen.

@Keypunchie: Het gaat om een bril, daarbij gaat het om zicht. Andere zintuigen doen er dan niet per se toe.

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Keypunchie schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:35:
Lijkt me een beetje te mierenneukerig op de definitie. Denk eerder dat augmented reality een vorm is van (een) virtual reality.
Dat kan je mierenneukerig vinden, maar juist gebruik van taal maakt duidelijk wat er bedoeld wordt.

Het staat al jaren vast wat virtual reality is en wat augmented reality is, dan zou het een kleine moeite moeten zijn om dat correct te gebruiken.
Ik erger me ook aan het incorrect gebruik van termen zoals nu gebeurt in het artikel.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Eens met OP