Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

sorry als dit al tig keer gevraagd is, ik kon het antwoord niet vinden op GOT. Maar dat zegt niet zoveel.

Mijn vragen:

Analoog:
Is het nu wel of niet mogelijk om TV programma's op te nemen via analoge kabel met bv een aangeplakte dvd-recorder?
Vroeger waren er van die horror-verhalen dat een opname halverwege gestopt werd, er zou een "kappen nou" signaal meegestuurd worden waardoor een officiele dvd-recorder zou stoppen met opnemen.

Is dat nog steeds zo?

Digitaal:
Ik zit bij UPC en ik hoor iedereen dat ze "een kassie" hebben van UPC.

Maar programma's op DVD branden (met een dvd-recorder) is er dan niet bij, klopt dat? Omdat het signaal versleuteld is?

XS4ALL vertelde me gisteren dat dat bij hun digitale TV ook niet kan, je hebt het beruchte kassie waar je programma's op kan zetten, en vol is vol. Opnemen met een dvd-recorder kan niet, volgens de mevrouw.

Klopt dat?

Groeten,

EJ

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die apparaten van UPC en XS4ALL hebben geen DVD brand mogelijkheden dus dan kan je er inderdaad geen DVD's mee branden. Analoog signaal van UPC kan echter prima opgenomen worden via een externe DVD of HDD recorder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 15:25

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Met Tsurany ^ Digitaal opnemen kan niet, analoog wel.

Met andere woorden je kunt jouw losse dvdrecorder gewoon via scart (=analoog) aansluiten op dat digitale UPC kastje en gewoon opnemen. Digitaal opnemen (hdmi of component) lukt niet, is beveiligd. Uiteraard is scart geen dvd-kwaliteit, maar op zich best acceptabel. Let wel op of er scart opzit, weet niet of dat met de huidige UPC kastjes nog steeds zo is. Scart kan sowiso nooit tegen opname beveiligd worden.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

cjdijk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:37:
Scart kan sowiso nooit tegen opname beveiligd worden.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Heb ooit eens een gekochte VHS op DVD willen zetten. De apparaten waren met elkaar verbonden via SCART. Op het moment dat de DVD-recorder wou beginnen opnenem op zijn HDD gaf die een foutmelding dat het signaal niet kon opgenomen worden. Zelf opgenomen VHS lukte zonder problemen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Big Womly schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:03:
[...]
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Heb ooit eens een gekochte VHS op DVD willen zetten. De apparaten waren met elkaar verbonden via SCART. Op het moment dat de DVD-recorder wou beginnen opnenem op zijn HDD gaf die een foutmelding dat het signaal niet kon opgenomen worden. Zelf opgenomen VHS lukte zonder problemen.
Dat was wat anders: gekochte VHS banden hadden vroeger vaak een macrovision signaal. Deze kon je wel op DVD of op een andere VHS band zetten via een macrovision decoder. Dat was een beveiliging tegen het kopieren van VHS banden.

Verwijderd

Topicstarter
Heej, bedankt allemaal!

Dat macrovision signaal was toen ook de reden voor dat Studio Sport debacle, lange tijd terug?
Tijdje terug las ik nog over programma's die zo'n "niet opnemen" signaal meegestuurd kregen.

Daar ben ik nogal bang voor, want dan kan ikmin dvd-recorder meten weer retour sturen (ik heb hem nu om videobanden over te zetten, een LG RCT689H).

Maar via scart is dat dus geen probleem?

Scart-kwaliteit is goed genoeg voor mij.
Alleen, als de analoge zenders gewipt gaan worden, vervalt Scart dan ook?

Verder zou het handig zijn om teletekst mee op te kunnen nemen, voor ondertiteling. Dat zou moeten kunnen dan met digitale TV over Scart?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Via scart kan er ook sprake zijn van macrovision, helaas. Vooralsnog komt het niet/weinig voor, maar het is altijd mogelijk om zo`n signaal mee te sturen voor een kabelaanbieder.

Je haalt analoge en digitale aanbieders en analoge en digitale kabels door elkaar.

Scart wordt als (analoge) output gebruikt door je tuner. Digitale tv kan ook via (analoge) scart uitgestuurd worden. Ik neem bijvoorbeeld Canal Digitaal op op mijn dvd/HD-recorder (LG) via scart. Analoge tv via coax neem ik sowieso bijna nooit meer op.

Teletekst wordt nooit opgenomen, aangezien dat wordt meegestuurd in een paar resterende beeldijnen. Via een 'trucje' wordt dat omgezet naar ondertiteling.

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 20-03-2012 21:47 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopte al dat ik het door elkaar haalde.

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

EJ

Bewerkung:
kreeg van UPC het bericht dat het idd mogelijk is om op te nemen vanaf de analoge uitgang (Scart) op hun media-box. Er wordt geen signaal meegestuurd om dat te verhinderen.

Ik geloof jullie wel, maar het is altijd handig als UPC het zelf ook zegt. Natuurlijk zeggen ze niets over de toekomst.

XS4all zegt dat het niet kan, wel bevestigen ze dat hun TV-opnameapparaat (hoe heet dat bij hun) 2 Scart-aansluitingen heeft. Ze zeggen niet of je daar ook mee op kan nemen.
Bewerkung zwei: XS4all zegt dat het niet mogelijk is om op te nemen.

Nooit gedacht dat ik nog eens eerder naar UPC zou neigen dan naar XS4all... strange cosmos.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 13:12 . Reden: info UPC en xs4all toegevoegd ]

Verwijderd

Ik heb pas een prima een prima (analoge) recorder gekocht. Panasonic dmr-eh63. Zie reviews op
http://www.kieskeurig.nl/.../dmr-eh63/reviews/897215/
Prima apparaat. :) :) :)
Pagina: 1