Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website voor EK poule

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-11 15:05
Goedemorgen,

Ik loop al een tijdje met het idee een EK poule te organiseren voor alle studenten en medewerkers van een hogeschool. Dat houdt in dat mijn doelgroep uit duizenden personen bestaat.

Op dit moment heb ik de poule in Excel gemaakt, bewust zonder macro's, en is zo goed als klaar. Het probleem wat ik heb is dat ik graag een website wil hebben waar mensen dit bestand kunnen zien of downloaden, invullen, uploaden en betalen via iDeal. Ik heb geprobeerd binnen de hogeschool een omgeving te laten maken, maar dat blijkt niet zomaar mogelijk.

Omdat ik zelf van websites maken weinig kaas heb gegeten is mijn vraag: is er iemand die weet hoe dit moet en mij kan helpen?

edit: Het zou helemaal geweldig zijn als alle inzendingen in een database komen te staan, waardoor gemakkelijk de punten te overzien zijn, zonder dat dit handmatig hoeft te gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door hichelay op 20-03-2012 11:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit moet je helemaal niet in Excel willen doen, maar gewoon compleet gecentraliseerd doen op een webserver in een database. Dan kan er ook niet mee geknoeid worden als mensen het downloaden, en is het te controleren.

Want hoe ga jij duizenden excelsheets controleren? In een database is het makkelijk, je zoekt gewoon alle records op die voldoen aan de winnende uitslag en je weet wie er gewonnen heeft, en daarmee ook wie verloren heeft.

Ik zou zeggen, lees je eens een beetje in op de werking van een database. Met de Excelsheet die je al hebt kun je dan vast al snel een idee opzetten en wetenw aar je rekening mee moet houden. Dan kun je concreet zoeken naar oplossingen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier zijn een groot aantal bestaande webgebaseerde oplossing voor waarmee je ook je eigen poule kunt maken. Is het niet beter een bestaande te gebruiken? Bijvoorbeeld: http://www.voetbalpoules.nl/

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06

André

Analytics dude

Er geld voor vragen? Terwijl er tientallen alternatieve gelikte EK poul sites zijn met uitgebreide functionaliteiten als ranglijsten, subgroepen, enz, enz? En dan ga jij het met Excel doen wat je moet downloaden invullen en uploaden...hoe ga je die allemaal verwerken? Ik denk dat je beter bij een van die andere sites kunt kijken naar de opties.

• Futureal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 12:41
André schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:25:
Er geld voor vragen? Terwijl er tientallen alternatieve gelikte EK poul sites zijn ....
Ik vermoed dat TS geld wil vragen als prijzenpot.

Overigens: heeft die hogeschool geen informatica-opleiding?
Dit moet met vrij minimale inspanning in elkaar te knutselen zijn door een gemiddelde HBO-student informatica :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
hichelay schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:08:
Omdat ik zelf van websites maken weinig kaas heb gegeten is mijn vraag: is er iemand die weet hoe dit moet en mij kan helpen?
Sorry, maar dit valt onder werving; daarbij: dit komt jaarlijks (of hoe vaak houden ze een EK? :X ) voorbij, zoek voor de gein eens op soortgelijke topics).

Kijk anders ook even in Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! Dat topic staat niet voor niets bovenaan dit forum ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 20-03-2012 17:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.