Draadloos instabiel, powerline optie????

Pagina: 1
Acties:

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een desktop thuis liggen met Internet van Telfort. Bedraad netwerk aanleggen is/was geen optie, daarom heb ik alternatieven nodig. Indien ik een draadloos netwerk gebruik (adapter van Sitecom) merk ik dat snelheden erg dalen en om de zoveel tijd (paar uur) valt mijn internet uit voor een paar seconden. Af en toe valt hij ook in zijn geheel uit en komt hij pas terug als ik de adapter uit de USB poort eruit haal en weer erin stop. Het betreft geen hardware probleem, want zowel op mijn nieuwe als oude desktop heb ik dit.
De afstand van desktop naar router bedraagt direct gezien zo'n 5 a 6 meter met 2 muren ertussen en meerdere elektronische apparaten (waaronder tv, dreambox). Ik denk ook dat dit de reden is dat ik geen fatsoenlijke verbinding kan krijgen. Ik heb nu een aantal vragen hierover;

1) Ik gebruik o.a. voor het downloaden van films, maar ook online gaming. Zou powerline hiervoor geschikt kunnen zijn? Indien ja, aan welke klasse/soort moet ik dan denken, maakt het een groot verschil?

2) Is powerline een betere optie dan een draadloze netwerkkaart steken in de pc ipv een draadloze adapter?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd het draadloze netwerk op een ander kanaal uit te laten zenden?

Je kan o.a. met InSSIDer kijken of er veel andere netwerken op hetzelfde kanaal zitten, die de problemen kunnen veroorzaken.

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Ja, ik heb dat al geprobeerd en op de meest rustige kanaal gezet, hielp niet....

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
Powerline is zeker een optie, zowel thuis als bij mijn ouders haal ik er goede snelheden mee - bij mijn ouders gaat zelfs de digitale TV erover. De resultaten durven nog weleens afhangen van de precieze omstandigheden, maar dat is met draadloos eigenlijk niet anders, zoals je zelf merkt.

Voordat je de investering doet zou je wel moeten uitsluiten of je problemen effectief aan het draadloze netwerk liggen en niet bijvoorbeeld aan je router.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 13:34
Powerline werkt prima en m.i. zelfs beter dan Wifi als je de mobiliteit nodig hebt.

Maar voor wat betreft InSSIDer: je kunt alleen Wifi kanalen zien, echter er zijn meer apparaten die dezelfde golflengtes gebruiken zoals bijvoorbeeld DECT telefoons, Babyfoons en Bluetooth. "Rustig" volgens InSSIDer hoeft dus niet het meest geschikte kanaal te zijn, dit moet je uitproberen...

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic