Films voor New iPad converteren Handbrake

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:53
Matched: ffmpeg
Ik converteer mijn films voor de iPad altijd met Handbrake, ( mac )
maar wat voor instellingen moet ik gaan gebruiken voor mijn New iPad, om zo hoog mogelijk kwaliteit te houden ?
Via Google kom ik verschillende antwoorden tegen, maar zijn niet duidelijk genoeg, en verwijzen naar FFmpeg, en dan nog blijft de kwaliteit op 720P staan (de standaard iPad instelling)

ik Heb zelf nog geen New iPad, en kan nog niet testen of het werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door absrnd op 20-03-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 11:22

NeHoX

Gamer + PV

Geen matches
absrnd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:29:
Ik converteer mijn films voor de iPad altijd met Handbrake, ( mac )
maar wat voor instellingen moet ik gaan gebruiken voor mijn New iPad, om zo hoog mogelijk kwaliteit te houden ?

.
Hogere resolutie kiezen? Wat heb je zelf al gedaan om deze vraag beantwoord te krijgen? Heb je al op google gezocht? Wat ben je tegen gekomen?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Geen matches
720P is de resolutie. Dit moet je gewoon hetzelfde houden als het bron bestand. Dus heb je een 720P film moet je er niet in eens een 1080P van maken want dat heeft geen nut. Dus bij 720P gewoon een 720P resolutie houden.

Verder gebruik ik zelf gewoon default settings, werkt prima en zie nooit verschil tussen origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Geen matches
dat is juist de vraag, ik heb 1080P films die ik voor de iPad2 converteer naar de juiste formaat voor die iPad.
maar voor de New iPad is een hogere resolutie mogelijk, maar wat voor instellingen moet ik gebruiken.

bij handbrake is de standaard instelling voor de iPad 720P max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _odb_
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Geen matches
absrnd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:38:
dat is juist de vraag, ik heb 1080P films die ik voor de iPad2 converteer naar de juiste formaat voor die iPad.
maar voor de New iPad is een hogere resolutie mogelijk, maar wat voor instellingen moet ik gebruiken.

bij handbrake is de standaard instelling voor de iPad 720P max.
Dan kun je toch gewoon voor 1080p gaan in picture settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Geen matches
Interessant. Wil dit nu ook gaan doen wellicht met mijn nieuwe iPad. Op de twee vond ik het net niet fijn genoeg. Ook wil ik dan met de nieuwe atv gaan afspelen in full hd. Ik hou het in de gaten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 21:48
Geen matches
Alleen we converten naar mp4! anders speelt de ipad/tv ze helaas niet af :(. Nu had ik ook nog een vraagje , wat doen jullie met het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Matched: itunes
Ik vind dit ook interessant, zowel de nieuwe iPad als de atv ga ik vrijdag ophalen (zijn al ge-pre-ordered en betaald bij Xando) en ik zou graag m'n bestaande DVD en BluRay collectie digitaal (in iTunes) krijgen, zodat ik ze ook via de atv kan afspelen en onderweg op de iPad kan bekijken.

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik dat op een correcte wijze voor elkaar kan krijgen, zodat ik straks mijn collectie in goede beeld/geluids-kwaliteit (lees minimaal in HD) beschikbaar heb voor de iPad en atv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:33
Geen matches
Dat mag wel wat vriendelijker, maak gewoon een topic report aan...

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 23-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Geen matches
Zo, heerlijk vriendelijk! Excuus voor het er niet bij vermelden :? Ja, google is gebruikt, echter kom ik daar niet tot een fatsoenlijk werkend geheel. Voor DVD's kom ik een heel eind, voor BluRay's echter niet. Voornaamste probleem waar ik tegenaan loop is dat er enkel een iMac thuis staat, en zoals bekend beschikt die (nog) niet over een BluRay-speler, qua software verwacht ik dezelfde werkwijze als bij DVD's. Echter was mijn insteek (zoals te lezen in de laatste alinea) dat ik op voornamelijk op zoek ben naar de juiste instellingen voor de beste kwaliteit beeld/geluid ....

Alvast bedankt voor de vriendelijke hulp :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 23-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 00:33
Geen matches
IVEL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:03:
[...]

Zo, heerlijk vriendelijk! Excuus voor het er niet bij vermelden :? Ja, google is gebruikt, echter kom ik daar niet tot een fatsoenlijk werkend geheel. Voor DVD's kom ik een heel eind, voor BluRay's echter niet. Voornaamste probleem waar ik tegenaan loop is dat er enkel een iMac thuis staat, en zoals bekend beschikt die (nog) niet over een BluRay-speler, qua software verwacht ik dezelfde werkwijze als bij DVD's. Echter was mijn insteek (zoals te lezen in de laatste alinea) dat ik op voornamelijk op zoek ben naar de juiste instellingen voor de beste kwaliteit beeld/geluid ....

Alvast bedankt voor de vriendelijke hulp :)
http://mac.appstorm.net/h...n-a-mac-a-complete-guide/

En je wil blu-ray rippen zonder blu-ray drive? Misschien een externe kopen anders ga je niet ver komen.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 20-03-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 08:24
Geen matches
1080p is nog te klein voor de iPad, die heeft namelijk 2048-by-1536-pixel resolution at 264 pixels per inch (ppi).

Je hoeft ze dus niet te verkleinen maar alleen naar MP4 om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Geen matches
Ik ben hier ook nieuwsgierig naar... heb het nog niet zelf kunnen proberen, maar heb de uitleg gekregen dat de New iPad movie aankan tot 1080p 30fps op H264 MP4. Nu zijn mijn filmpjes die mijn videocamera uitspuugt op dit moment 1080p 60fps H264 dus ben benieuwd...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Geen matches
Na verder proberen en rond zoeken, ben ik uitgekomen bij Subler (osx)
deze converteert alles zeer snel, je kan ondertitels en talen instellen.
en alles goed af te spelen op de New iPad.

voorlopig kan ik hier mee verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen matches
Allemaal leuk en aardig, maar betwijfel of het verschil te zien is op zo'n klein scherm.

Bovendien zullen de bestanden waarschijnlijk ook een een stuk groter worden, waardoor je nog minder op je iPad kwijt kan.

Sinds waneer is 720p op een scherm van 9,7" niet voldoende.

[ Voor 54% gewijzigd door Greatsword op 24-03-2012 17:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Geen matches
Destianto schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:36:
Allemaal leuk en aardig, maar betwijfel of het verschil te zien is op zo'n klein scherm.

Bovendien zullen de bestanden waarschijnlijk ook een een stuk groter worden, waardoor je nog minder op je iPad kwijt kan.

Dat was niet de vraag !, en dat de bestanden groter worden....Duhhh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231630

Geen matches
Zelf maak ik gebruik van de xilsisoft software waarmee ik de films converteer in full hd, je kan daarna makkelijk overzetten naar de ipad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
Geen matches
Het is toch mogelijk om een mkv om te zetten naar mp4 zonder de video een uur lang te zitten converteren? Gewoon de "container" wijzigen naar mp4?

Hoe doe ik dit in Windows? Ik kan met google echt niets nuttigs vinden, enkel reclame voor allerlei converteerprogramma's die dit dus allemaal niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen matches
absrnd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Dat was niet de vraag !, en dat de bestanden groter worden....Duhhh ;)
Ik begrijp de vraag wel, maar mijn vraag is dan waarom zou je zoveel moeite willen doen als het verschil waarschijnlijk te klein is voor het oog om waar te nemen.

Ik zie hier meer negatieve punten dan positief.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Geen matches
Destianto schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:36:
Als de resolutie vele malen hoger is word het filmpje gewoon "opgerekt" om te passen en krijg je wazige randen, pixels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftEnd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Xeanor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:34:
Het is toch mogelijk om een mkv om te zetten naar mp4 zonder de video een uur lang te zitten converteren? Gewoon de "container" wijzigen naar mp4?

Hoe doe ik dit in Windows? Ik kan met google echt niets nuttigs vinden, enkel reclame voor allerlei converteerprogramma's die dit dus allemaal niet doen.
Ik doe dit gewoon met ffmpeg (werkt zowel op windows, osx als linux en nog andere systemen).

Met de volgende commando converteer ik met ffmpeg "video.mkv" naar "video.mp4".
ffmpeg -i video.mkv -vcodec copy -acodec aac -ar 48000 -ab 128000 -ac 2 -strict -2 video.mp4

De videostream wordt gewoon gekopieerd waardoor je daarop geen kwaliteitsverlies hebt en je ook niet enorm lang moet wachten. De audio is ac3 of DTS bij veel mkv-bestanden, dat kan niet in een mp4-container dus laat ik dat converteren naar AAC met een frequentie van 48000 Hz, een bitrate van 128kb/s en laat ik het downmixen van 5.1 naar stereo.

Ik heb het even getest met een aflevering in 720p en een film in 1080p.
Converteren duurt enkele minuutjes en de nieuwe iPad speelt het vloeiend af.

Indien het geluid van je mkv-bestand al in AAC staat kun je met de volgende regel het geluid ook zonder converteren mee kopiëren in het mp4-bestand waardoor je nog sneller klaar bent.
ffmpeg -i video.mkv -vcodec copy -acodec copy -strict -2 video.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:56

srblackbird

ThinkGEEK

Geen matches
Ik was ook ff aan het testen.
Gebruik nu: Avidemux
http://fixounet.free.fr/avidemux/

instellingen:
Video - Copy
Audio - AAC, bitrate128, mixter: stereo.
Format - MP4

Een 1080p.mkv van 4 gig doet hij in 10 minuten; want alleen de audio wordt vervangen en de extensie veranderd.
Supersnel en een fijne kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geen matches
srblackbird schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:26:
Ik was ook ff aan het testen.
Gebruik nu: Avidemux
http://fixounet.free.fr/avidemux/

instellingen:
Video - Copy
Audio - AAC, bitrate128, mixter: stereo.
Format - MP4

Een 1080p.mkv van 4 gig doet hij in 10 minuten; want alleen de audio wordt vervangen en de extensie veranderd.
Supersnel en een fijne kwaliteit. :)
Vrij raar, maar ik krijg als ik een .mkv kies als bronbestand de melding "could not open file". Heb het met een stuk of 5 verschillende geprobeerd en ik blijf de melding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ShiftEnd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:34:
[...]

Ik doe dit gewoon met ffmpeg (werkt zowel op windows, osx als linux en nog andere systemen).

ffmpeg -i video.mkv -vcodec copy -acodec aac -ar 48000 -ab 128000 -ac 2 -strict -2 video.mp4

De videostream wordt gewoon gekopieerd waardoor je daarop geen kwaliteitsverlies hebt en je ook niet enorm lang moet wachten. De audio is ac3 of DTS bij veel mkv-bestanden, dat kan niet in een mp4-container dus laat ik dat converteren naar AAC met een frequentie van 48000 Hz, een bitrate van 128kb/s en laat ik het downmixen van 5.1 naar stereo.

Indien het geluid van je mkv-bestand al in AAC staat kun je met de volgende regel het geluid ook zonder converteren mee kopiëren in het mp4-bestand waardoor je nog sneller klaar bent.
Zou je op deze manier de films gewoon met de native 'Video' app op de iPad kunnen afspelen?
Of heb je nog steeds een app zoals OPlayer HD hier voor nodig?

Heb je misschien ook een commandline om subs toe te voegen aan de mp4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05 09:04
Geen matches
Zou je het bestand niet gewoon 720P houden.. Detail van het scherm is dan wel hoger, maar filmpjes van 1080P gaan er denk ik echt niet beter door uitzien, Scherm is daarvoor te klein.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:56

srblackbird

ThinkGEEK

Tjoekie schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:50:
[...]

Vrij raar, maar ik krijg als ik een .mkv kies als bronbestand de melding "could not open file". Heb het met een stuk of 5 verschillende geprobeerd en ik blijf de melding krijgen.
Vreemd...
Maar goed; heb nu OPlayer HD geprobeerd, en op de 1080p bestanden na, werkt dat als een zonnetje. En bestanden kun je ook makkelijker via itunes gebruiken en ordenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
[...]

Wow bedankt, dit werkt echt super snel d:)b
edgarf28 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:54:
[...]

Zou je op deze manier de films gewoon met de native 'Video' app op de iPad kunnen afspelen?
Of heb je nog steeds een app zoals OPlayer HD hier voor nodig?
Ja, zo kan je ze met de native "Videos" app afspelen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xeanor op 25-03-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16
[...]
Werkt inderdaad perfect. Maar je bent wel alle ondertitels kwijt! Of is er een mogelijklheid om die te behouden?

Update:
Ik zie na een "google is your friend" zoekactie wel dat het mogelijk is, maar heb nog niet gevonden wat ik zoek. Ik wil de subtitles uit de bron (mkv) ook weer in de mp4 (doel) hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-03-2012 09:53 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 13:48
Ik gebruik zelf AVPlayer HD. Speelt 720p mkv's die zo uit de niewsgroepen komen probleemloos af op the new iPad, geen conversie maar gewoon via itunes file transfer op je ipad zetten en spelen maar! 1080P werkt ook, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd. (vind 1080p namelijk teveel ruimte innemen op mun 16gb ipadje)

Geen conversie meer nodig, dat scheelt toch weer heel wat tijd. Subtitles zijn ook gewoon ondersteunt. Werkt echt super!

[ Voor 10% gewijzigd door MenN op 03-04-2012 14:53 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Laatst online: 25-04 19:04
Geen matches
Ik gebruik ook AVPlayer HD, werkt uitstekend voor 720p materiaal inclusief ondertitels. 1080p werkt niet, films niet in ieder geval. 1080p trailer van Bourne Ultimatum ging wel goed.

Voor 1080p gebruik ik het gratis programma (windows) XMedia Recode. In een aantal minuten converteer je hiermee 1080p films en het ziet er belachelijk goed uit op de iPad 3. Nadeel is dat ondertitels volgens mij niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 20:13
Xeanor schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:58:
[...]

Wow bedankt, dit werkt echt super snel d:)b

[...]

Ja, zo kan je ze met de native "Videos" app afspelen. :)
Dit is nieuw voor mij, zit nu al de hele middag ffmpeg uit te pluizen.
Heb verschillende programma´s gebruikt zoals WinFF, Avanti en FFmpeg GUI.

Krijg steeds errors, heeft iemand misschien een link naar een goede tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Geen matches
Voor handbrake gebruik ik de volgende vuistregel.
HD materiaal gaat naar 1.000-1.200 Kbs
SD materiaal zet ik op 700.

Hierdoor worden je films op HD maximaal 1GB per film en de beeldkwaliteit blijft subliem. Standaard staat de iPad op 2500 Kbs, dat is een overkill voor dat 10 inch schermpje.
Pagina: 1