Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje met betrekking tot Dedicated Servers

Pagina: 1
Acties:

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:52

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ik ben al een tijde op zoek naar een lightweight dedicated server. Nu is dat op zich niet zo zeer het probleem. Voor wat ik wil heb ik echter een Windows based solution nodig. Het probleem alleen is dat dedicated servers met Windows een stuk prijziger zijn in verband met licentie kosten.

Ik ben zelf in het bezit van een legale Windows server licentie en ik voel er, hopelijk begrijpelijk, niet zo veel voor om dan maar ~ €15 maand extra bij te betalen voor Windows Server, terwijl ik gewoon een geldige licentie heb. Nu lijkt het me zo dat je op een dedicated server kan en mag installeren wat je zelf wil (zo lang het maar legaal is). Volgens mij is het dus mogelijk om een dedicated server te bestellen met een linuxvariant en vervolgens Windows te installeren. Het probleem is echter dat ik dit nergens concreet kan vinden of dit kan of überhaupt wel mag. Alvorens ik contact op neem met diverse hosters, hoop ik op deze manier aan mijn antwoord te komen.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Ik vrees dat het lastig gaat worden om op afstand de dvd in de drive te doen en de hele installatie door te komen, en ik betwijfel of hosters er zin in hebben om mee te werken, ook ivm vragen van MS over hun licentiebeleid ivm met mogelijke illegale software. Ik zou dus zeggen: neem contact met de hosters op en vraag het ;)

Omdat het kan.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:13
Ik heb bij Isgenoeg (budgetmerk van OVH) een server met mijn eigen Windows licentie.

Hoe precies je het bij hun doet kan ik je niet vertellen, ik deel de server namelijk met een vriend en hij had de Windows-installatie geregeld. Wat ik wel weet is dat je gewoon een random Linux-distro moet kiezen, en als het goed is kan je dan in hun 'Manager' je Windows-licentie ingeven (of anders de support even mailen).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:52

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
jamy015 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 01:44:
Ik heb bij Isgenoeg (budgetmerk van OVH) een server met mijn eigen Windows licentie.

Hoe precies je het bij hun doet kan ik je niet vertellen, ik deel de server namelijk met een vriend en hij had de Windows-installatie geregeld. Wat ik wel weet is dat je gewoon een random Linux-distro moet kiezen, en als het goed is kan je dan in hun 'Manager' je Windows-licentie ingeven (of anders de support even mailen).
Dat is fijn om te weten. Er zijn dus wel degelijk mogelijkheden. Ik denk dat ik toch maar eens contact ga zoeken met diverse hosters om te kijken wat er nu precies mogelijk is

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.