Heb er al vrij lange tijd last van dat mijn internetverbinding vaak (om de 5 minuten) even blijft hangen. Dan krijg ik een melding van Chrome dat hij "oeps" even een internetpagina niet kan vinden of een andere foutmelding (het is niet elke keer dezelfde foutmelding).
Mijn configuratie:
UPC internet (kabelmodem)
D-Link DIR-655 WiFi N router
Acer notebook met een Intel WiFi Link 1000BGN WLAN kaartje
Ik dacht dat het aan mijn WiFi ligt, omdat het probleem zich niet voordoet als ik bedraad internet. Maar heb inSSID geinstalleerd en even gekeken of mijn verbinding wegvalt als ik de foutmelding krijg, en dat is niet het geval. Dus ik weet niet waar het nu aan ligt.
Wat ik in ieder geval al heb geprobeerd is:
- updaten firmware router naar laatste versie (1.31EU)
- updaten driver WLAN
- kijken of er vrije kanalen zijn (woon in Amsterdam, dus wemelt hier van de netwerken), maar die zijn er niet en mijn router pakt automatisch kanaal 9 en 13, die volgens de scan de meest vrije kanalen zijn (dus router doet dat goed).
Wat kan ik nog meer doen om te kijken waar probleem ligt en het dus te kunnen oplossen?
Mijn configuratie:
UPC internet (kabelmodem)
D-Link DIR-655 WiFi N router
Acer notebook met een Intel WiFi Link 1000BGN WLAN kaartje
Ik dacht dat het aan mijn WiFi ligt, omdat het probleem zich niet voordoet als ik bedraad internet. Maar heb inSSID geinstalleerd en even gekeken of mijn verbinding wegvalt als ik de foutmelding krijg, en dat is niet het geval. Dus ik weet niet waar het nu aan ligt.
Wat ik in ieder geval al heb geprobeerd is:
- updaten firmware router naar laatste versie (1.31EU)
- updaten driver WLAN
- kijken of er vrije kanalen zijn (woon in Amsterdam, dus wemelt hier van de netwerken), maar die zijn er niet en mijn router pakt automatisch kanaal 9 en 13, die volgens de scan de meest vrije kanalen zijn (dus router doet dat goed).
Wat kan ik nog meer doen om te kijken waar probleem ligt en het dus te kunnen oplossen?