Jaren terug – toen ik nog nieuws schreef voor T.net – was spam een serieus probleem. Spamfilters waren net nieuw en er was een ware oorlog aan de gang om de hoeveelheid spam die in onze inboxen belandde sterk te verkleinen. Inmiddels lijkt dat heel aardig gelukt te zijn, als je het mij vraagt. De gewone gebruiker ervaart volgens mij amper meer last van spam.
Is het een idee, beste redactie, om daar een dezer weken eens een overzichtsartikel aan te wijden? Wat is er de afgelopen jaren gedaan om spam werkelijk tegen te gaan? Wat is er op technisch vlak gedaan? Wat is er op juridisch en wetgevend vlak veranderd? Hoeveel spam wordt er nu nog verstuurd? Waar zijn spammers zich mee bezig gaan houden? Dat soort vragen.
Is het een idee, beste redactie, om daar een dezer weken eens een overzichtsartikel aan te wijden? Wat is er de afgelopen jaren gedaan om spam werkelijk tegen te gaan? Wat is er op technisch vlak gedaan? Wat is er op juridisch en wetgevend vlak veranderd? Hoeveel spam wordt er nu nog verstuurd? Waar zijn spammers zich mee bezig gaan houden? Dat soort vragen.