• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Beste Tweakers,

Sinds kort geeft m'n Asus Rampage IV Extreme bij het opstarten de debug code 0C op de LED indicators.
De fans gaan draaien en alles lijkt gewoon te werken, maar de monitors geven geen beeld. (No VGA cable detected op 't scherm)

Ik kan in de manual enkel vinden: "Reserved for future AMI SEC error codes", maar heb geen flauw idee wat dit inhoudt.

Heeft iemand misschien enig idee wat de oorzaak kan zijn?

De setup:

Asus R4E
Intel Core i7 3930K
XFX HD7970
16GB Corsair Dominator 1600MHz C9
Corsair HX850W voeding

Thanks,
Pascal

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Je handleiding geeft aan dat die code in de toekomst ooit gebruikt kan worden, oftewel deze is blanco.
Zoek eens op de asus site zelf of google wat rond met die code.
En check je grafische kaart eens ma of deze goed zit net als alle andere stekkers.
Probeer daarna eens je hardware uit te sluiten, zoals draaien op 1 latje ram.

En heb je de hangen en opstart problemen troubleshooter al doorgenomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 19-03-2012 23:14 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Zojuist weer even gekeken, ook een ander videokaart in een andere PCI-lane geprobeerd.
Kreeg de debug codes: A0 en A2 te zien.

Hij start op en loopt dat eerst z'n reguliere lijstje debug codes af (getallen combinaties) en stopt dan uiteindelijk bij A0 (of A2).Deze staan voor resp.: IDE initilialization is started en IDE Detect.

De R4E heeft wel indicators op het mobo genaamd QLed.
Quote: "Q LEDs check key components (CPu, DRAM, VGA card, Booting devices) in sequence during motherboard booting process. If an error is found, the corresponding LED will continue lighting until the problem is solved. This user-friendly design provides an intuitional way to locate root problem within a second.

Er branden daar twee LEDs rood. Voor zover ik kan zien de Boot_device en de VGA_card leds.
Heb alleen nog geen flauw idee wat ik moet doen om het op te lossen, haha. Iemand?

PS: Het probleem doet zich voor sinds er waterkoeling in de kast zit, demonteren gaat dus vrij lastig ;p Daarom wacht ik daar liever zo lang mogelijk mee. Voordat ik overging op waterkoeling deed alles het gewoon, er is geen lek geweest tussendoor. Enkel de DRAM is vervangen door andere dimms, maar die indicator brand niet, dus ik ga er vanuit dat deze het gewoon doen, en anders zal op z'n minst één van de 4 dimms het wel doen, toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Pascalx op 20-03-2012 14:58 ]