netbook naar htpc mod

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-04 16:50
Hallo mede tweakers,

Ik wil voor mijn vader een HTPC bouwen uit een oude netbook.
De netbook in kwestie is een MSI wind U100 N270 CPU, 1 GB ram en 250 HDD.

ik wil hem het liefst in een case bouwen, ik weet alleen niet of het moederbordje in een ITX case kan heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schroef 't ding uit elkaar en meet het op en kijk naar de schroefgaten. Ga er maar vanuit dat het flink wat knutselwerk wordt, om het ding passend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

ben benieuwd of dit ding wel op een fatsoenlijke resolutie kan draaien.
dus waarom een htpc?

netbooks... ik heb er niks mee.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
nou wat al gezegd is hij past zonder knutsel werk niet in een itx case. ik heb mijn netbook ook opengemaakt om mijn fan te repareren en heb geleerd dat zon ding geen standaard itx maaten gebruikt.

wat ook al gezegd is dat hij het moeilijk krijgt om op een hoge resolutie te werken, daar is een oplossing voor gemaakt: broadcom crystal hd decoder. deze gaat in de pci-exress mini poort van je netbook. hij word ondersteunt door vlc en xbmc. je kan dus full hd zonder problemen op je netbook kan afspelen, maar of dit ook werkt op hoge resolutie's moet je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Het is een goed idee om je netbook op de TV aan te sluiten!

Ik gebruik al jaren mijn NC10 als "Mediaplayer" om af en toe rtlgemist.nl kijken etc. Verder is samen met het programma MediaplayerClassic prima films mee te kijken! (DVD formaat). Aangesloten met VGA kabel en mini-jack-audiokabel op de FullHD LCD TV. Heb ooit eens xbmc geprobeerd maar dat werkte niet helemaal lekker. Ik had geen zin op dat helenmaal te finetunen dus sleep ik VIDEO_TS mapje naar MediaplayerClassic en draaien met die hap! :9 (..OS is XP-pro..)

Inmiddels ben ik lekker lui over op de Playon!HD2

In iedergeval succes met het verbouwen van je netbook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan je hem niet gewoon in de orginele behuizing laten en die ergens neerleggen?
Anders evt een metale plaat maken, met de montagepunten op de goede plek voor het moederbordje, en vervolgens met plaat en al in een itx kast zetten.
Hou er ook rekening mee dat veek Atoms geen full hd of hoger uit kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Je netbook mobo gebruikt géén standaard schroefgaten. Dat wordt modden! Geen enkele notebook/netbook die ik ooit heb opengemaakt was compatible met ATX of een vergelijkbare desktop standaard.

Je kan m natuurlijk ook ruilen tegen een compact setje? Een P4 of C2D is al snel veel krachtiger dan die Atom. Ook kan je je zo verkregen mediaplayer makkelijk uitbreiden met een grote HDD etc.

Ik heb evt wel wat liggen wat we zouden kunnen ruilen. DM mag als je interesse hebt :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Je kan het beste gewoon het netbookje wegdoen en gewoon een andere htpc kopen/bouwen. Er staan veel krachtigere modellen in de pricewatch voor 100 euro, die zitten dan in een mooie kast en kunnen beter film afspelen e.d.
Pagina: 1