Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thinkpad T510 kapot systemboard en HD password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thinkpad T510 met een kapot systemboard. Ik had een password op de HD gezet. Reparatie kan financieel niet uit.......en ik houd me nu in richting Lenovo....

Nu verwacht ik dat mijn nieuwe laptop niet overweg zal kunnen met een HD waarop een password is gezet....of is dit een standaard protocol waarmee de meeste gangbare laptops tegenwoordig overweg kunnen?

Zijn er suggesties om de harde schijf toch te kunnen benaderen? Voor de duidelijkheid: ik heb het password.

Ik heb de data op de harde schijf hard nodig.

Bij voorbaat dank,
Bart

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:10

Wvr

ken je iemand me een Tinkpad w510 want kan kan je denk ik gewoon bij je schijf.

vorige week nog een schijf over gezet van een x220 naar w510 en geen problemen gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door Wvr op 19-03-2012 21:32 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee........wel iemand met een T500.....het is de moeite waard het te proberen...

Andere suggesties?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor password zat er op? Was dat een BIOS password, of zat er echt diskencryptie a la Checkpoint of Bitlocker oid op?
In het eerste geval kun je de HDD gewoon in een andere PC hangen (of evt een USB convertertje oid kopen) en mogelijk gewoon lezen:)
In het tweede geval heb je wel een probleem, die diskencryptie bestaat nl niet voor niks. Desalniettemin zou je het in dat geval kunne proberen door de encrytietool op je PC te installeren, en te kijken of je je data met het bekende wachtwoord kunt benaderen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zat geen Checkpoint of Bitlocker op. Althans dat heb ik er niet op gezet.

Het is gewoon het standaard password-feature dat Lenovo (al jaren) biedt op al haar laptops. En je stelt het in in het BIOS. Ik heb wel begrepen dat het password ergens in de electronica van de HD wordt opgeslagen en dat zelfs de Lenovo engineers niet meer bij de data op de harddisk kunnen indien ik het password zou zijn vergeten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, voor zover ik na kan gaan heb je een gelijkwaardige laptop nodig om je HDD weer te kunnen bereiken. Dat wordt dus lastig. Wellicht kun je een medetweaker bereid vinden via V&A? :)

Zie ook http://support.lenovo.com...ge?LegacyDocID=migr-59377
http://forums.lenovo.com/...ssword/td-p/241538/page/2
Met name die laatste zou interessant kunnen zijn (iemand die het password niet kon veranderen):
I resolved this exact issue on an X201, and I hope this helps others with other Lenovo models. The problem is related to the format in which the password is saved in the drive. On the X201, there is a "Use Passphrase" option under passwords which may either be enabled or disabled. If it is enabled, it causes all passwords, including the hard-drive password, to be saved in a more secure format. If this setting is shows as disabled and the HD password was saved with it enabled, then you will run into this issue. I believe this problem is caused by removing the drive and then toggling the "Use Passphrase setting," and then re-inserting the drive. In a nutshell, that is what caused it for me.

In addition to a greyed-out "User" HD password, the "Use Passphrase was also greyed-out.
Without further ado, here is the solution:

1. Remove the drive from the laptop
2. Power up the laptop and go into the bios
3. If there are any other bios related passwords set, remove them.
4. Now, you should be able to toggle the "Use Passphrase" setting. If it is enabled then disable it, and if it is disabled, then enable it.
5. Save changes and exit.
6. Power down, re-insert the drive, and go back into the bios. You should now be able to make whatever changes you want to the HD password setting.

Let me know how it goes.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1