Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iPad 5 graden warmer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Seriously, who cares? Wordt nu voor elke videokaart die warmer wordt dan zijn voorganger een nieuwsbericht gemaakt? Voor elke laptop? Voor elke usb-oplader? In een review verdient het misschien twee regels aandacht (of iets meer als het het gebruiksgemak in de weg staat), maar een apart nieuwsbericht?

edit: sterker nog, het staat bij de twee belangrijkste nieuwsitems van vandaag. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 17:11 ]

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:33

Minkie

Groazers Unite.

Omdat het over Apple gaat, dat verdient een extra nieuwsbericht.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

waarschijnlijk omdat de redactie een nieuwe warmte camera hebben aangeschaft ;)

[ Voor 18% gewijzigd door rg-mohwa op 19-03-2012 17:15 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik wil hier toch even wat over kwijt. Ik vind het werkelijk waar absurd dat dit soort komkommernieuws op Tweakers staat. Fijn dat jullie een nieuwe warmtecamera hebben, leuke toevoeging in reviews etc.! Laten we echter even eerlijk wezen dat dit het imago van Tweakers.net toch wel enigzins schaadt. Ik kom hier voor mijn dagelijkse dosis kwaliteitsnieuws over technologie, niet om artikels á la "PIKANT! De iPad 3 is letterlijk HOT!" te lezen, dan sla ik de Telegraaf wel open bij het plaatselijke 65+ café.

Kom op zeg, dit soort nieuws kan toch niet op een site als Tweakers?

E: En waar ik me dan ook dood aan erger is dat er blijkbaar een groot aantal mensen is dat dit soort reacties op het artikel zelf niet kan hebben en dus de boel maar lekker omlaag mod *kuch* Apple fanboys *kuch*.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 19-03-2012 17:32 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Er zijn de afgelopen dagen geruchten geweest dat de nieuwe iPad (veel) warmer werd dan zijn voorganger. In plaats van al die geruchten te brengen, hebben we ervoor gekozen met onze eigen apparatuur te meten en dat te publiceren. Dit is niet het 'hardste' nieuws dat we vandaag hebben gebracht, maar in mijn mening wel het publiceren waard. Wellicht had een nieuwscategorie 'benchmarks' beter geweest, maar die hebben we niet.

Overigens is het juist onze redactionele wens om van spullen die we binnen krijgen en aan het testen zijn, veel eerder relevante meetgegevens te delen. Soms duurt het enkele weken voordat onze review wordt gepubliceerd, maar hebben we al wel interessante meetwaarden. Betekent niet dat die meetwaarden nieuws zijn, maar ze kunnen wel interessant zijn. Die willen we dus vaker en eerder gaan delen. In dit geval ging het om de warme-afgifte van een apparaat, een volgende keer kan het snelheidsbenchmark zijn van een gloednieuwe gamelaptop, om maar wat te noemen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat het plaatje van wat groter is dan enkel wat 'onvrede' over dit specifiek bericht, als ik even snel de berichten bekijk over alles wat Apple, tikken we gemiddeld goeie 1 per dag aan (16 sinds 11 maart - gebaseerd op tags, wat niet helemaal klopt natuurlijk).

Zoals ik in mijn reactie ook al aan gaf:
poll: Mag het wat minder?

Blijkbaar ben ik niet de enige die het 'overmatig' berichtgeving rond Apple beetje moe is, zeker als het óf geruchten zijn óf eerlijk gezien beetje 'wat moet ik hier nu mee?'-nieuws is. (zoals de nieuw scherm gebruikt meer energy... like duh?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Als jullie toch graag met die camera willen spelen zou ik graag dezelfde test willen zien maar dan met beide tablets idle (scherm wel actief). Ik vermoed dat juist de accu warmer wordt (Het scherm trekt meer stroom, een accu heeft een interne weerstand en door de grotere stroom zal deze warmer worden). Het kan ook zijn dat de accu andere eigenschappen heeft (interne weerstand) tov de accu in de oude iPad 2. Verder kan het zijn dat er veranderingen zijn in het ontwerp waardoor er een betere warmteoverdracht is (wat dus juist positief is, want nu worden de interne componenten juist minder warm, alhoewel het temperatuurverschil eigenlijk te groot is om dit als plausibel te beschouwen). Een goede tweede mogelijkheid is de backlight van het scherm. Als ik het mij goed herinner waren er meer LEDs nodig door de grote pixeldichtheid en dat juist daardoor het verbruik gestegen was. Witte LEDs hebben een efficientie die (ver) onder de 50% ligt. De rest wordt in warmte omgezet. Een stevigere GPU in een ARM SoC zal 1, max 2 Watt meer verbruiken. Dat lijkt mij niet voldoende om zo'n groot alluminium oppervlak met 3-5 graden in temperatuur te doen stijgen. Die hotspots hebben beide tablets natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Sphere- op 19-03-2012 18:17 ]

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Snap de heftige reacties niet zo.

Toch best een leuk "scoopje" van Tweakers? Die 5 graden is best veel voor een apparaat dat je in handen houdt of op je schoot legt. Helemaal binnen de context van de klachten van gebruikers dat het ding oververhit.

Misschien dat minder mensen zo heftig hadden gereageerd als het een (mini-)feature was geweest, in plaats van een nieuwsbericht?

• anoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Zoals ik in het nieuwsbericht ook al zei; als jullie willen pronken met een warmtecamera (hehe ;)), moet je wel eerlijk vergelijken. Meten tijdens een benchmark is dat niet; dan draait de machine maximaal, en is het enigzins logischer dat het snellere instrument ook warmer wordt. Op z'n minst twee scenario's -- idle en actief -- had toch wel gekund? 5 min extra werk! Waarbij ik overigens voor "actief" ook liever een spel gezien had wat ongeveer gelijkwaardig op beide ipads draait, dan een benchmark.

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
Die infrarood beelden zijn natuurlijk bijzonder gelikt, maar ik ben toch heel benieuwd naar jullie meetopstelling. Met zo'n camera meet je namelijk niet direct de temperatuur van het oppervlakte, maar infraroodstraling, die een functie is van emissie, reflectie (,en transmissie).

Die behuizing van de ipad heeft een emissie die ongetwijfeld aanzienlijk lager is dan 1. Dat heeft een behoorlijke invloed op de absolute temperatuur die jullie rapporteren. Wat voor emissiecoefficient hebben jullie ingesteld? Een te hoog ingestelde emissiecoefficient geeft in jullie geval een te hoge temperatuur als resultaat. Dan is 46 °C bij vollast misschien zorgwekkend, maar als dit slechts 40 °C blijkt te zijn valt het wel mee.

Ook de achtergrond/reflectie temperatuur instelling speelt een grote rol. Wat hebben jullie hier ingesteld?

Schakel de beide ipads eens geheel uit, en meet in een geconditioneerde ruimte bij 20, 30, en 40 °C eens de oppervlaktemperatuur (uiteraard voldoende tijd in acht nemen om de apparaten aan temperatuur te conditioneren). Zijn er nu ook verschillen in temperatuur? Dan klopt er iets niet met jullie instellingen van de FLIR.

In die thermogrammen kan je nog net de Apple logos zien. Zet je meetkruis eens in dat logo, en op een plek direct er naast. Hoe groot is het gemeten temperatuurverschil?

Hebben jullie de temperaturen nog gecheckt met een thermokoppel op de behuizing?

Dat de nieuwe ipad warmer wordt is op zich niet verwonderlijk, maar de vraag is of jullie dit temperatuurverschil goed gemeten hebben, en of de absoluut gemeten temperaturen kloppen.

Dit bericht heeft nu behoorlijk wat internationale media gehaald. Het lijkt me dan ook verstandig dat jullie duidelijk aangeven hoe jullie gemeten hebben.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik weet dat er heel veel kan worden ingesteld in het apparaat en dat we contact hebben gehad met de leverancier onder meer ten aanzien van de instellingen mbt emissie/reflectie. Los daarvan betrof het hier qua materiaal twee nagenoeg identieke apparaten, waardoor volgens mij de delta ongeacht de instelling even groot zal zijn. Wout heeft zich hier mee beziggehouden, maar die is later deze week pas weer op kantoor.

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 19:39
Onzinbericht of niet, ik vond het wel grappig dat de "Dutch site Tweakers.net" in dit kader werd genoemd toen ik de Amerikaanse podcast Tech News Today (onderdeel van TWIT) aan het luisteren was. :*)

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17
Ik weet niet precies of dit er wel het goede topic voor is. Geef het anders even een schop naar een ander ;)

Tijdens het bekijken van de review van de nieuwe iPad is het mij nu al twee keer voorgekomen dat de film bleef hangen met een load screen, terwijl de film allang geladen was. Pauze zetten en opnieuw starten werkt dan niet, ik moet de pagina refreshen - reclame opnieuw bekijken - om vervolgens na een paar minuten hetzelfde fenomeen voorgeschoteld te krijgen. Is dit bekend bij jullie?

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-11 17:07
Ik had hetzelfde. Ik heb geen idee hoe dat kan. Ik zal het even opnemen met StreamOne
Pagina: 1