Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Softwarematige firewall net zo snel als een hardwarematige?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zou graag een nieuwe firewall voor een bedrijf waar ik werk willen aanschaffen maar ik weet niet wat het beste is.
Kan ik het beste een hardwarematige firewall aanschaffen of een softwarematige firewall (bv sm00thwall).

Ik ben namelijk bang dat een softwarematige firewall niet zo snel is als een hardwarematige firewall.

Of valt dit in de praktijk wel mee? Weet iemand met welke software je de snelheid van een firewall kunt testen?

Het voordeel van een open source firewall is dat je geen jaarlijkse terugkerende licensie/update service kosten hebt.
Heeft iemand ervaring met een softwarematige open source firewall?

Mvg,

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

het allerbeste is altijd de modem nergens op uit laten komen, veilig voor indringers en ook geen gezeur voor mensen die ongeautheriseerd naar buiten gaan :).
Ik zou wel kijken naar een HW firewall, sneller, stabieler en wel support, redelijk cruciaal doosje...

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Definieer snelheid. Ben je bang voor een verlies in doorvoersnelheid, voor een verminderd aantal URL's per seconde dat gescand kan worden, of dat het opzetten van connecties langer duurt?

No offense, maar als je dit moet vragen, dan denk ik dat je het eventuele verschil in snelheid al niet zult merken. Een hedendaagse server doet firewallwerk er met twee vingers in de neus bij, maar uit veiligheidsoogpunt is het natuurlijk niet verstandig zoiets te installeren op een server die nu al in productie voor iets anders wordt gebruikt.

Je zult dus moeten afwegen of je een courante pc met twee netwerkkaarten over hebt en of je zin hebt om daar zelf iets op te installeren en te onderhouden, of dat je toch liever een kant-en-klare oplossing (inclusief support inderdaad, want wie gaat jou helpen als je je Sm00thWall om zeep helpt?) ophangt.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 21-03-2012 14:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

Over hoeveel gebruikers hebben we het?

Ik dacht dat veel "hardwarematige firewalls" gewoon appliances zijn, oftewel een Linux distro met IPtables (en nog wat meer meuk...ik ben maar een simpele .NET man) en een mooi sausje eroverheen. Volgens mij is het in het algemeen prima te doen met een software oplossing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Over welke orde van grootte hebben we het hier ?
  • 10 man / pc's
  • 100 man / pc's
  • 1000 man / pc's
Heb je behoefte aan vpn naar kantoor toe?
Spamfiltering?
DMZ?

Heb zelf jarenlang Smoothwall gedraaid, met veel plezier, maar ben vanwege zowel stroom als gemak overgestapt via een Zywall 5 naar nu een Zywall USG 50.
En daarbij kun je inderdaad extra services afnemen voor bijv. spamfiltering.

In the end draait een hardware firewall ook gewoon op software ;)

[ Voor 7% gewijzigd door aZuL2001 op 21-03-2012 14:59 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ik draai hier al jaren Monowall op een Atom setje met een glasvezelverbinding van 100/100 en dat draait al jaren perfect.

Hier voor gekozen omdat toentertijd normale routers de snelheden niet aan konden. Nooit spijt van gehad.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je geen kennis van zaken hebt zou ik een paar bedrijven bellen en daar offertes van opvragen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1