[Satellietsysteem] JBL scs 200.5 of KEF KHT2005.3Z

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Hi,

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers. Aangezien ik op de grond geen ruimte heb voor speakers (grondspreakers wil ik eigenlijk het liefste) wordt het een satellietsysteem.

Nu is mijn vraag aan de ervaringsdeskundige welke ik moet kiezen van de twee die ik op het oog heb:
- JBL scs 200.5
- KEF KHT2005.3Z

Ik heb ze beiden beluisterd samen met een Onkyo SR-309. Ik kan in de BCC het verschil niet echt horen.

Nu weet ik dat speakers voor 70% het geluid bepalen en dat speaker setjes van rond de 200 eur niet veel voorstellen. Maar is het verschil tussen satelliet speakers van 200 eur en 800 eur wel te horen? Het blijven per slot van rekening satellietspeakers.

De A/V receiver waar ze aan komen te hangen is een Onkyo NR609.

Graag de emning van ervaringsdeskundigen.

Cheers,

Hilgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:41

FeaR

In GoT we trust

Elk setje melkpakjes heeft hetzelfde nadeel: ze gaan niet laag en daarom zal de crossover veelal rond de 150 - 200 Hz liggen (bij sommige setjes zelfs nog hoger). Maar er is zeker wel verschil in kwaliteit, sound en bouw. De JBL 200.5 is echt by far één van de slechtere setjes die ik ooit heb gehoord. Het had voor mijn gevoel geen body, het klonk erg plastic. Ik heb kant-en-klare setjes van Sony gehoor die beter klonken. Over de KEF KHT-series is men behoorlijk enthousiast. Maar tussen de 200 euro van de JBL en de 600 euro van de KEF zit nog wel wat meer. Geloof dat er voor dat geld ook wel iets te krijgen is van Klipsch, Mordaunt Short, et cetera.

Verder past dit beter in Aankoopadviesforum (bèta), dus daar verhuis ik het topic ook even heen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Ik weet nu niet of dit aankoop advies forum zo goed loopt. Je treft hier natuurlijk niet de mensen die over dit procduct praten maar eerder de mensen die hier komen voor advies. De ervaringsdeskundigen komen hier natuurlijk niet.....

Lijkt mij geen goede plaats op het forum dit.