Toon posts:

Internetten in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze zomer ga ik naar Italië op vakantie. Ik wil graag m'n laptopje en mobieltje meenemen om daar te internetten. Nu vroeg ik me af hoe ik dit het goedkoopst en het best kan regelen.

Via EuroNet kun je een abonnement krijgen voor nog geen Fl. 25,00 per maand, waarmee je in het buitenland tegen (inter)lokaal tarief kunt inbellen. Maar hier heb je natuurlijk alleen wat aan als je over een Italiaans nummer beschikt (klopt toch?)

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Verwijderd

Ik weet niet of het bellen naar gratis nummers in het buitenland ook gratis is. Anders zou je bijv. een abbo kunnen nemen bij bijv. Quicknet oid.

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Bij euronet is er een proggie voor, protraveller. Ik geloof dat sommige andere isp dit ook hebben.

Getest via euronet, werkt perfekt

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Als je het goedkoop en eenvoudig wilt houden, raad ik je toch echt een internetcafe aan. Ik ben inmiddels in een aantal landen in het zuiden van Europa geweest (Spanje, Frankrijk, Italie, Bulgarie, Turkije) en in elke plaats vind je wel 1 of meerdere internet-"ontmoetings"plaatsen. Ik weet niet meer precies wat de kosten in Italie waren, maar gemiddeld betaal je tussen de fl. 1,50 en fl. 2,00 per uur. Ze werken wel bijna allemaal met een 56K6 modem, dus sneller als jouw GSM'etje.

Verwijderd

Gratis nummers bellen gaat niet op in het buitenland.. je mag er flink voor dokken, kijk maar in de handleiding van je operator.

Mobiel Internetten is zeker in het buitenland onbetaalbaar duur! Internet cafe is idd. wel een goede optie. Als je een abbo bij CompuServe/AOL hebt, dan kun je in heel wat landen van de wereld ook inbellen.

Verwijderd

Misschien heb je geluk en is een internetcafe gratis.

Ik ben in Milaan geweest een aantal weken geleden, en daar mocht je gratis internetten in een i.netcafe, en je hoefde geen consumptie of iets te nemen. Er zat wel een tijdslimiet aan maar die kan je gewoon laten verlengen.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 21:03
De meeste biblotheken hebben ook wel een peeceetje staan waar je (gratis) op kunt internetten. Vaak moet je dit wel even van te voren reserveren....

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Internetten via een mobiel is af te raden(qua tijdsduur), is een beetje duur.
Mail checken zou nog kunnen, moet je gewoon even een gratis account reggen bij http://www.tiscali.it

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Pagina: 1