Voorals eerst ik ben een newbee wat netwerken betreft. Computers gaat nog wel maar netwerken is een raadsel voor mij.
Wat is het probleem.
Op aanraden van kennisen probeer ik tussen mijn laptop en mijn desktop een netwerkje op te zetten.
Voor mijn desktop gekocht:
Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter. Geen problemen bij het instaleren.
Voor mijn laptop gekocht:
Een Dynalink L10BC 10 Mbps LAN PCMCIA kaart.
Ook geen problemen bij het instaleren.
Tussen deze twee:
Een 7,5 meter UTP Networking Cable van Sitecom. En ja het is een Crossed Cable.
Op beide computers draait WindowsME.
Als ik op "My Network Places" op mijn laptop klik krijg ik de error: Internet Explorer Script Error (Weet niet wat IE met networking te doen heeft maar..........)
hET GEEFT OOK EEN url: FILE://c:\WINDOWS\Web\nethood.htt.
Klik ik daarentegen op mijn desktop op "My Network Places" krijg ik een runtime error.
Met verder de aanduiding Line:205 en Unspecified.
Wie kan hier uit destileren wat ik fout doe.
Alsvast hartelijk bedankt,
JEV
Wat is het probleem.
Op aanraden van kennisen probeer ik tussen mijn laptop en mijn desktop een netwerkje op te zetten.
Voor mijn desktop gekocht:
Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter. Geen problemen bij het instaleren.
Voor mijn laptop gekocht:
Een Dynalink L10BC 10 Mbps LAN PCMCIA kaart.
Ook geen problemen bij het instaleren.
Tussen deze twee:
Een 7,5 meter UTP Networking Cable van Sitecom. En ja het is een Crossed Cable.
Op beide computers draait WindowsME.
Als ik op "My Network Places" op mijn laptop klik krijg ik de error: Internet Explorer Script Error (Weet niet wat IE met networking te doen heeft maar..........)
hET GEEFT OOK EEN url: FILE://c:\WINDOWS\Web\nethood.htt.
Klik ik daarentegen op mijn desktop op "My Network Places" krijg ik een runtime error.
Met verder de aanduiding Line:205 en Unspecified.
Wie kan hier uit destileren wat ik fout doe.
Alsvast hartelijk bedankt,
JEV
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes