iTunes en 3 toestellen, verschillende AppleID's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:39
Ik heb een vraag. Hoe gaan jullie om als je meerdere toestellen hebt en meedere AppleID's?

Situatie:
1) Ik heb een iPhone 4s (eigen AppleID)
2) M'n vriendin heeft een iPhone 4 (eigen AppleID)
3) Er komt binnen aantal weken een (new) iPad bij.

Is het mogelijk dat we app downloaden/kopen vanaf hetzelfde AppleID via iTunes? Maar daarnaast willen we wel beide syncen met iCloud, met onze eigen contacten en agenda's.

Ik merk nu namelijk dat we beide een tegoed hebben op het AppleID, maar dat we bepaalde apps zometeen wel op de iPad willen hebben. En die zijn dus aangekocht met 2 verschillende ID's.

Wat is handig in deze situatie? Kan ik het volgende doen:
1) Mijn AppleID gebruiken voor het downloaden en kopen van apps op alle 3 de toestellen?
2) Daarnaast op mijn iPhone mijn eigen AppleID gebruiken voor het syncen naar iCloud
3) En dan op m'n vriendin haar iPhone syncen met iCloud met ook haar eigen AppleID?

En dan ook nog even de vraag of het dan mogelijk is om tegoeden van verschillende AppleID's te mergen ofzo?

Thx!
Pedro

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:38
Nog even los van je vragen, je kan voor iCloud een aparte id gebruiken tov je iTunes id.
Je kan bijvoorbeeld voor iTunes een id gebruiken voor alle aankopen die je dan met meerdere devices synct, en voor je iCloud dingen een eigen aparte account gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
dcl! schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:36:
Nog even los van je vragen, je kan voor iCloud een aparte id gebruiken tov je iTunes id.
Je kan bijvoorbeeld voor iTunes een id gebruiken voor alle aankopen die je dan met meerdere devices synct, en voor je iCloud dingen een eigen aparte account gebruiken.
Ik denk dat dat al deels een antwoord is op mijn vragen, bedankt.
Moet alleen even kijken of het mogelijk is tegoed over te zetten naar een ander id. ;)

http://support.apple.com/kb/HT1848?viewlocale=nl_NL

[ Voor 9% gewijzigd door Pedr0 op 19-03-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Mmmm, ik krijg het niet voor elkaar om de apps die ik heb gekocht via de 2de iPhone....te downloaden naar mijn iTunes. Zodat ik deze vervolgens op de andere iPhone kan installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je moet daarvoor je iTunes 'authorisen' voor je Apple ID (kan via het 'Store' menu IIRC). Vervolgens kan je rechtklikken op de iPhone en 'Transfer purchases' of iets dergelijks kiezen.

Een andere manier is om op de andere iPhone via de App Store in te loggen met het Apple ID waarmee je de Apps hebt gekocht en vervolgens naar 'Aankopen' gaan. Van daaruit kan je alle reeds gekochte apps downloaden.

*edit*
7(8)7 Je link niet gezien, het eerste deel wist je dus al

[ Voor 8% gewijzigd door Darkstar op 19-03-2012 20:24 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Thx, het is ondertussen inderdaad allemaal gelukt.....

Heb echter nog een probleempje. Op één van de iPhones heb ik nummers (Top40 Week 9) staan die ik niet meer zie staan in iTunes. Hoe de f*ck verwijdern ik nu die nummers, lol? Kan het gewoonweg niet vinden!

Nummers die in iTunes staan, synct hij wel netjes etc.

Alvast bedankt. :+

Edit: gevonden, het simpel vegen naar links - dan krijg je een optie 'verwijderen' _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Pedr0 op 19-03-2012 20:51 ]

Pagina: 1