Tweakers en sponsoring

Pagina: 1
Acties:
  • 918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Hela,

Ik ben benieuwd of Tweakers het goed vindt als ik een topic maken over het verkrijgen van sponsoring. Ik bedoel dan niet van Tweakers ansich maar van andere clubs/bedrijven/personen via tweakers die wel iets of iemand weten of willen helpen.

Ik heb een jaar geleden nog wat mails gestuurd over sponsoring door tweakers maar dat werd met stilzwijgen beantwoord dus probeer ik het maar zo.

In het kort; Topic met vraag "hoe kom ik aan geld"r eacties: kijk hier, mail hem, mail mij. enz enz.

:)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nee, dat vinden we niet goed. Zie Spam en werving.

edit:
:w NMe

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 19-03-2012 13:11 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een uitzondering is altijd mogelijk, maar daar zou ik niet op rekenen. Sowieso niet als je niet eerst omschrijft waar het precies om gaat. Wat is het waar je sponsoring voor zoekt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je bent dus eigenlijk op zoek naar een soort sponsoracquisitietutorial? En liefst een lijst van potentiële sponsoren?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
MaximusTG schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:13:
Je bent dus eigenlijk op zoek naar een soort sponsoracquisitietutorial? En liefst een lijst van potentiële sponsoren?
Onder andere maar betrokkenheid van mensen met kennis en kunde is ook zeer gewenst. Ik heb een tijd gelden met behulp van tweakers een internetverbinding gebouwd voor een straatkinderen project in Brazilië. Dat doet het nog steeds (wifi over een paar kilometer yay)

Omdat er nu nieuwe kinderen het project instromen en het drukker wordt willen wij dat computer zaaltje uitbouwen naar een echt klaslokaaltje met gerichte lessen en beter spullen. Een dikkere omni-antenne betere bescherming tegen het onweer aldaar en een beter lesprogramma om te beginnen.

Het rotte is iig dat de kinderen alleen portugees spreken en een eventueel lesprogramma willen we beginnen op het niveau van "for dummies" maar het verschil met de situatie nu is dan dat ze les gaan geven aan iedereen ,ongeacht intresse en voorkennis. Om de boel draaiende te houden in de toekomst wil men in de avonden/vrije uren lessen kunnen geven aan volwassenen en zo geld genereren. Het cursusgeld dat hierdoor in de organisatie stroomt gaat dan direct naar de kinderen toe.

Stap 1 is dan het uitbouwen van de bestaande zaken en een goed lesprogramma. Een businessplan om er geld mee te genereren komt dan wel.

Edit: zie hier: Meest kansrijke Wifi oplossing in Brazillië

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 19-03-2012 13:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Aha, dus niet alleen financiele sponsoring, maar ook vrijwilligers etc.? Op het gebied van ICT?
Denk dat je een mooie folder moet maken met wat er al opgebouwd is, hoe het geld besteed wordt, en dat je bv ook materiele sponsoring in de vorm van oude pc's en monitors graag ziet?

[ Voor 49% gewijzigd door MaximusTG op 19-03-2012 13:26 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het hele idee van sponsoring is dat je nagaat wat jij andere bedrijven te bieden hebt en dan te kijken of je een interessante samenwerking kan beginnen.

Een tutorial of een lijst met bedrijven die wel helpen gaat nooit helpen als je dat niet voor elkaar hebt, dan kom je op het stapeltje geldvragers. En ergens is dat toch wat anders dan sponsoring.

Maar om het in de LA-stijl te houden. Ik denk niet dat je een interessant topic er over kan beginnen. Eventueel zou je een topic kunnen beginnen over hoe je sponsoring lucratief kunt maken, waarna je later dus ervaringen kan delen. Maar zo'n topic zal al snel verstranden in gegevensdeling via DM en dan zie ik ook weer geen heil in het topic eigenlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Hooglander1 op 19-03-2012 13:31 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:29:
Het hele idee van sponsoring is dat je nagaat wat jij andere bedrijven te bieden hebt en dan te kijken of je een interessante samenwerking kan beginnen.

Een tutorial of een lijst met bedrijven die wel helpen gaat nooit helpen als je dat niet voor elkaar hebt, dan kom je op het stapeltje geldvragers. En ergens is dat toch wat anders dan sponsoring.
Ik ben idd bang strak genegeerd te gaan worden want ik ben heus niet de enige die iets dergelijks vraagt. de *pitch* is natuurlijk dat het uiteindelijk gaat om het verzorgen van onderwijs wat specifiek gaat om het creeren van kansen op de banenmarkt. Het idee is dus ook dat de kinderen jongeren les krijgen in dingen die ze meteen bij een bedrijf zouden kunnen doen. Een les programma bestaat wmb dan ook uit Windows XP,Office en dan meer specifiek Excel.

Ik ben idd al met een foldertje/verhaaltje bezig om op te sturen. Ik heb op de 1procentclub het verhaal geplaatst en ansich al 250 opgehaald maar ik heb nog meer nodig. Zogezegd dus spullen, plannen.

Edit: Ik gok (hoop) dat als ik een topic start met een paar concrete doelen dat men daarbij kan en wil helpen. Ik weet nml niet of iemand wat degelijk connecties heeft waardoor ik de nodige , for dummies, boeken kan vinden die in het portugees geschreven zijn want die bestaan daar niet lijkt het.

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 19-03-2012 13:39 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
ROFLASTC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:09:
Hela,

Ik ben benieuwd of Tweakers het goed vindt als ik een topic maken over het verkrijgen van sponsoring. Ik bedoel dan niet van Tweakers ansich maar van andere clubs/bedrijven/personen via tweakers die wel iets of iemand weten of willen helpen.

Ik heb een jaar geleden nog wat mails gestuurd over sponsoring door tweakers maar dat werd met stilzwijgen beantwoord dus probeer ik het maar zo.

In het kort; Topic met vraag "hoe kom ik aan geld"r eacties: kijk hier, mail hem, mail mij. enz enz.

:)
Waar zou je dat topic willen plaatsen? Als ik het geod begrijp is het meer vragen over hoe je fondsenwerving aanpakt dan fondsenwerving zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
zeef schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Waar zou je dat topic willen plaatsen? Als ik het geod begrijp is het meer vragen over hoe je fondsenwerving aanpakt dan fondsenwerving zelf?
Idd meer het "Hoe". eventuele daadwerkelijk sponsoring die uit dat topic voortvloeit laat ik aan de deelnemers over te meer omdat tweakers niet direct sponsort.

Ik hoop er dus op dat men kan helpen met teksten voor bedelbriefjes, Bedrijven die ik zou kunnen aanschrijven en ideeën over het opzetten van een lessen pakket of businessplan zodat de club in Brazilië het zelf kan blijven volhouden als dit gelukt is.

Ik wil dus niet zeggen: hoi; ik zoek 1000 euro, wie geeft mij dat? Maar wel: hoi wie weet een handige pitch of manier zodat ik geld kan inzamelen en waar kan ik heen.

Als iemand dan zegt: je mag bij mijn bedrijf een presentatie houden zodat we jou "wellicht geld geven" of "je kan deze site bekijken voor 2ehands lesboeken" of "mijn neefje wil wel een promo filmpje maken" of "post je verhaal op deze site" dan is dat al heel mooi

Uit dat topic zou ik het meeste halen als het verhaal door meer netwerken van meer mensen gaat zeg maar. Geld en middelen komen dan vanzelf wel (denk ik) .

Edit: locatie van het topic lijkt mij SG. Het gaat mij erom dat ik niet om geld vraag maar om hulp. Dat tweakers niet aan sponsoring doet is niet nieuw of vreemd. Elk bedrijf wordt gebombardeerd onder dergelijke verzoeken en om voor mijn project wat resultaat te halen moet het anders om boven de meute uit te steken. Als ik via tweakers (en dat is de vorige keer dus ook gelukt) middelen en ideen weet te generen dan doen we met z'n allen iets moois voor een hoop kansarmen. Je zou desnoods erheen kunnen gaan en het resultaat zelf kunnen aanraken.

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 19-03-2012 14:51 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:58
Je maakt het ons niet makkelijk. Enerzijds geef je aan dat het je om de "hoe"-discussie gaat, maar aan de andere kant meldt je steeds dat je je ook richt op GoT-ers zelf wat wel onder de categorie werving valt. Dat laatste is echter ook niet per se een definitieve no-go, want er zijn precedenten voor goede doelen (hardware inzamelen etc).

Aangezien je vorige topic ook prima is verlopen wil ik het wel een kans geven in SG. Wel onder de voorwaarde dat het zwaartepunt op discussie ligt en niet primair het bedelen van gunsten of diensten van mede GoT-ers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Idd ik hink heen en weer tussen die 2 dingen ja. Ik bedacht mij namelijk dat als ik het over mijn project heb en hoe ik daartoe het nodige kan inzamelen dan is er het risico dat iemand in het topic komt ala: dm mij even ik weet wel wat. Tevens is het een ICT onderwerp dus er kan nogal snel een concreet iets ontstaan. Al met al gaat het mij in de 1e plaats om het "hoe' want ik weet domweg niet hoe ik een campagne handig aanpak zodat ik kans maak op enig resultaat.

Ik zal een TS tikken en die DM-en

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zet mij ff in de DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Done maar wel via aparte DM want ik zie ff niet de knop om deelnemers te kunnen toevoegen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Is inmiddels geregeld dus deze kan op slot. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.