Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Na het jarenlange gebruik van een Nokia E71, ben ik wel eens toe aan wat nieuws. Ik kijk nu vooral naar de verschillende touchscreen telefoons, en dan vooral die telefoons die niet al te hoog geprijsd zijn.

Ik gebruik mijn telefoon naast het smsen/bellen/whatsappen voor mail, sociale media, wat snel browsen en enkele games. Hiernaast is het natuurlijk fijn als de telefoon lekker snel blijft en de accu een beetje normaal zijn werk doet.

Mijn oog is gevallen op de Samsung Galaxy Gio en de Samsung Galaxy Ace.
Ik heb het idee dat de Ace beter is, maar vraag mij af of het het prijsverschil waard is.

Graag zou ik er natuurlijk de nieuwste software mogelijk opzetten, maar dit schijnt problemen op te leveren bij de Gio.

Graag hoor ik jullie advies over welke telefoon het beste voor mij is.
Vriendelijk bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, verkeerde plek blijkbaar.. Thnx voor het verplaatsen!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je deze al eens doorgekeken? Er stond me iets van bij dat ik deze vraag al eerder gezien had, en hier heb ik ook al proberen mee te denken. Lijkt me een mooi startpunt voor je zoektocht.

Het blijft natuurlijk afhankelijk van waar je prioriteiten liggen, dus wat vind je het belangrijkst in de telefoon?

Verwijderd

Klinkt als een Nokia 710 of 610 imo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 22:09 ]

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
een galaxy gio, hij is klein mooie vormgeving. ik heb er ook een en mijn moeder ook. en hij is snel(soms niet zoals bij opstartenen het afschieten van angry birds(seasens, space,rio)) en normale angry birds doet het gewoon goed. je moet hem niet in een keer volstampen met apps. maar rustig aan opbouwen. ik heb vaak berichten gehad van dat hij vol is maar de Ace heeft ook maar 180mb intern gehuigen. en de gio ook. en de tweakers app werk er prima op.

dus koop de galaxy gio

joostlekker

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ikzelf heb de Galaxy Ace en mijn broertje de Gio en ik moet zeggen dat ik de Ace toch moet aanbevelen.

Als ik beide toestellen in mijn hand heb voelt de Ace gewoon veel fijner aan.. Het werkt sneller, heeft een groter scherm en rooten/updaten is geen probleem. De accu gaat niet heel erg lang mee maar een hele werk-/schooldag met Wi-Fi aan houdt het ding wel vol.

Verwijderd

neem een ace, ik zelf heb een ace, en mijn zusje een gio... een ace is veel fijner, ook met bv msn... een groter scherm typt een stuk fijner.. ik heb er een custom rom op gezet (icecream sunday) met deze rom kun jij ook je processor opvoeren! ik heb hem nu op 925 mhz.... Kort om neem een ace... hij was pas bij de mediamarkt voor 180 euro in de aan bieding met een hi prepaid pakket....

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:49
Neem een gio, ik heb zelf een gio en een vriendin van me heeft een ace. ( :P) De ace heeft een groter scherm en typt daarom fijner. Verder is de camera scherper en heeft flits. Maar daar houd het op: intern zijn ze verder hetzelfde en net zo snel (de gio heeft ook dezelfde resolutie dus lekker scherp scherm!).

Ook de Gio heeft heel veel custom roms. Ik draai nu GioPro 1.6 en dat is best een leuke rom. Het is zelfs mogelijk om android 4.0 erop te zetten of cyanogenmod, maar ik ben hier tot nu toe al meer dan tevreden mee. Mijn Gio doet stabiel tot 900+ mhz maar dan word hij wel erg warm, zeker bij Drawsomething. Bij de meeste dingen merk je het verschil niet tussen 700mhz (is dus trager als de 800mhz uit de doos) en 900mhz, het enige is dat je batterij het wat langer volhoud.

Het ligt eraan waar je voorkeur bij ligt. 3.2 inch is klein, maar opzich prima mee te werken hoor. Veel foto's maak ik niet en het blijft op bijde toestellen smartphone kwaliteit.

Een Gio haal je bij de kijkshop voor 115 (vodafone prepaid) en op XDA developers kan je wel een topic vinden hoe je je toestel zelf kan unlocken (halfuurtje werk, niet echt moeilijk gewoon doen wat er staat). Weet niet of ik mag linken, anders moet je maar een PM sturen.
Ik vind zelf dat je bij de Gio een zeer complete smartphone heb voor verschrikkelijk weinig geld. In mijn ogen kan je geen betere deal maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 25-03-2012 18:00 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1