Toon posts:

vage lockups met waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem zeg... sinds ik mijn waterkoeler gebruik crashed mijn computer regelmatig (gewoon lockups) het gebeurd heel onregelmatig, soms meteen, soms pas na 3 uur.....

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/case/waterblok2.jpg

de temperatuur van beide cpu's (op een Abit BP6) komt nooit boven de 35 graden en met luchtkoeling was dit dik 10 grade meer, dus dat kan het niet zijn volgens mij..

ik heb nou mijn luchtkoelers er weer op en hij crashed niet meer, gelukkig want ik dacht dat ik misschien iets beschadigd had...

ik heb wel een idee waar het in zit, maar weet het niet zeker, ik heb 1 groot waterblok gemaakt die beide cpu's koelt, maar ik ben er achter dat beide cpu's niet helemaal recht staan, dus dat het koelblok bij beide cpu's niet helemaal lekker aansluit, alleen aan 1 zijkant van elke cpu... zou het kunnen dan er nu een deel van de cpu niet goed gekoeld wordt en ie daarom crashed (onafhankelijk van de 'overall' temperatuur)

ik weet het ff niet meer, plz help me..

Verwijderd

Koelpasta erop smeren en je hebt een betere verdeling van de af te voeren warmte naar je koelblok !

Verwijderd

Topicstarter
sorry.. was ik vergeten te vermelden, ik gebruikte in alle situaties koelpasta...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, ik denk dat het dan komt doordat het blok niet overal contact maakt met de cpu's. Dit is geloof ik echt dodelijk voor die dingen. Koelpasta helpt dan denk ik ook niet zoveel, je kan er geen loze ruimtes mee opvullen (kleine 'gaatjes' wel, maar als het niet goed aansluit wordt het denk ik gewoon teveel).

misschien toch maar 2 koelblokken?

Verwijderd

Topicstarter
het heeft me erg veel moeite (letterlijk bloed, zweet en tranen) gekost om dat koelblok te maken. ik ben dan ook niet van plan om even twee koelblokken erbij te maken..

dusse ik ga toch proberen om dit probleem op te lossen zonder dat ik meteen 2 blokken ga maken (dat houd ik als allerlaatste alternatief..)

Verwijderd

oplossing1

Goed passen en meten en met één oog erlangs kijken waar hij wel en geen contact maakt.

en dan maar met zeer fijn schuur papier het koelblok bijschaven..

tis ff werk..

oplossing 2

weer koelblok op processors laten rusten
aan alle kanten kijken hoe het koelblok erop staat..
koelblok proberen te buigen.

zijn maar een paar ideetjes (niet echt oplossingen) maar het zouden oplossingen kunnen zijn.

heb je verder rondom de cpuŽs alles dicht gemaakt tegenover het koelblok?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
Het zijn toch socket 370 cpu's?
Dan kun je toch één van de cpu's ietsjes (wel écht ietsjes) opkrikken zodat ze wel precies recht staan? De CPU hoeft er heus niet hélemaal diep in te zitten om contact te maken.
Misschien heb je hier wat aan?

sUCCes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, tuurlijk ga je niet zomaar 2 nieuwe koelblokken maken. OK.
Die 2 vorige dingen had ik net bedacht eigenlijk.
Dat schuren lijkt me best wel een rotwerkje, maar als het toch al veel bloed zweet en tranen gekost heeft kan dat nog wel :)

en de processor een beetje 'recht' zetten is misschien ook wel een goed ideetje. Volgens mij moet he zo wel lukken

Verwijderd

Topicstarter
ik ga vanavond eens proberen de cpu's een beetje rechter te zetten en de kast te aarden, misschien helpt dat wat ook ga ik mijn kast weer DICHT zetten (ik heb 3 grote koelers in de zijpanelen, die er bij waterkoeling niet op zitten, dus misschien dat ie crashed doordat er een of andere chipset niet genoeg gekoeld wordt)

wil dat allemaal niet werken dan moet ik denk ik maar 2 afzonderlijke blokken maken, maar dat wil ik liever niet... dus als jullie nog goeie tips hebben hoor ik het graag !

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
met een blokje met schuurpapier beide cpu's gelijktijdig iets afvlakken zodat ze beter in lijn komen

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1