Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
Voor een Drupal + UberCart project wil ik een aantal wijzigingen aanbrengen in de UberCart module.
Deze slaat op dit moment namelijk alle adresgegevens op in de ordertabellen (uc_orders) waardoor deze gegevens dus per order opgeslagen worden en telkens als een klant besteld zal de gehele uc_orders tabel doorzocht moeten worden naar eerdere orders.
Dit leek mij iets teveel van het goede dus heb ik een tabel aangemaakt uc_addresses waarin de adressen komen te staan en deze kunnen vervolgens gekoppeld worden via de order.

Nu heeft UberCart al een methode uc_get_addresses() welke alle addressen uit de ordertabel haalt en deze vervolgens in een combobox toont om de klant een keuze te maken (hij kan immers ook een nieuw adres toevoegen). Deze methode wil ik overschrijven in mijn eigen module, deze module gebruik ik ook voor andere tweaks aan de formulieren en werkt in principe prima.

Na een tijdje lezen/googlen heb ik met wat informatie over 'theme functions' de methode overschreven te krijgen. Echter wil dit niet lukken.

Mijn module heet: uc_fujicolor_store
Als ik een methode uc_fujicolor_store_get_addresses aan maak met hierin een 'echo' gebeurt er niets. OOk niet als ik de cache heb leeggehaald etc.

Ik heb dit ook op het UC forum geplaatst maar ik heb het gevoel dat ik daar weinig response ga krijgen (omdat het module gedeelte een beetje stil is 8)7 )

Hebben jullie misschien ideeën / tips waardoor ik weer een stapje verder kan? _/-\o_

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus dan past iemand z'n adres aan en dan werkt dat ook door op z'n oude orders? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
Nee, dat is niet de bedoeling de adresgegevens blijven nog in de order opgeslagen en getoond op het moment dat de order opgevraagd wordt.;)
Het gaat mij er meer om dat het zoeken van de adressen sneller gaat etc.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
volgens mij wordt die functie niet met een hook aangeroepen.

zie http://api.ubercart.me/ap...nction/uc_get_addresses/7

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
Nee, daar was ik al bang voor, dat betekend dus dat het niet mogelijk is of is er een andere manier om een methode te overschrijven?
Zonder dat updaten van Drupal/UberCart problemen oplevert?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe je 3 miljoen orders per maand? Nee? Lekker zo laten. "De hele orders tabel doorzoeken" valt dan heus wel mee en die energie kun je beter besteden aan andere zaken. Controleer liever of er een juiste index aanwezig is en zo ja, klaar.

Tenzij 't een bewezen (lees: meten == weten) bottleneck is in je webshop heb je hier niets te winnen met moeilijk doen met aparte tabellen, hooks en weet-ik-wat. En ik acht de kans dat daar je bottleneck zit nihil.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 19-03-2012 12:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:42:
Doe je 3 miljoen orders per maand? Nee? Lekker zo laten. "De hele orders tabel doorzoeken" valt dan heus wel mee en die energie kun je beter besteden aan andere zaken. Controleer liever of er een juiste index aanweig is en zo ja, klaar.
Als dat het enige was ben ik het met je eens, maar dit is een verlengde van een andere functionaliteit, de klant wil namelijk zelf gebruikers aanmaken met adresgegevens, zodat de gebruiker dit zelf niet hoeft te doen en de gegevens overeen komen met ons interne order systeem.

Hierdoor is het volgens mij wel gewenst om een adrestabel te gebruiken i.p.v. de ordertabel.
Er zou immers altijd een order van de klant aangemaakt moeten worden om de adresgegevens op te slaan en dat lijkt mij een beetje krom.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
afvalzak schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:48:
maar dit is een verlengde van een andere functionaliteit, de klant wil namelijk zelf gebruikers aanmaken met adresgegevens, zodat de gebruiker dit zelf niet hoeft te doen en de gegevens overeen komen met ons interne order systeem.

Hierdoor is het volgens mij wel gewenst om een adrestabel te gebruiken i.p.v. de ordertabel.
Ja, maar nu fluit je dus een heel ander wijsje dan je in je topicstart deed ;) Het is wel handig als je in een topicstart alle relevante informatie vermeldt en niet het halve probleem ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 19-03-2012 12:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Ja, maar nu fluit je dus een heel ander wijsje dan je in je topicstart deed ;) Het is wel handig als je in een topicstart alle relevante informatie vermeldt en niet het halve probleem ;)
Daar heb je gelijk in ;) Maar ik wilde het probleem ook niet ingewikkelder doen lijken dan het is, aangezien ik 'simpelweg' (althans zo klinkt het 8)7 ) een niet-hook functie overschrijven in Drupal.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Dan moet de patch denk ik op een andere plek inbouwen.

Kijk eens naar http://drupal.org/project/uc_addresses

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
Dankje! Had die module nog niet gezien, daar moet inderdaad wel wat bruikbaars in zitten.

-- edit:

Die module voegt al een hoop functionaliteit toe die ik zelf wilde gaan maken 8)7 Volgende keer toch beter zoeken.

Het is zelfs zo dat een hoop functionaliteit uitgeschakeld kan worden in die module omdat ik het niet nodig heb.

Nogmaals bedankt, ik kan weer rustig verder rommelen met Drupal en friends :)

[ Voor 64% gewijzigd door Afvalzak op 19-03-2012 15:19 ]

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1