Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muis advies

Pagina: 1
Acties:

• darobb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Op het moment maken we gebruik van de muis: Microsoft IntelliMouse Optical 1.1 binnen onze organisatie.
Deze muizen worden niet meer geleverd. Ik ben op zoek naar een goed alternatief.
Heeft iemand hier tips voor?

Eisen:
- Rechts en links handig in een.
- Wired

Nice to have:
- Zwart

Alvast bedankt voor het meekijken.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-11 23:01
Lees de FAQ even door voor je wat post. Het is niet de bedoeling een vraag neer te plempen zonder zelf enige moeite er aan verspeeld te hebben. Misschien kun je beginnen met het beantwoorden van de volgende vragen:

Wat heb je zelf gevonden?
Of heb je zelf nog niets gezocht?
In welke prijsklasse zoek je?
Wat ben je er van plan mee te gaan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door mouzetc op 19-03-2012 11:24 ]

Signature

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Enige zelfactie wordt hier wel gewaardeerd:

http://tweakers.net/price...3Uu-olhXfa2abK3auPBRMl-UL

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Ach ja, welke muis heeft dit niet?

http://tweakers.net/price...1gjQY6SsXJ-UUQ401hHLBMLQA

Verwijderd

Om RSI te voorkomen is een grote en juist assymetrische muis sterk aan te bevelen.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:30:
Om RSI te voorkomen is een grote en juist assymetrische muis sterk aan te bevelen.
Die muis is best groot, maar niet asymmetrisch.

pricewatch: Microsoft Comfort Mouse 6000

Misschien is dit wat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:30:
Juist niet. Een assymetrische muis kun je echt niet makkelijk gebruiken voor een ander hand. Als het ding gevormd is naar je rechterhand is het vrij onpraktisch om het ding te gebruiken met je linkerhand en vice versa. En af en toe afwisselen van muisarm is bevorderlijk tegen RSI.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:51
af en toe wisselen van muisarm, dat werkt misschien voor mensen die niet duidelijk een voorkeurshand hebben(zoals ik, en waarschijnlijk jij). Maar voor de meeste mensen werkt dat echt niet, als die de verkeerde hand gebruiken kunnen ze echt niks meer :P. Je kan ook natuurlijk ook gewoon op de 10 muizen 9 rechts en 1 links kopen(ongeveer het gemiddelde).

• darobb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Bedankt voor de reacties.
Misschien is mijn vraag iets te kort door de bocht. Excuses hiervoor. Echter, iedereen die niet wil reageren hierdoor, even goede vrienden.

Hier nog de aanvullende informatie:
De prijs mag t/m €50,- zijn.
Hij gaat gebruikt worden voor kantoorgebruik

Volgens een leverancier zou de logische opvolger, de muis zijn die Naarden 4ever aandraacht, de Microsoft
Comfort Mouse 6000 zijn. Echter deze is dus Asymetrisch en hij moet dus Symetrisch zijn. (dit bedoelde ik met mijn knullige omschrijving: "Rechts en links handig in een" :))

Verwijderd

TERW_DAN schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:33:
[...]

Juist niet. Een assymetrische muis kun je echt niet makkelijk gebruiken voor een ander hand. Als het ding gevormd is naar je rechterhand is het vrij onpraktisch om het ding te gebruiken met je linkerhand en vice versa. En af en toe afwisselen van muisarm is bevorderlijk tegen RSI.
Nee
Een kleine muis zorgt ervoor dat je vingers/hand strakker is gespannen en dat zorgt voor meer tensie op spieren en pezen in de hand > verder volgt dit in de pols > onderarm > bovenarm > schouder > nek

Zelfde geld voor de assymetrie
Ga maar eens voor een tafel zitten en laat relaxed je arm naar beneden vallen. Je hand valt met de snijkant schuin en niet plat op de tafel. Plat betekent wederom onnodig meer tensie op de pezen in de vingers/hand > pols > onderarm > bovenarm > schouder > nek

Daarbij komt ook kijken dat de meeste mensen helemaal niet gaan afwisselen met beide handen omdat dat simpelweg voor de meesten niet werkt. Als je nadenkt zou jezelf ook tot deze conclusies moeten komen. Assymetrische muizen heb je trouwens ook voor linkshandigen. Als het dus een vaste groep medewerkers betreft lijkt me dat geen probleem. Mocht het een sterk wisselende groep mensen betreffen wordt het misschien anders, maar daar schrijft de TS verder dan ook niets over. Hij vraagt tips, ik geef tips.

• gwystyl
  • Laatst online: 12:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zweer zelf bij de simpelste Logitech muis die je kan krijgen, M-BZ96C
Afbeeldingslocatie: http://www.stuartconnections.com/9153-large/Logitech-3-Button-Scroll-Wheel-Mouse-Grey-and-Black-USB-MBZ96C-810000207.jpg

Ik weet niet of die nog te krijgen is, want op de logitech site staat de Mouse M90 als simpelste versie.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/26688/26688.png
Ik verwacht dat die ook met niet al te veel poespas doet wat hij moet doen: scrollen, links en rechts klikken. Ik heb zelf een hekel aan notebook muizen omdat die vaak te klein zijn voor mijn handen en ik dan heel krampachtig ga zitten muizen.

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 14:04

Verwijderd

darobb schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:42:
Bedankt voor de reacties.
Misschien is mijn vraag iets te kort door de bocht. Excuses hiervoor. Echter, iedereen die niet wil reageren hierdoor, even goede vrienden.

Hier nog de aanvullende informatie:
De prijs mag t/m €50,- zijn.
Hij gaat gebruikt worden voor kantoorgebruik

Volgens een leverancier zou de logische opvolger, de muis zijn die Naarden 4ever aandraacht, de Microsoft
Comfort Mouse 6000 zijn. Echter deze is dus Asymetrisch en hij moet dus Symetrisch zijn. (dit bedoelde ik met mijn knullige omschrijving: "Rechts en links handig in een" :))
Het gaat niet om niet willen reageren maar de huisregels zijn hier dat jezelf onderzoek doet ipv van te vragen van wat je moet kopen. Specifieke vragen over de producten waar jezelf al enig onderzoek naar hebt gedaan zijn natuurlijk wel geoorloofd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:47:
[...]

Nee
Een kleine muis zorgt ervoor dat je vingers/hand strakker is gespannen en dat zorgt voor meer tensie op spieren en pezen in de hand > verder volgt dit in de pols > onderarm > bovenarm > schouder > nek

Zelfde geld voor de assymetrie
Ga maar eens voor een tafel zitten en laat relaxed je arm naar beneden vallen. Je hand valt met de snijkant schuin en niet plat op de tafel. Plat betekent wederom onnodig meer tensie op de pezen in de vingers/hand > pols > onderarm > bovenarm > schouder > nek
Ik ben sowieso tegen kleine muizen, die dingen moeten groot zijn zodat ik ze fatsoenlijk vast kan pakken.

Een symmetrische muis (of ambidextrous zoals ze ook wel genoemd worden) wil niet zeggen dat je ze daarom plat vasthoudt. De Intelli optical die de TS aandraagt is een heerlijke muis, ik heb er zelf ook nog een stuk of 3 en het voordeel is dat ze vrij groot zijn, zodat je ze ook prima vast kunt houden op een natuurlijke manier, dus niet plat, maar net zoals je zou doen met een muis die gevormd is voor links of rechts, maar met als voordeel dat je gewoon van hand kunt wisselen.

Ik heb er destijds wat van ebay kunnen halen voor een paar euro per stuk, maar daar zijn ze nu ook niet meer te vinden.
De enige vervanger die ik tot nu toe heb gebruikt die ik echt waardig vindt is de Steel Series Xai Laser. Maar die heeft vrij veel toeters en bellen voor een standaard muisje.
Pagina: 1