Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ontbreekt er nog een topic over ArchiCAD in het Nederland met vragen en tips!

Ik ben nu bezig met het uitvogelen van dit programma, de overstap naar BIM is gemaakt! Nu vraag ik mij nog een aantal dingen af.

Nu ben ik begonnen met het tekenen van een woonhuis maar hoe krijg ik:

- Een trasraam met daarboven een eventuele rollaag.
- Een bakgoot rondom de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Het eerste BIM-gerelateerde topic dat ik hier voorbij zie komen, jammer dat het voor ArchiCAD is ( ;) ). Ikzelf werk met Revit en vraag me dan ook af op basis van welke motivatie jullie hebben gekozen voor ArchiCAD. Wat voor bedrijf heb je of bij wat voor soort bedrijf werk je?

Ik weet niet in hoeverre de twee programma's overeenkomen maar in Revit werkt een muur op basis van lagen, zowel gestapeld als gelaagd (spouwmuur of een trasraam etc). Het is dan een kwestie van instellen van lagen in je muur-eigenschappen.

De bakgoot werkt middels een 2D profiel dat langs een lijn wordt getrokken (die lijn kan je zelf selecteren en zou in dit geval de rand van het dak zijn. Het 2D profiel wordt vervolgens langs de lijn gehaald en er ontstaat een 3D bakgoot, waarbij je de begin- en eindkappen er op kan zetten met hetzelfde principe. Misschien dat er gelijkende functies in ArchiCAD zitten?