13" of 15" macbook pro

Pagina: 1
Acties:

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2025

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Hallo allemaal,

Excuses voor het extra topic, ik heb dit ongeveer een jaar geleden ook gedaan maar nu is het eindelijk zover, ik kan een Macbook Pro halen.

Ik wordt namelijk helemaal gek van de Windows Laptops met alle kuren van dien, ontiegelijk hard blazen en whatnot.

Ik zit alleen vast tussen de keuze 13" en 15".

Thuis werk ik op een 23" scherm dus de schermgrootte is niet zo heel belangrijk maar het gaat mij er meer om met wat ik er mee kan.

Realistisch gekeken, dit doe ik nu met mijn laptop:
  • Het huis-tuin-en-keukenwerk: Internet, Mailen, etc
  • Programmeren HTML, CSS, Jquerry (ik zal waarschijnlijk met textmate of coda gaan werken)
  • Photoshop en Illustrator (lees: veel, ik heb dit ook bijna altijd aan staan)
  • Films kijken, veel films en series :P de meeste vaak wel op 1080p, het blazen van mijn huidige laptop wordt ik gek van zeker als je even in bed wilt liggen en een filmpje kijken.
Eigenlijk kan een 15" niet uit qua prijs maar ik wil ook niet de verkeerde keuze maken, als ik het echt nodig heb moet het maar.

Ik ben nogal bang dat over een jaar tijd de machine niet snel genoeg gaat zijn. Andere webdesigners/vormgevers die met een 13" werken?

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 10:21
Zelf doe ik voornamelijk programmeren op een 13 inch mbp, wat perfect gaat mits je met een goede editor werkt die niet de helft van het scherm nodig heeft voor toolbars enzo. Voor design werk is 15 inch denk ik wel aantrekkelijker, als ik met de gimp wat doe (zelden) mis ik toch wel wat

hallo

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 13 inch heeft een waardeloze resolutie van 1280x800 pixels. Dit zou mij ervan weerhouden om er een te kopen. Als je niet veel geheugen nodig hebt kun je beter de 13 inch MacBook Air pakken, die heeft tenminste een bruikbare resolutie. De 15 inch is pas leuk als je het 1680x1050 beeldscherm pakt, met het standaard 1440x900 scherm zit je hier ook pixels te tellen.

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Momenteel zit ik op een HP met 1366x768....met echt waardeloos contrast, bleek dat er met brushen in Photoshop gemaakt waren ... 15" met hoge resolutie is momenteel echt even geen optie, 'k mag inruilen van de verzekering...in de winkel.

Geheugen is wel belangrijk ivm Photoshop

[ Voor 11% gewijzigd door TheAshcat op 19-03-2012 09:20 ]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Ik heb zelf een 13" ooit gehaald. De reden toen was mobiliteit. Als ik nu een nieuwe zou moeten halen, dan werd het direct een 15", om de reden die Femme zegt.

Overigens; mac's kunnen ook gaan blazen ;) minder snel, maar heb het een paar keer gehad

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:03
Zelfde wat Femme zegt... Ik heb dus de 13 inch gekozen, en heb er nu spijt van. Om die reden heb ik altijd mijn MBP op een extern scherm aangesloten waar dit kan.

Succes met de aankoop en de keuze :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hier ook een 13". Prima apparaat, absoluut, maar nu ik het ding niet meer elke dag mee hoef te nemen baal ik dat ik geen 15"genomen heb. Denk dat uiteindelijk het verschil in mobiliteit verwaarloosbaar is en wat je wint met het high-res scherm is aanzienlijk.

Ik zou overigens wachten; er worden naar verluid in april nieuwe mbp's aangekondigd, waarbij de schermresoluties weleens flink omhoog kunnen gaan. Als ik een 13" kan krijgen met een degelijke resolutie, doe ik dat misschien wel ;) (zeker omdat ik thuis een 24"scherm heb staan)

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
Klinkt een beetje als een combi zoals ik hem heb... thuis een Macpro met een PVA panel, voor de mobiliteit een 13" MBP.

Bevalt me prima, en een grotere laptop zou alleen maar onhandig zijn. Ik heb nog even getwijfeld aan de MBA maar zou het werkgeheugen dat ik nu heb en de optical drive niet willen missen :)

Natuurlijk mag de reso van de MBP hoger (snap niet waarom er geen MBA panel inzit met 1440xnogwat pixels), maar verder heb ik er echt niets op aan te merken. Prop er voor 150 euro nog een 128GB SSD in voor de snelheid (win je meer mee dan de stap van een dual naar quad core proc), aangevuld met 8 of 16GB RAM en je bent helemaal klaar.

Maar ook hier geldt eigenlijk gewoon; je moet het echt helemaal voor jezelf bepalen; hoeveel minder mobiel is een 15" voor je, en hoe onpraktisch is de 1280x800 resolutie tov 1440x900 of 1680x1050? En op welke termijn heb je 4cores/8threads nodig? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 19-03-2012 10:38 ]

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 11:18

Yintha

We'll stay gold forever

Zoals Pixeltje zegt, er komen binnekort nieuwe Macbook Pro's :) zit zelf ook op de aankondiging /prijzen te wachten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Femme schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:18:
De 13 inch heeft een waardeloze resolutie van 1280x800 pixels. Dit zou mij ervan weerhouden om er een te kopen. Als je niet veel geheugen nodig hebt kun je beter de 13 inch MacBook Air pakken, die heeft tenminste een bruikbare resolutie. De 15 inch is pas leuk als je het 1680x1050 beeldscherm pakt, met het standaard 1440x900 scherm zit je hier ook pixels te tellen.
Ja hodaar, dat gaat ook niet voor iedereen op natuurlijk.

Hogere resolutie (afgezien van retina verhaal) is kleinere lettertjes en dat alles. En niet iedereen is supernerd en heeft dus veertien miljoen pixels nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:25:
[...]

Ja hodaar, dat gaat ook niet voor iedereen op natuurlijk.

Hogere resolutie (afgezien van retina verhaal) is kleinere lettertjes en dat alles. En niet iedereen is supernerd en heeft dus veertien miljoen pixels nodig.
Ik heb een Asus 15" gehad met 1920x1080 maar dit was eigenlijk weer te klein, Asus loste dit op door de letters groter te maken waarna bleek dat verhoudingen e.d. niet klopte in sites.

Maar goed de resolutie is 1 ding, ik denk wel te kunnen leven met 1200x800 of 1440x900 af en toe op school/onderweg. Ik vraag me af of de 13" nog goed overweg kan met zware (200-500MB) Photoshop bestanden. En over een jaar (2, 3) nog steeds gewoon snel werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door TheAshcat op 19-03-2012 13:23 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb recente modellen van zowel de MBP13" (pas doorgeschoven naar collega), MBA13" (prive) en MBP15 (zakelijk) tot mijn beschikking. Voor wat het waard is, mijn mening:

1280x800 is weinig. Dat is uiteraard een kwestie van voorkeur. Ik ken ook mensen die 1280x800 prima vinden op 13" en een hogere resolutie omwille van leesbaarheid niet kunnen waarderen. Voor mij was de lage resolutie en de enorm reflecterende glasplaat een reden om de MBP13" zo min mogelijk als laptop te gebruiken. Prive heb ik een MBA13" met 1440x900. Dit vind ik persoonlijk een erg prettige resolutie op 13". Daarnaast is het scherm van de MBA13 een stuk minder reflecterend dan op de MBP13".

Voor een glossy-hater als ik: de MBA13 is heerlijk om op te werken. :)

Dan de MBP15. Mijn baas en ik hebben beide een MBP15; hij heeft een glossy variant met standaard resolutie (1440x900), en ik heb de hi-res antiglare. Dat is voor mij een wereld van verschil. In de eerste plaats heb ik absoluut geen reflecties. Dat alleen is mij die meerprijs al waard. Daarnaast heb ik 36% meer pixels dan de standaard MBP15. Ik kan mijn MBP15 rustig als volwaardig werkstation gebruiken (dus zonder extra beeldscherm) zonder me de hele dag te ergeren aan de resolutie. Sure, ik heb liever op kantoor wel mijn U2711 eraan hangen (2560x1440), maar de 1680x1050 is voldoende om mijn werk te doen. Let echter wel: het hi-res scherm heeft een redelijk hoge dpi, en voor sommige mensen zal het allemaal net even te klein worden. Voor mij is het prima, al moet de dpi niet nog hoger worden. 1920x1200 op 15 inch is voor mij dan ook echt teveel.

Het scherm terzijde zijn er natuurlijk nog meer verschillen. Zo heeft de MBP15 een dedicated videokaart, en een quadcore CPU ipv een dualcore. Afhankelijk van hoe intensief jouw gebruik van Photoshop is, maakt dit wel of niet uit. Persoonlijk zijn er maar 2 dingen die ik liever niet op mijn MacBook Air doe: gamen en zwaar virtualiseren. Qua CPU kan ik eigenlijk voor alles prima uit de voeten met de low-power dualcore i5, en 4GB RAM. Voor het overgrote deel van mijn werkzaamheden is mijn MBA (2x1.7GHz i5 / 4GB / Intel HD3000) ook niet merkbaar sneller dan mijn MBP (4x 2.2GHz i7 / 8GB / AMD 6750 512MB). Echter, als ik flink ga virtualiseren, als een malle code ga compileren, of een game aan slinger, dan verandert dat wel.

Een kleine note overigens: mijn Macs hebben allemaal een SSD. Standaard heeft de MBP echter geen SSD. Voor alles wat niet GPU-intensief is, rent de MBA13 (standaard met SSD) rondjes rond een MBP wat betreft responsiviteit. Als ik op een Mac met een normale harddisk iets doe wat I/O intensief is, wordt de hele Mac merkbaar trager. Doe ik dat op een Mac met een SSD, is die vertraging een stuk minder merkbaar of zelfs geheel afwezig.

Ik kan jouw Photoshop-gebruik en de kwaliteit van je ogen lastig inschatten, dus mijn mening is ook niet meer dan een mening. Voor de resolutie kan je het best eens naar een winkel gaan. De dpi van de 15inch hi-res komt ongeveer overeen met de dpi van de MBP17" (de 15 inch hi-res is doorgaans nergens als showmodel aanwezig). Bekijk eerst voor jezelf wat het best bij jouw ogen past. Daarna kan je altijd nog kijken naar de verdere specs. Persoonlijk denk ik dat je aan een MBA13 al genoeg zou kunnen hebben. Een MBP13 voegt daar nog wat extra rekenkracht aan toe, ten koste van schermresolutie en gewicht. De MBP15 zit qua prijs al in een hele andere klasse, en voegt op alle fronten toe: sneller, meer pixels, en zwaarder.

Mijn advies:
Als je ogen het aankunnen, je geen bezwaar hebt tegen het formaat en gewicht van de MBP15, en je het budgettair ook wel redt, neem een MBP15 met 8GB RAM, een SSD en een hi-res anti-glare scherm. Reken hiervoor op ruwweg 2000-2100 euro aanschafprijs (RAM en SSD niet via Apple).

Als dat teveel geld is (wat ik goed kan begrijpen), zou ik eerder voor een MBA13 gaan dan een MBP13.

Launching containers into space

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-01 15:59
Misschien een idee om voor een 2dehands 15 inch te kijken? Een early 2011 met de HD6490 GPU en Hi-Res scherm moet je voor een redelijke prijs kunnen bemachtigen. (zo rond de 1250 - 1400 euro) Zal alleen even zoeken zijn naar een exemplaar die het hi-res scherm heeft.

Ik zou niet zo snel voor een Macbook Air gaan als je nu ergernis ondervindt van ventilator geluiden. De ventilator schiet al snel naar de maximumsnelheid als je de laptop een beetje serieus gaat gebruiken.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01 13:00
Ik zit zelf nu te tikken vanaf een Macbook Pro 13 Inch Early 2011
Super apparaatje ik heb er mijn super workstation voor weg gedaan en nog geen spijt van gehad.
Virtualiseren doe ik echter thuis op mijn Virtualisatie servers. En onderweg af en toe via Parallels.
Aangezien ik ook veel werk met photoshop en veel in de code zit enz. en dus ook veel tegenlijk open heb staan heb ik er 8GB ram inzitten.
Ik ben overigens niet heel veel onderweg 1x per 2 weken eens in de trein en verder op en neer naar het werk dus ik heb voor het instap model gekozen omdat ik nog niet precies wist wat ik nu aan een mac had tegenover een windows pc of laptop.

Maar voor als nog geen spijt van gehad. Ik heb nu nog een 24" scherm thuis staan waarop ik dan me MBP op aan sluit als ik thuis ben en op het werk heb ik ook een 24" scherm staan als dat nodig is.

Voor het verdere gebruik is het meer als voldoende. Als je geen zware video's gaat bewerken dan haal je het prima met een 13 inch als je geen eisen stelt aan een hoge resolutie op je MBP zelf.

Ik ben er echter wel aan het denken om als er een nieuwe 15" uit komt deze te gaan halen voor erbij zeg maar.
Als ik wel eens onderweg ben en bij een klant ben waar ik geen scherm tot me beschikking heb dan is het toch wel eens handig om net wat meer plaats te hebben.
Daaraan hangt wel weer dat als je thuis lekker op de bank zit een MBP 13" (Zwijgend over de Air) lekkerder werkt dan een 15 inch laptop ofwel de 17" laptop van me vriendin.

Maar je moet een beetje je eisen bij een 13" en 15" inch op een rijtje zetten en dan kijken waar je voorkeur naar uit gaat en dan een keuze maken.

Als er nu een nieuwe MBP 13" uit komt met een high res scherm dan zal ik in plaats van de 15" misschien wel de 13" nemen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• AppTux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik zou voor de 15" gaan. Ik heb zelf de 13", maar nadeel is dat dat ding bij een beetje belasting (Rome: Total War, niet zo heel zwaar) enorm begint te blazen, en ik heb het idee dat dat minder is bij de 15", simpelweg omdat ie een stuk groter oppervlak heeft én twee fans heeft, zodat de warmte wat beter verdeeld is over de laptop. Qua kracht is de 13" genoeg voor mij, maar de koeling is te luidruchtig naar mijn mening. Waarschijnlijk zal mijn volgende een 15" worden, voor de extra performance en resolutie. 1280x800 is net genoeg, als je een beetje fijn wil werken is een extern scherm wel handig. Misschien wordt dat opgelost in de nieuwe generatie. Ik zou eerst wachten op de nieuwe generatie, even volgen wat de reacties daarop zijn, en als ze een beetje goed zijn die kopen. Zo niet, kijk of je ergens een 2e hands 2011 o.i.d. kan vinden.

Verwijderd

AppTux schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:50:
Ik zou voor de 15" gaan. Ik heb zelf de 13", maar nadeel is dat dat ding bij een beetje belasting (Rome: Total War, niet zo heel zwaar) enorm begint te blazen, en ik heb het idee dat dat minder is bij de 15", simpelweg omdat ie een stuk groter oppervlak heeft én twee fans heeft, zodat de warmte wat beter verdeeld is over de laptop. Qua kracht is de 13" genoeg voor mij, maar de koeling is te luidruchtig naar mijn mening. Waarschijnlijk zal mijn volgende een 15" worden, voor de extra performance en resolutie. 1280x800 is net genoeg, als je een beetje fijn wil werken is een extern scherm wel handig. Misschien wordt dat opgelost in de nieuwe generatie. Ik zou eerst wachten op de nieuwe generatie, even volgen wat de reacties daarop zijn, en als ze een beetje goed zijn die kopen. Zo niet, kijk of je ergens een 2e hands 2011 o.i.d. kan vinden.
De 13 inch is vele malen stiller dan de 15. Ik heb de top-end 15, I7 quad, 1gb graphics en 8gb, en het ding zit constant op 75 graden met beide fans op 100%.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:04:
[...]

De 13 inch is vele malen stiller dan de 15. Ik heb de top-end 15, I7 quad, 1gb graphics en 8gb, en het ding zit constant op 75 graden met beide fans op 100%.
Als dat echt het geval is bij beperkte belasting, kan je daar misschien beter even een los topic over openen, want dat hoort toch echt niet. Ik heb hier een MBP15 (2.2GHz i7 quad, 8GB RAM, 160GB SSD, AMD 6750 512MB graphics), en ik moet de Mac toch stevig aan het werk schoppen om de fans boven de (standaard) 2000rpm te krijgen. Op dat gebied verschilt mijn MBP15 ook niet van de MBP13 (mid-2010) die ik ervoor had. De MBA13 gaat iets sneller aan het blazen, maar ook dat valt mij alles mee. Een beetje 1080p video, Aperture of wat code compilen zorgt in elk geval nog niet direct voor stofzuigergeluiden.

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Mensen! Ik heb een 15" aangeschaft, bedankt voor alle tips

[ Voor 5% gewijzigd door TheAshcat op 19-03-2012 16:33 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

TheAshcat schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:32:
Mensen! Ik heb een 15" aangeschaft, bedankt voor alle tips
:)

Pure nieuwsgierigheid: welke versie? En welk scherm? Hi-res of standaard, glossy of mat?

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Standaard 15" model :)

13 was me toch iets te klein, ondanks dat ik veel thuis werk met een scherm.

[ Voor 64% gewijzigd door TheAshcat op 19-03-2012 17:02 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nog plannen voor extra geheugen en/of een SSD? Zeker met Photoshop-files van 500MB is 8GB RAM wel lekker, en de SSD is een enorme performanceboost. Persoonlijk vind ik nl de standaard config van de MBP15 ook wel wat raar. De MBA13 biedt voor de meeste werkzaamheden nl een snellere gebruikerservaring, voor flink minder geld. De SSD in de MBA maakt op dat gebied veel verschil.

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:01:
Nog plannen voor extra geheugen en/of een SSD? Zeker met Photoshop-files van 500MB is 8GB RAM wel lekker, en de SSD is een enorme performanceboost. Persoonlijk vind ik nl de standaard config van de MBP15 ook wel wat raar. De MBA13 biedt voor de meeste werkzaamheden nl een snellere gebruikerservaring, voor flink minder geld. De SSD in de MBA maakt op dat gebied veel verschil.
Ik ben van plan binnenkort er zelf 8GB RAM in te doen. SSD is misschien iets voor later.

• R0y.
Koop dan wel gewoon RAM via een webshop, bij de apple store betaal je gelijk 100% meer vanwege dat stickertje. En het werkt net zo goed! ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Welk stickertje? Apple levert gewoon Hynix geheugen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:35:
Welk stickertje? Apple levert gewoon Hynix geheugen :P
onder andere ;) Feit is wel dat resellers doorgaans 'Apple tested' versies van Kingston, Mushkin, Crucial of DaneElec verkopen. Normaal zijn die 'Apple tested' versies ruwweg 5 euro duurder dan hun 'reguliere' broertjes, maar bij Apple Resellers betaal je rustig 2x zoveel als bij de PC-boer-om-de-hoek. Dat heeft verder weinig met een stickertje te maken, maar meer met makkelijk marge pakken en onwetende klanten oplichten ;) Hoort er gewoon bij, en zolang het geheugen werkt en de klant er -kennelijk- voor wil betalen, is er ook niets mis mee.

Overigens verkopen zaken als Alternate ook gewoon 'Apple tested' kitjes van o.a. Kingston en Crucial, voor goede prijzen.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan twee weken geleden. Uiteindelijk voor de 15" gegaan, die heb ik een aantal jaar geleden ook gehad en beviel me uitstekend. Ik heb een tijd op 13" gewerkt, je went wel aan de resolutie, maar als je dan weer op de 15" zit is het echt een verademing (zelfs met het standaard scherm van 1440x900).

Gewoon via internet extra geheugen besteld (16GB) en een Samsung 256GB SSD. Binnenkort nog een Momentus XT inbouwen voor de dataopslag. Ding is niet meer te stoppen.

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
R0y. schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:26:
Koop dan wel gewoon RAM via een webshop, bij de apple store betaal je gelijk 100% meer vanwege dat stickertje. En het werkt net zo goed! ;)
Was ik ook zeker van plan :)

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik werk nu al ruim 2,5 jaar op een 13'' MBP en ben al die tijd echt een heel tevreden gebruiker geweest. Maar als ik nu de 13'' Air van mijn zusje zie dan zou ik het wel weten als ik nu de keuze moet maken, wat een prachtig mooi apparaat is dat. De hogere resolutie en SSD zijn echt een verademing bovenop de 13'' MBP. Ik werk af en toe op de 15'' Pro van een vriend maar zou daar pas over na kunnen denken als het hogere resolutie scherm er in komt, en dat prijsverschil vind ik het gewoonweg niet waard.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• R0y.
Whieee schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:53:
[...]

onder andere ;) Feit is wel dat resellers doorgaans 'Apple tested' versies van Kingston, Mushkin, Crucial of DaneElec verkopen. Normaal zijn die 'Apple tested' versies ruwweg 5 euro duurder dan hun 'reguliere' broertjes, maar bij Apple Resellers betaal je rustig 2x zoveel als bij de PC-boer-om-de-hoek. Dat heeft verder weinig met een stickertje te maken, maar meer met makkelijk marge pakken en onwetende klanten oplichten ;) Hoort er gewoon bij, en zolang het geheugen werkt en de klant er -kennelijk- voor wil betalen, is er ook niets mis mee.

Overigens verkopen zaken als Alternate ook gewoon 'Apple tested' kitjes van o.a. Kingston en Crucial, voor goede prijzen.
Toen ik vroeg bij een Apple reseller om 2 x ddr3 1066 4gb werd mij mooi verteld dat ze een deal wouden maken en mij het setje voor +- 150,- wouden verkopen. Natuurlijk heb ik gewoon voor 80 euro het e.e.a. op internet besteld >:)

Zelfde verhaal met de HDD, zit een mooi apple stickertje op. Terwijl je de zelfde hardeschijf kan kopen zonder stickertje en een stuk goedkoper :*)

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-01 18:52
Ik zou sowieso nog even wachten met het kopen van een macbook dit jaar! Apple maakt er geen geheim van dat ze werken een superhoge resolutie schermen. Daar zijn de icons in OSX al op aangepast. En met de komst van ivy bridge en een complete redesign zou ik nog even wachten! ;)

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
mikevdzanden schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:13:
Ik zou sowieso nog even wachten met het kopen van een macbook dit jaar! Apple maakt er geen geheim van dat ze werken een superhoge resolutie schermen. Daar zijn de icons in OSX al op aangepast. En met de komst van ivy bridge en een complete redesign zou ik nog even wachten! ;)
Ik moest een laptop uitzoeken in de winkel van de verzekering, geld terug was geen optie enw achten dus ook niet :)

En ik heb er ook geen spijt van, ik ben erg blij met m'n nieuwe macbook :)
Pagina: 1