Windows XP installeren op CF kaart

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
He luitjes. Ik wil graag Windows XP installeren op een CF kaart. Puur bedoeld voor als Windows 7 op m'n main pc het zou begeven, ik dan de CF kaart er in kan drukken en zo een Windows XP omgeving voor me heb.

De CF is een Platinum 2GB CF Card. Moet in principe groot genoeg zijn voor Windows XP.

Echter, na het inladen van diverse bestanden krijg ik een BSOD.
(informatie over de BSOD volgt nog).

Maar eh, ik neem aan dat er geen problemen hoeven te zijn bij het installeren van Windows XP op een CF kaart?

Mijn YouTube Channel

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik verwacht dat de BSOD zal zijn dat ie z'n bootdevice niet kan vinden. Mogelijk kun je het redden door de boot.ini aan te passen.

Wellicht is deze interessant voor je?
http://forums.techarena.in/guides-tutorials/1106887.htm

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:38

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Snowwie schreef op maandag 19 maart 2012 @ 04:35:
He luitjes. Ik wil graag Windows XP installeren op een CF kaart. Puur bedoeld voor als Windows 7 op m'n main pc het zou begeven, ik dan de CF kaart er in kan drukken en zo een Windows XP omgeving voor me heb.

De CF is een Platinum 2GB CF Card. Moet in principe groot genoeg zijn voor Windows XP.

Echter, na het inladen van diverse bestanden krijg ik een BSOD.
(informatie over de BSOD volgt nog).

Maar eh, ik neem aan dat er geen problemen hoeven te zijn bij het installeren van Windows XP op een CF kaart?
Heb dit in het verleden ook wel eens gedaan. Behoort geen problemen te geven. Ben benieuwd naar de details.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 15:18

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Waarschijnlijk gebeurt bij jou het volgende. Je start op vanaf de installatie-cd. Kiest voor XP installeren. De installatiebestanden worden dan gecopieerd naar een tijdelijke map op je harddisk. Hierna volgt een herstart, waarna hij hoort te vragen waarheen XP geinstalleerd moet worden. Maar bij jou krijg je op dat moment dat blauwe scherm. Oorzaak: jouw systeem is vrij nieuw, je sata controller wordt niet herkend door XP. Jij zult nu zeggen dat je niet naar harddisk wilt installeren. Alleen weet XP dat nog niet. XP wil graag alle mogelijke schijven laten zien in zijn keuzescherm.

Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem. Mijn eerste keuze zou zijn: Ontkoppel je sata harddisk voor je gaat installeren. Hij ziet dan alleen maar die cf kaart. Dus zal hij die ook alleen maar laten zien als mogelijke XP doel schijf. Bijkomend voordeel is dat hij geen bootmenu aanmaakt of aanpast op je sata schijf. Je kunt dus altijd booten van CF kaart, ook als er iets mis is met je harddisk. En dat was nu juist ook de bedoeling. Na het installeren kun je jouw sata schijf weer gewoon aansluiten. Als je de bootvolgorde in je bios aanpast dat CF bovenaan staat, dan zal hij daarvan starten als je die kaart erin hebt zitten. Daarna kun je gewoon vanuit XP het stuurprogramma voor jouw satacontroller installeren, zodat jouw harddisk gewoon wordt gevonden.

Andere oplossing is de satadrivers op een 1.44mb floppy :P zetten en F5 drukken bij installeren om die drivers direct bij het installeren van XP op te nemen. Indien je geen floppydrive meer hebt, dan dien je jouw XP installatiecd aan te passen zodat jouw sata drivers op die cd worden toegevoegd. Dat proces wordt slipstreamen genoemd. Dat kun je bijvoorbeeld met nLite voor elkaar krijgen. Nog een andere optie is om in je bios je sata controller tijdelijk van AHCI naar IDE modus te zetten. Mogelijk wordt hij dan wel direct herkend door XP. Maar nogmaals ik denk dat die eerste oplossing beter voldoet, en ook nogeens veel eenvoudiger is uit te voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 19-03-2012 18:37 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Heeft even geduurd, maar dit is de stop code:
0x0000007B (0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)?

Het lijkt er op dat ik in de bios AHCI moet terugzetten naar IDE.
edit: Inderdaad het werkt nu, de stopcode komt niet terug en ik kan WinXP op de CF kaart installeren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Snowwie op 19-03-2012 22:39 ]

Mijn YouTube Channel