VGA beter beeld dan HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
Wanneer ik mijn computer aansluit met een HDMI kabel is het beeld minder scherp en zijn de kleuren iets fletser dan wanneer ik het met een VGA kabel heb aangesloten.
Ik heb de laatste drivers en firmware geïnstalleerd, overscan op 0% gezet, pixelformat RGB 4:4:4 (Full RGB) en de HDMI-setting van mijn TV op "PC" gezet.
Videokaart: ATI Radeon HD 4600 series
TV: LG 37LD420

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Jiazzz schreef op maandag 19 maart 2012 @ 02:23:
Wanneer ik mijn computer aansluit met een HDMI kabel is het beeld minder scherp en zijn de kleuren iets fletser dan wanneer ik het met een VGA kabel heb aangesloten.
Ik heb de laatste drivers en firmware geïnstalleerd, overscan op 0% gezet, pixelformat RGB 4:4:4 (Full RGB) en de HDMI-setting van mijn TV op "PC" gezet.
Videokaart: ATI Radeon HD 4600 series
TV: LG 37LD420
volgens mij is het geen 4:4:4 over hdmi. Doet het geluid het? als dat het geval is dan is het zeker geen 4:4:4 (ook al geeft de tv aan van wel).

Wat je kunt proberen is om een dvi kabel te proberen (eventueel met een hdmi verloop stekker). Vaak doet hij het dan wel (als de tv het ondersteund. Echter de d520 series van lg ondersteund geen 4:4:4)

[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 19-03-2012 03:41 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
Het is zonder geluid.

De andere opties die ik kan kiezen met CCC:
YCbCr 4:4:4
YCbCr 4:2:2
RGB 4:4:4 (Limited RGB)

Ik denk dat ik het anders maar bij VGA hou.
Kan ik mijn 2de monitor met de onboard VGA poort aansluiten, of kan ik daar beter een DVI kabel voor halen om ook op mijn grafische kaart aan te sluiten?