Ik kreeg onlangs 3 afvalstoffenheffings rekeningen van de belastingdienst tegelijk binnen. Ze verwachten dat ik, als niet-werkende student, in ene 850 euro uit kan kotsen. Dat ben ik dus mooi niet van plan en na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik wellicht recht heb op kwijtschelding. Er gelden wel strikte regels voor het kwijtschelden. Een daarvan is dat er je niet meer dan het normbedrag van 900 euro op je rekening mag hebben. Dat heb ik (helaas?) wel... Ik dacht dus in eerste instantie dat ik niet in aanmerking kwam, maar na wat verder zoeken las ik ook dat geld dat als studieschuld wordt aangemerkt niet meetelt (wat het geld op m'n rekening in principe dus is).
Het probleem is echter... Bij het invullen van het aanvraagformulier (Rotterdam) staat wel dat je je saldo van je rekening(en) in moet vullen, maar nergens staat dat je je studieschuld af kan trekken. Mijn vraag is dus, waar kan je dat doen? Ik dacht in eerste instantie geen bedrag in te vullen bij saldo van de rekening, maar ben bang dat bij onjuist invullen de kans op weigering groter is.
Het probleem is echter... Bij het invullen van het aanvraagformulier (Rotterdam) staat wel dat je je saldo van je rekening(en) in moet vullen, maar nergens staat dat je je studieschuld af kan trekken. Mijn vraag is dus, waar kan je dat doen? Ik dacht in eerste instantie geen bedrag in te vullen bij saldo van de rekening, maar ben bang dat bij onjuist invullen de kans op weigering groter is.