Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden

Ik post hier echt niet veel op dit forum maar dit wou ik toch wel ff kwijt.

Voor mij was dat een grote uitdaging want het is de eerste keer dat ik een gsm geflasht heb.

Kben er maar liefst 2u aan bezig geweest om dit te verkrijgen. :O

Standaard stond er Gingerbread 2.3.6 op

Via Odin Multi Downloader en met wat extra bestanden was het de bedoeling om Gingerbread 2.3.7 te installeren alvorens ICS.

Toen ik keek onder instellingen-over de telefoon-Android versie, stond er 2.3.5 ? Ik begreep er niks van.

Ik moest dan nog ClockworkMod installeren, wist totaal niet wat dat was maar dat had je dus nodig om je gsm te rooten zodat ik ICS kon installeren.

Zo gezegd zo gedaan, daarna CM 9.0.0 BETA3 op men sd card gezet, gsm in discovery mode geboot, geinstalleerd, reboot & hopen dat het ging lukken.

ps: gsm is een Samsung Galaxy Mini GT-s5570

Wat niet werkt is camera & FM-radio volgens android forums, maar dat stoort mij niet.

Zij die mij nog tips kunnen geven zijn zeker welkom. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nLBJ0.jpg

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:21

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:55:
Beste leden

Ik post hier echt niet veel op dit forum maar dit wou ik toch wel ff kwijt.

Voor mij was dat een grote uitdaging want het is de eerste keer dat ik een gsm geflasht heb.

Kben er maar liefst 2u aan bezig geweest om dit te verkrijgen. :O

Standaard stond er Gingerbread 2.3.6 op

Via Odin Multi Downloader en met wat extra bestanden was het de bedoeling om Gingerbread 2.3.7 te installeren alvorens ICS.

Toen ik keek onder instellingen-over de telefoon-Android versie, stond er 2.3.5 ? Ik begreep er niks van.

Ik moest dan nog ClockworkMod installeren, wist totaal niet wat dat was maar dat had je dus nodig om je gsm te rooten zodat ik ICS kon installeren.

Zo gezegd zo gedaan, daarna CM 9.0.0 BETA3 op men sd card gezet, gsm in discovery mode geboot, geinstalleerd, reboot & hopen dat het ging lukken.

ps: gsm is een Samsung Galaxy Mini GT-s5570

Wat niet werkt is camera & FM-radio volgens android forums, maar dat stoort mij niet.

Zij die mij nog tips kunnen geven zijn zeker welkom. :)

[afbeelding]
Sowieso posten in het juiste topic helpt, hier gaat het over de HTC Desire (zie topic titel).
Wanneer je een andere ROM wilt installeren heb je niet eerst een soort voorgaande versie nodig, dus waarom wilde je er 2.3.7 op zetten?

In de OP staat ook duidelijk de volgorde:
  1. Root verkrijgen
  2. Recovery installeren (bij voorkeur niet de nogal gelimiteerde CM Recovery maar AmonRa of 4EXT)
  3. SD kaart partitioneren
  4. ROM flashen
Tevens stel je niet echt een vraag, wat wil je nou weten of wat voor tips wil je?

Je hebt de CM9 Beta geinstalleerd, welke dus nog in ontwikkeling is. Persoonlijk zou ik gewoon wachten op een compleet klare mod, en niet met beta's aan de gang gaan. Al helemaal als je er geen ervaring mee hebt...

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 18-03-2012 22:05 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb dit even afgesplitst van [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4, want daar hoorde het duidelijk niet thuis ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen al gemerkt dat als ik men gsm aansluit via usb kabel dat het programma Kies men gsm niet kan vinden. Hoe komt dat?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:10:
Ik heb ondertussen al gemerkt dat als ik men gsm aansluit via usb kabel dat het programma Kies men gsm niet kan vinden. Hoe komt dat?
Kies is van Samsung. Je hebt net software geïnstalleerd die niet van Samsung afkomstig is. You do the math :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp het al :P

Dan maar Google Play gebruiken.
Pagina: 1