Hallo!
Allereerst weet ik niet exact waar ik dit topic moet plaatsen maar dit lijkt me het meest geschikt.
Voor een bevriende kroegbaas heb ik een "projectje" aangenomen.
Het is de bedoeling het een soort van multimedia kroeg gaat worden.
Na overleg is me duidelijk wat ze willen, ik zal het hier proberen te schetsen.
De video bronnen zijn:
- HD tv ontvanger 1
- HD tv ontvanger 2
- PC
- Blue-ray speler
- Apple TV
De video input apparaten zijn:
- 5x 81 cm LED lcd
- 1x 127 cm LED lcd
- 1x Beamer (er is nog een oude beamer, weet niet of deze vervangen gaat worden voor HD)
De audio moet via een mengpaneel (oud apparaatje) lopen. Er hoeft maar 1 audio bron tegelijkertijd te horen te zijn.
De bedoeling is dat bijvoorbeeld TV 1 tm 3 het signaal van HD ontvanger 1 uitzenden,
TV 4 tm 6 het signaal van HD ontvanger 2, en dat de audio van HD ontvanger 2 ook te horen.
Qua video heb ik al een aantal mogelijkheden bekeken, zoals een switch met meerdere in en uitgangen.
Qua audio doorvoeren ben ik er niet helemaal uit.
Heeft iemand hier ervaringen mee of ideeen?
De prijs maakt in principe niet heel veel uit, maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk, mits het niet te veel afdoet aan de kwaliteit.
Alvast bedankt voor jullie hulp! Hebben jullie meer informatie nodig of hebben jullie wat feedback hoor ik het graag.
Allereerst weet ik niet exact waar ik dit topic moet plaatsen maar dit lijkt me het meest geschikt.
Voor een bevriende kroegbaas heb ik een "projectje" aangenomen.
Het is de bedoeling het een soort van multimedia kroeg gaat worden.
Na overleg is me duidelijk wat ze willen, ik zal het hier proberen te schetsen.
De video bronnen zijn:
- HD tv ontvanger 1
- HD tv ontvanger 2
- PC
- Blue-ray speler
- Apple TV
De video input apparaten zijn:
- 5x 81 cm LED lcd
- 1x 127 cm LED lcd
- 1x Beamer (er is nog een oude beamer, weet niet of deze vervangen gaat worden voor HD)
De audio moet via een mengpaneel (oud apparaatje) lopen. Er hoeft maar 1 audio bron tegelijkertijd te horen te zijn.
De bedoeling is dat bijvoorbeeld TV 1 tm 3 het signaal van HD ontvanger 1 uitzenden,
TV 4 tm 6 het signaal van HD ontvanger 2, en dat de audio van HD ontvanger 2 ook te horen.
Qua video heb ik al een aantal mogelijkheden bekeken, zoals een switch met meerdere in en uitgangen.
Qua audio doorvoeren ben ik er niet helemaal uit.
Heeft iemand hier ervaringen mee of ideeen?
De prijs maakt in principe niet heel veel uit, maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk, mits het niet te veel afdoet aan de kwaliteit.
Alvast bedankt voor jullie hulp! Hebben jullie meer informatie nodig of hebben jullie wat feedback hoor ik het graag.